brand

BMW X6 primește o actualizare uriașă în 2023 pentru a face față rivalilor SUV-urilor coupe

BMW X6 primește o actualizare uriașă în 2023 pentru a face față rivalilor SUV-urilor coupe

Am văzut BMW X5 facelift, dar acum și varianta mai elegantă a SUV-ului coupe X6 a fost pusă sub cuțit. În esență, BMW a dat startul genului SUV coupe cu prima generație X6, dar acest model actualizat Mk3 are o mulțime de rivali cu care să se lupte.

Chiar săptămâna trecută am văzut cum Mercedes GLE Coupe a primit faceliftul și există o concurență suplimentară din partea lui Audi Q8, Range Rover Sport și Porsche Cayenne Coupe. Pentru a se apăra de acești rivali și de alții din acest segment în creștere rapidă, BMW nu numai că a redesenat exteriorul lui X6, dar a adăugat și tehnologia mild-hybrid în numele eficienței.

Schimbările de design la exterior sunt imediat vizibile. Farurile mai subțiri prezintă o nouă semnătură LED, iar X6 are o "prezență frontală considerabil mai mare" datorită unei bare de protecție complet remodelate. Există vopsea neagră lucioasă care se extinde de la grilă și prize de aer separate în lateral.

Gura de aerisire din spatele roților din față rămâne și, în funcție de nivelul de echipare, există extensii ale pasajelor roților în culoarea caroseriei sau din plastic. Prizele de aer agresive din spatele roților din spate rămân, de asemenea, iar capetele de eșapament de pe modelul M60i sunt finisate în negru, dar, în rest, partea din spate este neschimbată.

BMW X6 primește o actualizare uriașă în 2023 pentru a face față rivalilor SUV-urilor coupe

În interiorul noului X6 putem observa o actualizare destul de amplă, cu o nouă configurație cu două ecrane preluată de la modelele BMW "i" complet electrice. Un ecran tactil de 12,3 inci se conectează la un ecran de 14,9 inci pentru șofer și, odată cu relocarea unora dintre butoanele de climatizare pe ecranul central, designul planșei de bord a fost modificat. Gurile de aerisire restilizate, împreună cu unele ornamente proaspete și un logo "X6" sau "M" pe partea pasagerului contribuie la conferirea unui nou aspect mașinii facelift. Maneta schimbătorului de viteze s-a micșorat până la un vârf mic.

Ca și în cazul lui X5, X6 a obținut opțiuni de motorizare împrospătate. Marea noutate este că fiecare model pe benzină și diesel vine acum cu propulsie mild-hybrid. O baterie de 48V adaugă 12 CP și un cuplu de 200 Nm și poate fi utilizată pentru condusul exclusiv electric la viteze reduse pe modelele xDrive40i. De asemenea, BMW spune că sistemul mild-hybrid permite operarea mai lină a funcției start/stop. Încărcarea bateriei este recuperată din frânare.

Gama debutează cu un motor diesel hibridizat de 3,0 litri, cu șase cilindri în linie, în versiunea xDrive30d, care dezvoltă 294 CP și un cuplu de 670 Nm. O altă opțiune diesel va fi adăugată în vara anului 2023. Urmează modelul de bază pe benzină xDrive40i, cu un alt motor cu șase cilindri în linie de 3,0 litri, biturbo, de data aceasta cu 375 CP și 540 Nm de cuplu.

Spre deosebire de X5, X6 nu primește un model hibrid plug-in xDrive50e. Vârful de gamă este modelul M60i (până la apariția noului X6 M), care dispune de un V8 twin-turbo de 4,4 litri cu propulsie mild-hybrid, care dezvoltă 523 CP și un cuplu de 750 Nm. Viteza de 0-100 km/h este aceeași cu cea a lui X5 M60i, de 4,3 secunde.