brand

Cele mai bine vândute SUV-uri mici în Europa: O privire detaliată asupra pieței în 2023

Cele mai bine vândute SUV-uri mici în Europa: O privire detaliată asupra pieței în 2023

În ultimii ani, SUV-urile mici au devenit tot mai populare în Europa, cu vânzări record înregistrate în prima jumătate a anului 2023. În acest articol, vom analiza SUV-urile mici cele mai bine vândute în Europa, cu un accent special pe cele alimentate cu combustibil tradițional și cele electrice.

Cele mai bine vândute SUV-uri în Europa în prima jumătate a anului 2023

  1. VW T-Roc - 103,063 unități
  2. Toyota Yaris Cross - 94,758 unități
  3. Dacia Duster - 87,372 unități
  4. Peugeot 2008 - 82,458 unități
  5. Ford Puma - 77,363 unități
  6. Renault Captur - 77,355 unități
  7. VW T-Cross - 57,978 unități
  8. Opel/Vauxhall Mokka - 53,591 unități
  9. Hyundai Kona - 47,178 unități
  10. Seat Arona - 45,874 unități

Volkswagen T-Roc domină clasamentul

Primul pe lista celor mai bine vândute SUV-uri în Europa este Volkswagen T-Roc, cu un total de 103,063 înregistrări în prima jumătate a anului 2023, în creștere cu 33% față de aceeași perioadă a anului precedent.

Având în vedere că Volkswagen este unul dintre cei mai mari producători de vehicule din lume, nu este o surpriză că T-Roc are un succes atât de mare. Modelul se distinge prin designul său atrăgător și performanțele impresionante.

Toyota Yaris Cross - pe locul doi în topul vânzărilor

Pe locul doi în topul celor mai bine vândute SUV-uri mici în Europa se află Toyota Yaris Cross. Acest model, care este vândut predominant cu sistemul hibrid al Toyota, a înregistrat o creștere de aproape 50% a cererii.

Potrivit cifrelor preliminare furnizate de cercetătorul de piață Dataforce, Yaris Cross a urcat pe locul doi de pe locul șase, cu cererea pentru mașină crescând cu aproape 50%.

1.12 milioane de SUV-uri mici vândute în prima jumătate a anului 2023

În total, în prima jumătate a anului 2023 au fost înregistrate 1.12 milioane de SUV-uri mici, o creștere de 17% față de aceeași perioadă a anului precedent. Aceasta urmează îndeaproape creșterea de 18% a pieței auto europene în ansamblu, pe fondul relaxării problemelor de aprovizionare cu piese.

SUV-urile mici au reprezentat o cotă de piață de 17% în totalul pieței auto în prima jumătate a anului. Alegerea modelului în cadrul segmentului rămâne una dintre cele mai mari din Europa, cu aproape 40 de vehicule disponibile și noi intrări adăugate.

Jeep Avenger și Mitsubishi ASX - debutanți în top

Debutând în top în prima jumătate a anului au fost Jeep Avenger, cu aproape 11,000 de vânzări, suficient pentru locul 22 în listă, și Mitsubishi ASX, un model rebadged Renault Captur, care a înregistrat 3,313 vânzări și a încheiat prima jumătate a anului pe locul 27.

Volkswagen - lider în oferirea de opțiuni în segment

Cererea de SUV-uri mici este atât de puternică încât producătorii de automobile împart segmentul în subcategorii pentru a oferi mai multe opțiuni în fiecare. Volkswagen este lider în acest sens, cu trei intrări: T-Cross-ul de intrare, sportivul Taigo și T-Roc, care este cel mai mare dintre cele trei. Toate trei au înregistrat o creștere a vânzărilor în prima jumătate a anului.

Hyundai oferă două opțiuni, Kona și Bayon mai mic, la fel ca Ford cu Puma și EcoSport, care va fi întrerupt.

Opel/Vauxhall va continua cu strategia sa dual-model când va înlocui Crossland X în anul următor pentru a vinde alături de Mokka.

Motorizările pe benzină domină segmentul

Segmentul continuă să fie dominat de motorizările pe benzină, cu versiunile electrice încă neavând un impact major.

Modelele pe benzină reprezintă 68% din toate vânzările de SUV-uri mici în prima jumătate a anului, cu variantele full-electric rămânând în urmă cu doar 4.9%.

Modelele hibride reprezintă 13%, în timp ce cota segmentului diesel a scăzut la doar 7.8%.

Cota hibrizilor plug-in a scăzut la doar 0.7% pe fondul scăderii cererii pentru cele două modele care oferă această motorizare: Jeep Renegade și Renault Captur, vânzările acestora împreună scăzând cu 43%.

Prețurile ridicate continuă să inhibe cererea pentru versiunile electrice

Prețurile ridicate continuă să inhibe cererea pentru versiunile electrice. În Marea Britanie, noul Kona alimentat cu baterii va începe de la 34,995 de lire sterline (40,750 de euro, $44,750) pentru modelul de intrare de 48 kilowați-oră. Marea Britanie este a doua cea mai mare piață auto din regiune și prima în care Hyundai a dezvăluit prețurile pentru noul Kona.

