Stellantis extinde ChatGPT la Alfa Romeo și Citroen în cursa pentru asistența vocală inteligentă
Companiile producătoare de software de recunoaștere vocală alimentat de inteligență artificială câștigă tot mai multă tracțiune în rândul producătorilor auto, pe măsură ce aceștia caută să îmbunătățească tehnologia adesea imperfectă a asistentului vocal.
SoundHound, o companie de software cu sediul în California, a anunțat la 30 iulie că a adăugat mărcile Alfa Romeo și Citroen de la Stellantis pe lista de producători auto care integrează asistentul vocal SoundHound Chat AI cu ChatGPT în noile lor modele, alăturându-se Peugeot și Opel/Vauxhall.
Potrivit companiei, SUV-ul compact Alfa Romeo Tonale va fi echipat cu această funcționalitate în mai multe piețe europene, la fel ca și vehiculele Citroen C4, C4X, C5X, Berlingo și SpaceTourer.
Chatboții precum ChatGPT utilizează inteligența artificială pentru a oferi răspunsuri mai naturale la întrebări și pot căuta pe internet după informații variate atunci când sunt conectați la cloud. De asemenea, pot interpreta comenzi pentru a opera funcțiile din interiorul mașinii.
Analistul auto Pedro Pacheco de la Gartner a declarat pentru Automotive News Europe: "Aplicarea modelelor de limbaj de mari dimensiuni (LLM) la asistentul vocal al vehiculului va duce în cele din urmă la o redefinire a întregii interfețe om-mașină (HMI) a vehiculului. Deși în prezent această capabilitate este în mare parte limitată la răspunsuri la întrebări de cunoștințe generale, în viitor LLM-urile vor transforma asistentul vocal într-un adevărat asistent personal."
Principalul rival al SoundHound în acest sector este Cerence, o companie cu sediul în Massachusetts, care a obținut contracte cu Grupul Volkswagen pentru a furniza soluția sa Cerence Chat Pro cu ChatGPT integrat pentru mai multe mărci ale grupului.
Grupul Volkswagen a anunțat parteneriatul la expoziția de electronice de la Las Vegas, CES, în ianuarie 2023. Clienții pot controla funcțiile din vehicul fără a atinge un buton, precum și pot pune mai multe întrebări, de exemplu, despre destinația lor.
Kai Gruenitz, șeful dezvoltării tehnice al mărcii Volkswagen, a declarat: "Un control vocal cu adevărat bun este o provocare foarte dificilă. Suntem convinși că acest lucru poate funcționa doar cu modele de limbaj de mari dimensiuni bazate pe inteligență artificială."
Funcția ChatGPT a fost instalată în noua versiune 8.5 a Volkswagen Golf și a fost dezvoltată în doar trei luni, a adăugat Gruenitz.
Tehnologia Cerence este instalată pe cele mai noi modele de pe platforma electrică MEB a Grupului Volkswagen, precum și pe noua platformă cu motor cu ardere internă MQB Evo. Mașinile includ Volkswagen ID.7, precum și noile Tiguan și Passat.
Între timp, Audi a anunțat că a integrat sistemul în noile sale sedanuri și break-uri electrice A6 de pe arhitectura Premium Platform Electric (PPE). Asistentul Audi se conectează la cloud prin intermediul serviciului Microsoft Azure OpenAI.
Audi a precizat că asistentul său AI recunoaște automat dacă trebuie să execute o funcție a vehiculului, să caute o destinație sau, de exemplu, să furnizeze prognoza meteo.
În iunie 2023, Mercedes-Benz a anunțat că va adăuga ChatGPT pentru a face controlul vocal prin intermediul asistentului său vocal mai intuitiv. Un program beta opțional pentru clienții din SUA a început în acea lună pentru peste 900.000 de vehicule echipate cu sistemul de infotainment MBUX. Mercedes a integrat ChatGPT prin intermediul serviciului Microsoft Azure OpenAI pentru a obține acces la cloud.
De asemenea, în 2023, General Motors a declarat că explorează utilizări pentru ChatGPT ca parte a colaborării sale mai ample cu Microsoft.
SoundHound a menționat că lucrează cu producătorul de cipuri Nvidia pentru a rula modelul său LLM complet în interiorul cipului Nvidia Drive.
Avantajul rulării sistemului pe un computer de margine din mașină este că acesta menține funcționalitatea chiar și atunci când mașina a pierdut conexiunea cu cloudul, o situație frecventă în zonele mai izolate.
Cerence a declarat, de asemenea, că lucrează cu Nvidia pentru a rula sistemul său pe cipul Drive.
SoundHound și Cerence concurează cu Google și Apple, care furnizează asistențiiși lor vocali pentru sistemele de oglindire a smartphone-urilor Android Auto și, respectiv, Apple CarPlay.
Cu toate acestea, mulți producători auto au căutat să ofere alternative proprii la produsele Google și Apple, cu promisiunea unui sistem mai integrat care se leagă de mai multe funcții din mașină.