Dacia Sandrider: Detaliile provocării lui Sebastien Loeb pentru raliul Dakar
Dacia Sandrider, mașina de raliu dezvoltată în colaborare cu specialiștii britanici de la Prodrive, îmbină stilul de concept-car cu o capacități impresionante off-road. Vă prezentăm în detaliu această creație incredibilă pe patru roți.
Dacia a folosit ca sursă de inspirație mașina concept Manifesto pentru realizarea modelului Sandrider, care va sta la baza atacului mărcii pe piața raliului Dakar. Sandrider este o creație de tip buggy cu tracțiune integrală, care va rula în clasa de top pentru mașinile de raliu raid, Ultimate T1+.
Dacia Sandrider va fi condusă de Nasser Al-Attiyah, câștigător al raliului Dakar de cinci ori, și de Sebastien Loeb, campion mondial la raliuri de nouă ori, care încă își caută prima victorie la Dakar. Cristina Gutierrez Herrero, câștigătoarea clasei Dakar, va fi la volanul celui de-al treilea Sandrider.
"Victory is my objective. But it’s not an easy goal." - Sebastien Loeb
Noul model are o construcție tubulară și panouri din fibră de carbon - deși Dacia afirmă că toate elementele de caroserie superflue au fost îndepărtate pentru a economisi greutate. Sandrider folosește suspensii cu braț dublu pe toată lungimea, pentru a face față terenului accidentat tipic raliurilor raid.
Spre deosebire de Manifesto, care este complet electric, Sandrider utilizează un motor V6 biturbo de 3,0 litri, care produce 355 CP și 539 Nm de cuplu, și va folosi combustibil sintetic durabil furnizat de partenerul Dakar, Aramco.
Sebastien Loeb se apropie de jumătatea secolului, dar nu credeți niciun moment că dorința lui de competiție a diminuat în vreun fel. Frenchul recunoaște că victoria în evenimentul de anduranță clasic este acum principalul său obiectiv.
Experiența de trei ani cu Hunter este integrată în mașina Dacia – un buggy dramatic numit Sandrider – deoarece Prodrive acționează ca un consultant tehnic. Loeb recunoaște că această continuitate l-a atras la Dacia, unde se va alinia alături de Al-Attiyah din nou, și de câștigătoarea clasei T3 din 2024, Cristina Gutiérrez Herrero.
Loeb va petrece anul 2024 dezvoltând Sandrider, păstrându-și totodată forma cu câteva apariții într-un model T3 de clasă inferioară. Debutul propus pentru Dacia este la Rallye du Maroc, evenimentul de închidere a sezonului din octombrie.
Aceasta a fost o prezentare detaliată a noului model Dacia Sandrider, cu care echipa de raliu Dacia intenționează să cucerească Dakarul. Cu un design unic, o echipă de pilotaj impresionantă și o tehnică de vârf, Sandrider promite să fie o prezență marcantă în lumea raliurilor.
Vă invităm să urmăriți continuarea acestei povești fascinante, pe măsură ce ne apropiem de debutul oficial al mașinii în competiții. Până atunci, vă vom ține la curent cu ultimele noutăți despre Dacia Sandrider și despre aventurile echipei sale în lumea raliurilor.