brand

BYD se pregătește să ofere opțiuni hibride plug-in la prețuri accesibile în Europa

BYD se pregătește să ofere opțiuni hibride plug-in la prețuri accesibile în Europa

În ultimii ani, piața europeană a vehiculelor electrice (EV) a cunoscut o creștere remarcabilă, cu tot mai mulți consumatori optând pentru mașini ecologice. Însă, în paralel, a crescut și interesul pentru vehiculele hibride plug-in (PHEV), care oferă o alternativă atractivă între modelele pe combustie și cele 100% electrice. Unul dintre jucătorii cheie în acest segment este compania chineză BYD, care își extinde acum prezența pe piața europeană.

BYD, un producător de vehicule electrice de top din China, a anunțat planuri ambițioase pentru a-și crește cota de piață în Europa în următorii ani. Spre deosebire de strategia inițială de a se concentra doar pe vânzarea de mașini electrice, compania va lansa în curând și primele sale modele PHEV pe piața europeană.

Potrivit lui Michael Shu, directorul general al BYD Europe, compania intenționează să vândă aceste vehicule hibride plug-in la prețuri mai apropiate de modelele pe combustie internă, decât de vehiculele electrice complet. Această abordare vine în întâmpinarea cererii tot mai mari pentru PHEV-uri în regiune.

BYD va introduce în Europa, încă din acest an, modelul Seal U DM-i, un SUV de dimensiuni medii cu tehnologie PHEV. Acesta va fi urmat de încă un model PHEV în 2024, a anunțat Shu în cadrul Financial Times Future of the Car Summit.

Compania a dezvăluit, de asemenea, că va deschide prima sa uzină de producție de autoturisme pentru piața europeană în Szeged, Ungaria. Unitatea va produce atât mașini electrice, cât și modele PHEV. Potrivit lui Shu, fabrica va intra în funcțiune înainte de 2026, deși o dată exactă nu a fost precizată.

BYD și-a exprimat dorința de a deveni un lider în producția de vehicule electrice pe piața europeană. Shu a declarat că sunt "încrezători că am putea ajunge într-o poziție de lider până în 2030".

Pentru a-și susține această ambiție, BYD ia în considerare deschiderea unui centru de cercetare și dezvoltare în Europa, care să completeze activitatea uzinei de producție din Ungaria.

Deși BYD își extinde rapid prezența în Europa, companiile chineze din industria auto se confruntă cu anumite provocări, în special legate de tensiunile comerciale cu Uniunea Europeană. În decembrie 2022, Franța a retras subvențiile pentru mașinile electrice produse în China, ceea ce a dus la scăderi semnificative ale vânzărilor unor modele precum MG4 și Dacia Spring.

UE a avertizat că ar putea impune sancțiuni asupra vehiculelor fabricate în China, dacă va constata dovezi ale unei concurențe neloiale. Totuși, producătorii auto germani s-au opus acestei măsuri, avertizând că ar putea duce la un război comercial.

BYD își propune să obțină o cotă de piață de 5% din vânzările de vehicule electrice în Europa, înainte de a începe producția în uzina din Ungaria, a declarat Shu pentru Automotive News Europe în martie 2023.

În 2022, BYD a vândut 15.644 de mașini în regiune, toate fiind modele 100% electrice. În primul trimestru al anului 2023, vânzările au crescut spectaculos, cu 717%, ajungând la 7.701 unități, fiind conduse de modelul compact SUV Atto 3. Astfel, BYD a devenit al doilea cel mai mare brand auto chinez din Europa, după MG (deținut de SAIC).

Vânzările de vehicule hibride plug-in în Europa au înregistrat o creștere de 10% în primul trimestru al anului 2023, ajungând la 253.864 de unități. Principalele modele PHEV vândute au fost Volvo XC60, Ford Kuga și Mercedes GLC.

Deși PHEV-urile sunt preferate în special de brandurile premium, această tehnologie a fost criticată de grupurile de mediu, care susțin că emisiile reale de CO2 sunt mult mai mari decât cele raportate în teste. Pentru a răspunde acestor îngrijorări, Uniunea Europeană va ajusta testele de emisii începând cu 2025, reducând distanța asumată a deplasării în mod electric.

BYD afirmă că modelele sale PHEV cu sistem Dual Mode (DM) sunt utilizate în mod electric 65% din timp, pe baza datelor colectate de la un milion de mașini care au parcurs în total 9,7 miliarde de kilometri.

Compania a lansat primul său PHEV, modelul F3DM, la Salonul Auto de la Geneva din 2008. Acum, tehnologia este deja la a cincea generație, a precizat Shu.

În plus față de PHEV-uri, BYD analizează posibilitatea de a aduce în Europa și modelul Seagull, un vehicul electric de clasă mică lansat anul trecut în China. Acesta are prețuri de pornire sub 10.000 de euro înainte de taxe, devenind un hit pe piața locală.

Shu a declarat că au primit numeroase solicitări pentru acest model de la dealerii parteneri, dar că este nevoie de o serie de modificări tehnice pentru a-l adapta cerințelor europene. Totuși, varianta europeană a Seagull ar urma să aibă un preț sub 20.000 de euro.

BYD își consolidează prezența pe piața europeană, urmărind să devină un jucător de top în domeniul vehiculelor electrice până în 2030. Strategia companiei include lansarea unor modele PHEV la prețuri accesibile, în paralel cu producția de mașini electrice în noua uzină din Ungaria. Deși se confruntă cu unele provocări, BYD mizează pe cererea tot mai mare pentru tehnologiile de propulsie alternative în Europa.