Așa ar putea arăta versiunea electrică a lui Dacia Sandero 2027
Dacia Sandero a fost al doilea cel mai bine vândut model de pe piața europeană anul trecut, lăsând în urmă vehicule precum Volkswagen T-Roc, Fiat 500, Volkswagen Golf și Toyota Yaris. Hatchback-ul românesc este o mașină modestă, dar practică și robustă din segmentul B, care a fost introdusă inițial în 2008. Cea de-a treia generație Sandero a fost lansată în 2020 și, având în vedere standardele de emisii tot mai stricte din Europa, pare foarte probabil ca aceasta să fie ultima iterație cu motor cu combustie a vehiculului.
Randarea celor de la Motor1.com Italia ilustrează cum ar putea arăta a patra generație Sandero, astfel ei sugereazand că modelul se va transforma într-un EV undeva în jurul anului 2027 și va împrumuta indicii de design de la conceptul Bigster SUV.
Deși nimic nu este încă confirmat oficial, Denis Le Vot, CEO al Dacia, a oferit primele indicii într-un interviu acordat Autocar. Se pare că Dacia nu va abandona segmentul B cu noul Sandero și va păstra dimensiunile subcompacte și proporțiile tradiționale ale hatchback-ului. Pentru ca mașina să pară ceva mai matură, se așteaptă ca firma românească să combine cea mai recentă iterație a grilei sale corporative cu o linie de centură mai înaltă și mai masivă, precum și cu pasaje mai largi ale roților pentru un aspect mai apropiat de cel al unui crossover.
Toate Dacia începând din 2024 vor fi construite pe platforma Renault CMF-B, în timp ce versiunile electrice se vor baza pe arhitectura corespunzătoare CMF-B EV. Pe scurt, Sandero își va împărți bazele cu viitoarele mașini electrice mici ale alianței Renault-Nissan-Mitsubishi, inclusiv cu noile Renault 4, Renault 5 și Nissan Micra.
Pentru a-și păstra prețul accesibil, Sandero EV va utiliza probabil un pachet de baterii mai mic decât, de exemplu, cel al reînviatului Renault 5. Directorul general al mărcii, Le Vot, a confirmat chiar că modelul va avea "o autonomie mai mică și timpi de reîncărcare mai lungi decât concurenții săi", dar acest lucru nu ar trebui să fie o surpriză, având în vedere caracterul bugetar al Dacia. Marca comercializează în prezent cel mai ieftin model electric de pe piața europeană, Spring, care va fi înlocuit anul viitor de un nou model care va merge pe o platformă diferită de cea a lui Sandero.