brand

Noul BMW Seria 7 2023 țintește spre Mercedes Clasa S cu un look îndrăzneț

Noul BMW Seria 7 2023 țintește spre Mercedes Clasa S cu un look îndrăzneț

BMW a dezvăluit ceea ce speră să fie mașina care să îi lanseze o provocare celui mai nou Mercedes S-Class. Este vorba despre noul BMW Seria 7, cea mai recentă berlină emblematică din arsenalul firmei, care sosește cu o revoluție tehnică completă față de vechiul model "G11".

Acesta aduce cu el o serie întreagă de caracteristici tehnice care urmează să se răsfrângă și asupra modelelor mai puțin costisitoare în anii următori. Așadar, este un model semnificativ de interes nu doar pentru cei care caută o nouă mașină de lux de înaltă clasă de la firma germană, ci și pentru oricine speră să cumpere un nou BMW peste câțiva ani.

Noua generație "G70" a Seriei 7 este construită pe o versiune modificată a arhitecturii BMW "CLAR" (cluster architecture), o platformă adaptabilă care permite ca mașina să fie produsă în forme de combustie pură, hibridă plug-in și i7 complet electrică, deși pentru piața britanică se va pune accentul pe versiunile PHEV și EV. Este cu 130 mm mai lung decât Seria 7 G11 pe care îl înlocuiește, cu 5.391 mm, plus 48 mm mai lat și 51 mm mai înalt. Lungimea suplimentară provine în mare parte din supraînălțări - ampatamentul a crescut cu doar 5 mm.

Noul BMW Seria 7 2023: motoare, putere și performanțe

În primăvara anului 2023, BMW va lansa o pereche de modele plug-in hybrid. Ambele combină un motor de 197 CP (integrat într-o cutie de viteze automată nouă cu opt trepte), un pachet de baterii de 18,7 kWh și un motor pe benzină turbo cu șase cilindri în linie. Această configurație oferă o putere totală a sistemului de 486 CP și 700 Nm în cazul modelului 750e xDrive, în timp ce modelul M760e xDrive va avea 563 CP și 800 Nm.

BMW nu a oferit deocamdată nicio statistică de performanță pentru cele două modele PHEV, dar știm că ambele vor fi capabile să parcurgă până la 80 de kilometri doar cu energie electrică. În unele țări, la orizont se întrevăd și modelele cu combustie hibridă ușoară, dar în Marea Britanie nu vom primi niciunul dintre acestea.

Europa în ansamblul ei va pierde 735i și 740i pe benzină cu șase cilindri în linie, un V8 760i pe benzină, în timp ce un diesel cu șase cilindri în linie își va face loc în unele națiuni de pe continent.

La fel ca mașina pe care o înlocuiește, G70 dispune de o configurație a suspensiei față cu două brațe și o suspensie spate multi-link, dar cu câteva îmbunătățiri în raport cu predecesorul său. De exemplu, calea de rulare față a crescut cu 47 mm, în timp ce partea din spate este cu 4 mm mai lată. Arcurile pneumatice sunt standard și funcționează independent de la o roată la alta, ceea ce face posibil ca Seria 7 să echilibreze o sarcină inegală. Caroseria coboară cu 10 mm în modul Sport, sau la viteze mai mari, de dragul eficienței aerodinamice. Sistemul poate, de asemenea, să ridice înălțimea de rulare cu 20 mm pe un teren mai accidentat.

Există un sistem de direcție pe patru roți care rotește roțile din spate cu până la 3,5 grade, fie în tandem cu cele din față, fie în direcția opusă, ceea ce sporește stabilitatea la viteze mai mari și agilitatea atunci când se conduce mai încet. La celălalt capăt, există un sistem de direcție sensibil la viteză, cu un raport variabil care se strânge pe măsură ce crește gradul de blocare. Ultima piesă a puzzle-ului de manevrabilitate este o funcție anti-ruliu activă care funcționează prin intermediul unui motor electric de 48 de volți.

