brand

Dacia atacă VW Golf și Ford Focus cu noul model C-Neo care cu siguranță NU ESTE UN SUV

Dacia atacă VW Golf și Ford Focus cu noul model C-Neo care cu siguranță NU ESTE UN SUV

Dacia, brandul românesc de valoare deținut de Renault, își propune să intre într-o nouă zonă de piață prin vizarea clienților non-SUV cu viitoarele sale modele pentru familie, așa cum a prezis Auto Express.

Brandul Dacia a lansat recent o nouă generație de modele Duster, iar în următorul an se așteaptă lansarea SUV-ului Bigster. De asemenea, compania are în plan două modele suplimentare de dimensiuni familiale, cunoscute în prezent sub numele de Dacia C-Neo. Acest nou model este probabil să concureze hatchback-ul Skoda Octavia, iar o variantă de tip break ar putea fi, de asemenea, în cărți.

Patrice Lévy-Bencheton, noul vicepreședinte executiv pentru performanța produsului Dacia, a refuzat să confirme stilurile de caroserie pentru modelele suplimentare, dar a recunoscut că "dacă ne uităm la segmentul C [Golf și Qashqai], vom avea o ofertă cu Bigster în tipul de caroserie SUV. Avem și Duster, care este 'B-plus'. Avem această gamă de modele planificată cu aceste două mașini, așa că nu ar avea prea mult sens să aducem un SUV suplimentar în segmentul C, așa că, desigur, ne vom diversifica oferta. Ideea este să avem cea mai bună acoperire posibilă a segmentului C; este încă o zonă imensă a pieței, inclusiv în Marea Britanie, și nu doar SUV-uri."

Cu Ford renunțând la modelul Focus, Renault abandonând modelul Megane pe benzină și VW convertindu-și următorul Golf într-un proiect EV, Dacia are de câștigat oferind modele pe benzină sau modele hibride pe benzină. "Persoanele care se mută din unele zone ale acestei piețe ar putea lăsa un spațiu", a spus Lévy-Bencheton. "La asta ne uităm. Cu modelele de segment C, ai nevoie de o mașină versatilă cu o autonomie bună [range]. Așadar, în cazul EV, asta înseamnă o baterie mare, ceea ce crește costul. Vom continua să fim un segment breaker, un rule breaker. Vom face la fel și în segmentul C, și suntem aici pentru a propune ceva diferit clienților noștri."

Se înțelege că designurile nu sunt încă finalizate pentru modelele în cauză, ceea ce face ca o lansare înainte de sfârșitul anului 2026 sau începutul anului 2027 să fie puțin probabilă.

În concluzie, se pare că Dacia este pe cale să-și extindă portofoliul cu noi modele care vor viziona segmentul C al pieței. Acest lucru ar putea oferi brandului o oportunitate unică de a atrage clienții care caută alternative la SUV-uri.