brand

Predicțiile BMW: Vânzările Seriei 5 pe piața europeană vor fi împărțite egal între versiunea cu combustie și varianta complet electrică

Predicțiile BMW: Vânzările Seriei 5 pe piața europeană vor fi împărțite egal între versiunea cu combustie și varianta complet electrică

Conform estimărilor BMW, divizia de vânzări din Europa pentru noul model lansat al Seriei 5 se va împărți "în mod egal" între versiunile cu motor cu combustie și varianta complet electrică, i5, a declarat un purtător de cuvânt.

Această estimare se bazează pe previziunea că adopția mai lentă a i5 în anumite piețe va conduce la o împărțire globală de 30-70 în favoarea versiunii cu combustie. În Europa, însă, se așteaptă ca divizarea să fie de 50-50 pe parcursul ciclului de viață al modelului, în timp ce i5 ar urma să reprezinte 30% din vânzările globale ale familiei de modele în aceeași perioadă, potrivit purtătorului de cuvânt.

BMW a lansat în Europa și SUA luna trecută a opta generație a Seriei 5 și prima generație i5. Livrările în Germania au început deja, iar alte piețe globale vor urma începând cu 25 noiembrie. Toate variantele familiei de modele sunt construite la fabrica BMW din Dingolfing, Germania, care produce Seria 5 din 1972.

În Europa sunt deocamdată disponibile două variante mild-hybrid de 48 de volți, atât pe benzină, cât și diesel; două hibrizi plug-in pe benzină și două variante complet electrice. Versiunea station wagon a Seriei 5 va fi disponibilă "în primăvara anului 2024" cu aceleași trenuri de rulare ca sedanul.

Prețul de bază al sedanului în Germania este de 57.550 € (61.000 $) pentru varianta pe benzină 520i 2.0 litri, cu patru cilindri. Varianta diesel 520d începe de la 59.750 €. Hibridul plug-in 530e costă 65.300 €. Între timp, varianta complet electrică i5 eDrive 40 începe de la 70.200 €.

Versiunea cea mai scumpă a familiei de modele este varianta complet electrică, cu tracțiune integrală i5 M60 xDrive, care începe de la 99.500 €. De asemenea, este și cea mai puternică variantă, deoarece cele două motoare electrice oferă o putere combinată de 593 cp și un timp de accelerare de la 0 la 100 km/h de 3,8 secunde.

Toate variantele i5 au un pachet de baterii de 81,2 kilowați-oră, care oferă autonomii de conducere între 477 și 582 km sub regulile WLTP. Pentru SUA, BMW va oferi Seria 5 ca variantă pe benzină cu șase cilindri, care nu va fi vândută în Europa.

Noua Seria 5 și i5 împart un corp care este cu 97 mm mai lung, cu 36 mm mai înalt și cu 32 mm mai lat decât modelul anterior. Dimensiunile mașinii sunt de 5060 mm lungime, 1900 mm lățime și 1515 mm înălțime. Văzută din lateral, sedanul pare mai mult ca un coupe, în timp ce partea frontală prezintă o grilă rinichi BMW orizontală, spre deosebire de grilele verticale ale modelelor recente i7 și i4.

Coeficientul de rezistență al mașinii este de 0,23, ușor mai mare decât 0,22 al modelului anterior, dar totuși printre cele mai bune din clasa sa.

Seria 5 și i5 prezintă o serie de inovații preluate de la modelul de generație anterioară, atât pe partea de interfață utilizator - cum ar fi un nou sistem de operare software și aplicații de gaming - cât și în mecanica tradițională, cum ar fi câteva opțiuni în ceea ce privește direcția activă și suspensiile adaptive.

O nouă adăugare importantă la familia de modele este funcția de "schimbare activă a benzii", care semnalează conducătorului auto când este posibilă schimbarea benzii pe autostradă și permite începerea manevrei doar prin privirea în oglinda laterală stângă sau dreaptă. Funcția este omologată doar în piețele din SUA și Germania din cauza limitărilor legale din alte locuri.

Familia de modele Seria 5 va oferi, de asemenea, BMW Proactive Care, care detectează necesarățile de service ale mașinii folosind inteligența artificială, printre altele, și oferă soluții clientului fără ca acesta să trebuiască să întreprindă acțiuni în acest sens.

Un scurt test drive al variantei M60 a i5, care a avut loc în dealurile din regiunea Piemont din nord-vestul Italiei, a confirmat că EV oferă confortul și calitățile de conducere așteptate de la un BMW. Limitările de viteză și traficul aglomerat ne-au împiedicat să ne apropiem de viteza maximă a mașinii de 230 km/h sau să testăm timpul său de accelerare de la 0 la 100 km/h de 3,8 secunde. Cu toate acestea, accelerarea pe autostradă la viteze de peste 100 km/h a fost la fel de rapidă pe cât te-ai aștepta de la o mașină cu două motoare electrice care produc un cuplu combinat de 795-newton metri.