Noul BMW Seria 7 2023: design exterior

La fel ca și versiunea facelift a predecesorului său, noul Seria 7 prezintă grile mari cu rinichi. Aici, acestea sunt iluminate și flancate de un design de blocuri optice divizate pe care l-am văzut deja pe recent actualizatul X7. Nu este ceva ce ne așteptăm să vedem pe modelele mai mici - BMW spune că acest limbaj de design este rezervat doar pentru mașinile sale emblematice.

În contrast cu partea frontală spectaculoasă se află niște flancuri cu un design mai subtil, care nu prezintă abundența de linii și pliuri văzute pe SUV-ul iX. Vorbind la un eveniment de prezentare în avanpremieră a Seriei 7 și i7 la München, directorul de design BMW, Domagoj Dukec, a vorbit despre automobilul care are "un caracter puternic, unic, cu multă prezență și forme foarte curate, monolitice".

Ulterior, acesta a declarat: "mașina are multe asemănări cu un Rolls-Royce în ceea ce privește volumele, Ghost, deoarece din punct de vedere al dimensiunilor sunt destul de apropiate". El a adăugat: "deși este o mașină destul de maiestuoasă și mare, veți vedea că tratamentul este foarte subtil, dar sofisticat".

Modelul M760e primește un design unic pentru șorțul față, cu o priză de aer inferioară în trei secțiuni, plus o bară de protecție spate specifică M cu ieșiri de evacuare trapezoidale (celălalt model PHEV are țevi de eșapament ascunse) și fuste laterale.

Noul BMW Seria 7 2023 țintește spre Mercedes Clasa S cu un look îndrăzneț

Noul BMW Seria 7 2023: confort interior și tehnologie

Elementul principal al habitaclului se găsește în spate - un "BMW Theatre Screen" de 31,3 inci, 8K, disponibil opțional, care se pliază din tavan, alimentat de același software ca și tabletele Fire de la Amazon. De asemenea, pe lista de opțiuni se află un sistem audio Bowers & Wilkins Diamond cu 36 de difuzoare și 1.965 de wați, cu o configurație de 18 difuzoare de la aceeași companie oferită ca standard.

Trecând la partea frontală, există o reducere izbitoare a comenzilor fizice în comparație cu vechea Serie 7. Cu toate acestea, există în continuare omniprezentul controler rotativ pentru sistemul de infotainment iDrive, căruia i se alătură noua "BMW Interaction Bar", care se întinde de-a lungul planșei de bord și pe panourile ușilor din față. Aceasta din urmă funcționează atât ca o lumină ambientală, cât și ca o suprafață de control, schimbându-și afișajul în funcție de diversele presetări "My Mode" și realizând, de asemenea, "animații luminoase dinamice", de exemplu pentru a oferi un feedback vizual pentru apelurile telefonice audio primite.

Așa cum a fost văzut pentru prima dată la iX, noul Seria 7 are un "BMW Curved Display", care unește un instrumentar de bord digital de 14,9 inci cu un ecran de infotainment de 12,3 inci. Acestea utilizează cel mai recent pachet software iDrive 8 de la BMW.

Pielea Merino este standard și este disponibilă în cinci culori diferite. Alternativ, BMW oferă o tapițerie "Veganza" asemănătoare cu pielea ca opțiune fără costuri, sau pentru cei care doresc să cheltuiască mai mult pentru o senzație mai plăcută în habitaclu, se poate opta pentru o combinație de piele Merino și cașmir BMW Individual.

Noul BMW Seria 7 2023 țintește spre Mercedes Clasa S cu un look îndrăzneț

Ecranul de teatru 8K din spate este un adevărat spectacol, deoarece se aprinde și coboară din tavanul Seriei 7, având un aspect deosebit de splendid atunci când redă (acolo unde este disponibil) conținut ultra-wide care umple întregul dispozitiv. Ecranele Touch Command de pe fiecare panou al portierei - utilizate pentru a controla, printre altele, ecranul de teatru - sunt destul de satisfăcătoare de utilizat, dar nu par la fel de receptive ca ecranul tactil principal de infotainment din față.