brand

Cum au arătat vanzările auto în luna aprilie

Cum au arătat vanzările auto în luna aprilie

Într-o lună în care vânzările generale de automobile în Europa au crescut cu 12%, câteva producătoare au excelat, în timp ce altele au avut rezultate mai slabe. Conform datelor preliminare ale companiei de cercetare a pieței Dataforce, care acoperă 98% din vânzările din Uniunea Europeană, țările AELS și Regatul Unit, aprilie a fost o lună de contraste pentru industria auto europeană.

Toyota, Volkswagen și BMW au fost marii câștigători ai lunii aprilie, reușind să-și sporească semnificativ vânzările și câștigând teren în clasamentul producătorilor auto pe piața europeană.

Vânzările Toyota au crescut cu 45% în aprilie, ajungând la 76.883 de unități. Această creștere impresionantă a propulsat producătorul japonez pe locul doi în clasamentul vânzărilor, de pe locul trei ocupat în aceeași lună a anului trecut. Motorul acestui salt a fost reprezentat de modelul RAV4, un SUV de dimensiuni medii ale cărui vânzări s-au dublat în luna aprilie.

Volkswagen și-a consolidat poziția de lider pe piața europeană, cu 121.012 unități vândute în aprilie, o creștere de 16% față de aceeași perioadă a anului trecut. Vedeta gamei VW a fost, fără îndoială, Golf, ale cărui vânzări au urcat cu 65%, ajungând la 21.592 de unități comercializate.

BMW a înregistrat o creștere a vânzărilor de 24% în aprilie, comercializând 63.772 de unități. Această performanță i-a permis producătorului bavarez să urce pe locul trei în clasamentul vânzărilor europene, de pe locul șase ocupat în aceeași lună a anului trecut. Modelul care a contribuit semnificativ la acest salt a fost X1, ale cărui vânzări au crescut cu 47%.

În contrast cu câștigătorii lunii aprilie, alți producători auto au înregistrat scăderi ale vânzărilor pe piața europeană.

Vânzările Audi au scăzut cu 4,8% în aprilie, ajungând la 55.670 de unități comercializate. Această contracție a dus la căderea producătorului premium german de pe locul doi în clasamentul vânzărilor europene în aprilie 2023 până pe locul șapte în aceeași lună a acestui an.

Producătorul american Ford a înregistrat o scădere a vânzărilor de 11% în aprilie, comercializând 38.857 de unități. Acest declin l-a făcut să cadă de pe locul nouă până pe locul 12 în clasamentul vânzărilor europene, comparativ cu aceeași lună a anului trecut.

Opel/Vauxhall a cunoscut, de asemenea, o scădere semnificativă a vânzărilor în aprilie, de 17%, ajungând la 30.407 unități comercializate. Această evoluție negativă a dus la căderea producătorului de pe locul 13 până pe locul 15 în clasamentul vânzărilor europene, conform datelor preliminare ale Dataforce.

Un aspect remarcabil al datelor de vânzări din aprilie a fost creșterea puternică a producătorilor auto chinezi pe piața europeană. Vânzările combinate ale acestora au crescut cu 30%, ajungând la 23.919 de unități.

Această creștere de 5.551 de unități a fost determinată în principal de performanțele mărcilor MG (aparținând SAIC, cu un salt de 2.031 de unități) și BYD (cu 1.985 de unități suplimentare vândute). De asemenea, Xpeng și-a crescut vânzările de la 10 unități în aprilie 2022 la 451 de unități în aceeași lună a acestui an, în timp ce subsidiara Zeekr a Geely a comercializat 105 mașini, față de doar 12 în aprilie 2022.

Într-o lună în care piața auto europeană a crescut, au existat semnificativ mai mulți producători care și-au majorat vânzările decât companii care au înregistrat scăderi. Conform datelor Dataforce, 45 de mărci auto și-au crescut vânzările mai mult decât media pieței, în timp ce 30 de producători au înregistrat declinuri ale volumelor de vânzări în aprilie.

Zece producători, inclusiv mărcile chineze Voyah și Hongqi, au raportat creșteri procentuale de trei cifre sau mai mari ale vânzărilor. Alte branduri care au înregistrat creșteri puternice ale vânzărilor în aprilie au fost Aston Martin (+63%), Suzuki (+36%) și Porsche (+26%).

Datele de vânzări din aprilie reflectă o piață auto europeană dinamică și competitivă, cu unii producători reușind să profite de cererea robustă, în timp ce alții au avut dificultăți în atragerea cumpărătorilor. Ascensiunea producătorilor chinezi este un semnal al apetitului tot mai mare al consumatorilor europeni pentru mașinile din această țară, în special pentru modelele electrice și hibride.

Pe viitor, se așteaptă ca tendințele legate de electrificare și digitalizare să continue să modeleze industria auto europeană, iar producătorii care vor reuși să se adapteze cel mai bine la aceste schimbări vor fi cei care vor domina piața. De asemenea, competiția acerbă între mărci va continua, obligându-i pe producători să inoveze constant și să ofere produse atractive și accesibile pentru a-și consolida pozițiile.