Kona cu bateria mai mare de 65 kWh va începe de la 40,340 de lire sterline. Kona de intrare cu un motor cu ardere internă va începe de la 25,725 de lire sterline.

Intrarea electrică nouă a Honda pe piață, e:Ny1, este chiar mai scumpă, începând de la 44,995 de lire sterline cu o baterie de 68.8 kWh și o autonomie de 412 km. Versiunea echivalentă cu un motor cu ardere internă, HR-V hibrid, începe de la 30,115 lire sterline.

Opțiunea electrică bugetară rămâne MG ZS EV, care începe de la 30,495 de lire sterline pentru o baterie de 51 kWh, crescând la 32,995 de lire sterline pentru varianta cu o baterie de 72.6 kWh.

MG, deținut de SAIC din China, a crescut vânzările ZS cu 118% în primele șase luni pentru a-l plasa pe locul 14 cu 36,471 de vânzări, mutându-l înaintea unor modele mai stabilite, cum ar fi Citroen C3 Aircross, Kia Stonic și Fiat 500X.

Cu toate acestea, creșterea ZS a venit în mare parte din modelele cu motoare cu ardere internă, care acum reprezintă aproximativ trei sferturi din toate vânzările ZS.

Vânzările ZS EV au crescut doar cu 19% în perioadă, în comparație.

Jeep a schimbat de asemenea focusul pe versiunile cu motoare cu ardere internă ale Avenger, după ce l-a lansat anul trecut ca fiind în primul rând un model electric.

Până acum în acest an, doar o cincime din vânzările Avenger au fost electrice, după ce marca deținută de Stellantis a extins piața pentru varianta SUV-ului cu motor cu ardere internă de 1.2 litri de la Italia și Spania la piețe precum Germania, Franța și Marea Britanie.

Decizia de a extinde vânzările de Avenger pe benzină a fost "pragmatică" și nu schimbă planul pe termen lung al mărcii de a vinde doar modele electrice în Europa până în 2030, a declarat CEO-ul Jeep Europe, Eric Laforge, pentru Automotive News Europe.

Stellantis va vinde de asemenea atât versiuni cu motoare cu ardere internă, cât și electrice ale viitorului Fiat 600, care a fost dezvăluit în iulie, în segmentul SUV-urilor mici. 600 oferă Fiat o ofertă electrică alături de învechitul Fiat 500X, care este în vânzare din 2014.

Alegerea electrică în segment se va lărgi în continuare anul viitor cu o versiune EV a Ford Puma, care a fost vânzătorul numărul 5 în segment în primele șase luni.

Cu alternativele electrice rămânând la un cost ridicat, producătorii de automobile continuă să investească în modelele cu ardere internă. CFO-ul Grupului Volkswagen, Arno Antlitz, a menționat T-Roc ca unul dintre modelele cu motor cu ardere internă care sunt "foarte profitabile" pentru grup în timpul unui apel cu analiștii privind câștigurile din al doilea trimestru.

"Acestea vor crea o cantitate semnificativă de flux de numerar pentru a finanța acea transformare" către electric, a declarat el.

Șeful mărcii VW, Thomas Schaefer, a declarat la începutul acestui an că T-Roc, care urmează să fie înlocuit în următorii doi ani, va fi unul dintre ultimele modele cu motor cu ardere internă care vor fi lansate de marcă în Europa.

Cea mai mare creștere în termeni de tip de propulsie în segment a venit de la hibrizii, care au văzut vânzări în creștere cu 35% la 150,039.

Cea mai mare parte a acestei creșteri a venit de la Toyota Yaris Cross, care a adăugat 60,599 de vânzări noi în primele șase luni.

Vânzările hibridului Renault Captur plasat pe locul doi au crescut modest cu 8.5%, dar noul Nissan Juke hibrid, care folosește același sistem ca Captur, a înregistrat vânzări de 12,844 pentru a deveni al treilea hibrid cel mai bine vândut din regiune.

Sectorul hibrid se va dezvolta în continuare dacă Dacia adaugă o versiune hibrid a noului Duster, care este programat pentru anul viitor. Duster a fost al treilea cel mai bine vândut SUV mic în ansamblu în prima jumătate a anului. Dacia a introdus deja o versiune hibridă a Jogger compact, care va împărți platforma CMF-B cu noul Duster.

Concluzii

SUV-urile mici rămân cele mai populare tipuri de autoturisme din Europa, cu Volkswagen T-Roc și Toyota Yaris Cross conducând vânzările. Cu toate acestea, există o varietate de modele disponibile pentru consumatori, de la cele alimentate cu benzină la cele electrice și hibride. În timp ce prețurile ridicate continuă să mențină cererea pentru versiunile electrice la un nivel scăzut, se așteaptă ca aceasta să crească pe măsură ce mai multe modele devin disponibile și prețurile încep să scadă.