brand

Noua Dacia C-Neo: Un Hatchback care vizează Volkswagen Golf

Noua Dacia C-Neo: Un Hatchback care vizează Volkswagen Golf

Dacia explorează noi frontiere cu lansarea viitoare a unui nou model hatchback, cunoscut intern ca Dacia C-Neo. Așteptat să concureze cu modelele Skoda Octavia și Volkswagen Golf, C-Neo ar putea reprezenta un nou punct de reper în evoluția mărcii.

Dacia este în prezent în proces de dezvoltare a unei perechi de SUV-uri, Duster - care va ajunge în vânzare în această vară, și Bigster - care se așteaptă să fie lansat în 2025. În același timp, marca românească ia în calcul și extinderea în alte direcții, cu modele de dimensiuni familiale care ar putea apărea în a doua jumătate a deceniului. Unul dintre acestea este un hatchback tradițional, care ar putea reprezenta o alternativă pentru Dacia în fața modelelor Skoda Octavia și Volkswagen Golf.

C-Neo ar urma să fie poziționat alături sau chiar puțin peste Jogger, actualul vehicul de clasă C cu cele mai bune vânzări în Europa (excluzând vânzările de flote). Modelul ar renunța la al treilea rând de scaune, dar ar avea un design de tip 'notchback' asemănător cu Octavia, cu un profil semi-sedan care ascunde o practicitate de hatchback ce depășește modelele compacte, precum Golf și Vauxhall Astra, în ceea ce privește capacitatea de încărcare.

Dacia este convinsă că poate atrage clienții acestor mașini prin oferirea unui spațiu mai mare, a unui preț mai mic și a unui raport calitate-preț mai bun. Aceasta este posibil deoarece multe dintre aceste mașini ar fi trecut la propulsie hibridă sau electrică mai costisitoare până la lansarea C-Neo. Dacia ar urma să continue cu propulsia pe benzină.

Imaginile noastre exclusive arată cum ar putea arăta un hatchback C-Neo în forma sa de producție, adoptând cel mai recent limbaj de design Dacia, inclusiv indicii de la conceptul Bigster, și aplicându-le unui profil 'low drive' - un termen de management Dacia pentru un stil de caroserie non-SUV. Este posibil ca C-Neo să genereze și o variantă de tip estate, oferindu-i Dacia al doilea său nou model de segment C.

Alegerea arhitecturii CMF-B este de așteptat, deoarece Dacia a anunțat deja că planurile sale pentru restul acestui deceniu sunt strâns legate de aceasta - aceeași platformă care susține și Renault Clio și Captur, împreună cu Nissan Juke. Construirea de modele mai mari pe acest șasiu permite Dacia să beneficieze de economiile de scară ale Grupului Renault, mai ales că accentul său rămâne pe modele cu motoare cu ardere internă eficiente, în locul unei treceri la EV.

În forma sa de bază, o nouă mașină de familie Dacia ar avea un motor turbo pe benzină de 1,0 litri cu trei cilindri care produce 109 CP, dar ar fi oferit și cu un motor pe benzină de 1,2 litri care dezvoltă 128 CP și este ajutat de o asistență mild-hybrid de 48 de volți. În plus, ar putea primi același sistem complet hibrid de 1,6 litri ca Jogger și viitorul Duster.

În ceea ce privește decizia de a continua cu proiectul, CEO-ul Dacia, Denis Le Vot, a declarat că "suntem în proces de decizie - cu accent pe 'proces'. Vorba vine despre 2026 înainte, la urma urmei." Deci, viitorul pare promițător pentru Dacia și, în mod sigur, pentru iubitorii de mașini.