brand

Dezvăluiri Cheie din Decizia UE de a Impune Tarife Ridicate la Mașinile Electrice Chineze

Dezvăluiri Cheie din Decizia UE de a Impune Tarife Ridicate la Mașinile Electrice Chineze

Comisia Europeană a decis să impună tarife provizorii asupra vehiculelor electrice importate din China, pe lângă taxa de import existentă de 10 la sută, creând o rată maximă de aproximativ 48 la sută. Această mișcare ar putea declanșa un potențial război comercial care ar afecta producătorii auto germani BMW, Mercedes-Benz și Volkswagen, care consideră China cea mai mare piață unică.

Vehiculele electrice construite în China au câștigat o cotă substanțială de piață în ultimii ani, însă doar brandul MG al SAIC a înregistrat vânzări semnificative în Europa printre mărcile chineze - iar alte mărci chineze și-au redus deja ambițiile europene. Cu toate acestea, UE a văzut un pericol clar și prezent pentru piața sa internă.

"Dezvoltarea importurilor subvenționate ar reprezenta o amenințare iminentă pentru o industrie unională deja vulnerabilă", a scris comisia în regulamentul de punere în aplicare.

Comisia a constatat că China avea un excedent de capacitate de 50 la sută și era "orientată spre export", iar Statele Unite sunt închise din cauza propriilor tarife. Vehiculele electrice comparabile construite în China au subliniat modelele europene cu 12,7 la sută în ceea ce privește prețul, un efect al cărui a fost să forțeze mărcile europene să-și reducă propriile prețuri la niveluri neprofitabile.

Tarifele se aplică mașinilor care sunt "propulsate doar de unul sau mai multe motoare electrice, inclusiv cele cu un extensor de rază cu ardere internă", a declarat UE. Hibrizii extinderi de rază, sau EREV-urile, au un ICE mic care încarcă un pachet de baterii destul de mare, și au explodat în popularitate în China, cu raze de acțiune de aproape 1.000 km acum posibile. Mărcile europene le-au evitat în mare parte, cu câteva excepții precum BMW i3, deși Ford și alții au spus că ar putea fi o soluție promițătoare. Hibrizii plug-in din China sunt exceptați, chiar dacă dimensiunea bateriei crește și raza de acțiune electrică se apropie sau depășește 100 km pentru noile modele.

Încă din 2010, guvernul chinez a conceput vehiculele electrificate ca o activitate economică strategic importantă, prin planurile sale cincinale și directivele specifice privind vehiculele noi cu energie (NEV) până la nivel provincial.

Aceste planuri conțin ținte și mecanisme foarte specifice, cum ar fi finanțarea preferențială, injecțiile de capital și chiar granturile de teren pentru a construi industria până în punctul în care "tehnologiile cheie și de bază vor fi controlate de noi" și "un grup de întreprinderi mari cu influență internațională și un grup de întreprinderi mici și mijlocii viguroase se vor fi format".

China a putut pune în aplicare aceste planuri deoarece "guvernul chinez are un grad substanțial de control asupra oricărui aspect al activității economice, ceea ce forțează companiile să acționeze ca un brață a statului mai degrabă decât să maximizeze profiturile", a declarat UE.

Comisia a calculat tarifele suplimentare pe baza gradelor de cooperare din partea producătorilor auto și a furnizorilor acestora. Regulamentul citează în mod repetat cazuri de necooperare și chiar obstrucție din partea companiilor și băncilor chineze.

Iată tarifele provizorii:

  • BYD, care se luptă cu Tesla pentru a fi cel mai mare producător de vehicule complet electrice, se confruntă cu taxe suplimentare de 17,4 la sută;
  • Geely, proprietarul Volvo, Lotus, LEVC și co-proprietar al Smart, se confruntă cu 19,9 la sută;
  • SAIC, al cărui brand MG a câștigat o cotă de piață substanțială în Europa în ultimii doi ani, se confruntă cu tarife de 37,6 la sută;
  • Alte companii cooperante (inclusiv Tesla și BMW, care exportă VE în Europa din China) se confruntă cu o taxă de 20,8 la sută, în timp ce toate celelalte (presupuse a fi necooperante) se confruntă cu 37,6 la sută.

Cu alte cuvinte, comisia a calculat că SAIC a primit subvenții totale de 34,4 la sută, în timp ce cifra Geely a fost de 19,7 la sută, iar a BYD de 15,1 la sută.

Tuturor producătorilor auto și furnizorilor europeni li s-a acordat anonimat, chiar și celor care nu au solicitat acest lucru. Comisia a declarat că există "dovezi ale unei posibilități semnificative de represalii în fiecare caz individual".

UE a constatat că Beijing "a instituit un sistem de control și monitorizare clară și constantă a prețurilor bateriilor și a inputurilor acestora pentru a se asigura că industria BEV le poate obține la prețuri ieftine și în cantități suficiente". A citat în special litiul, care este o componentă principală a chimiei mai ieftine a bateriilor litiu-fier-fosfat.

Tarifele provizorii vor fi în vigoare până la 3 noiembrie, când UE ar putea impune taxe permanente. Vor exista discuții intense până atunci, dar urmăriți mutările producătorilor auto chinezi în ceea ce privește prețurile, cota de piață, lansările de modele și planurile de a produce în Europa. Beijing ar putea, de asemenea, să lanseze propriile tarife de represalii asupra mașinilor sau altor produse europene. Deja, SAIC, care se confruntă cu cea mai mare povară tarifară, a solicitat audieri cu autoritățile europene, susținând că oficialii UE au ignorat unele dintre informațiile și contra-argumentele sale în timpul investigației. Și Xpeng a declarat săptămâna aceasta că ia în considerare producția europeană.

O potențială îngrijorare pentru mărcile chineze este că atunci când Franța a eliminat subvențiile pentru vehiculele electrice importate în acest an - o mișcare văzută pe scară largă ca vizând China - vânzările de modele construite în China, cum ar fi MG4 și Dacia Spring, au scăzut brusc.