brand

BMW îndeamnă Germania să voteze împotriva taxelor vamale UE pentru mașinile electrice produse în China

BMW îndeamnă Germania să voteze împotriva taxelor vamale UE pentru mașinile electrice produse în China

Gigantul auto bavarez BMW a lansat un apel ferm către autoritățile de la Berlin, îndemându-le să voteze împotriva introducerii unor taxe vamale semnificativ mai mari la nivelul Uniunii Europene pentru vehiculele electrice produse în China. Această mișcare se alătură eforturilor altor producători auto germani de a evita un potențial conflict comercial cu cea mai importantă piață a lor.

Oliver Zipse, CEO-ul BMW, a subliniat că "taxele vamale suplimentare dăunează companiilor active la nivel global din această țară și ar putea provoca un conflict comercial din care nimeni nu ar avea de câștigat". El a insistat că "Guvernul german ar trebui, prin urmare, să adopte o poziție clară" în această privință.

Statele membre ale UE se pregătesc să voteze în data de 4 octombrie cu privire la impunerea unor taxe vamale definitive de până la 45% asupra vehiculelor electrice importate din China. Pentru a bloca aceste tarife, ar fi nevoie de o majoritate calificată - 15 state membre reprezentând 65% din populația blocului comunitar.

Chiar dacă oficialii germani au semnalat inițial că guvernul intenționează să se abțină de la vot, în loc să voteze împotrivă, se așteaptă ca un număr semnificativ de state membre ale UE să se alăture acestei abțineri. Acest lucru ar putea face mai dificilă blocarea implementării taxelor vamale.

În linii mari, Germania a lăsat să se înțeleagă că speră la o soluție negociată în cadrul discuțiilor în curs dintre UE și China. Cancelarul german Olaf Scholz și Președintele francez Emmanuel Macron sunt așteptați să discute despre aceste taxe vamale la Berlin, în data de 2 octombrie.

Comisia Europeană, organul executiv al blocului comunitar, a propus aceste taxe după ce o anchetă a constatat că China subvenționează în mod neloial industria sa de vehicule electrice.

Producătorii auto germani au respins, în general, aceste taxe vamale, susținând că ar putea amenința vânzările pe cea mai mare piață auto a lor, China, în cazul în care țara ar lua măsuri de retorsiune.

Ola Kallenius, CEO-ul Mercedes-Benz, a condus apelurile pentru deschiderea piețelor în ultimele luni, în timp ce Oliver Blume, CEO-ul grupului Volkswagen, și-a exprimat în repetate rânduri îngrijorarea cu privire la un potențial conflict comercial cu China.

Introducerea unor taxe vamale ridicate pentru vehiculele electrice produse în China ar putea avea consecințe semnificative asupra industriei auto germane, care depinde în mare măsură de piața chineză pentru a-și menține creșterea și profitabilitatea.

Principala îngrijorare a producătorilor auto germani este că impunerea unor tarife ridicate de către UE ar putea duce la represalii comerciale similare din partea Chinei. Acest lucru ar putea afecta grav vânzările și operațiunile lor pe piața chineză, care reprezintă o pondere semnificativă din veniturile lor globale.

Grupul Volkswagen, cel mai mare producător auto european, a vândut peste 3,8 milioane de vehicule în China în 2022, reprezentând aproximativ 40% din totalul vânzărilor sale la nivel mondial. Orice perturbări ale operațiunilor sale pe piața chineză ar putea avea un impact major asupra performanței financiare a companiei.

Pe lângă riscul represaliilor comerciale, taxele vamale ridicate ar putea, de asemenea, să afecteze lanțurile de aprovizionare ale producătorilor auto germani și să crească costurile pentru componentele importate din China. Acest lucru ar putea duce la creșteri de prețuri pentru consumatorii finali și la o scădere a competitivității pe piețele globale.

Dezbaterea în curs cu privire la taxele vamale pentru vehiculele electrice produse în China evidențiază tensiunea dintre interesele economice ale industriei auto germane și politicile comerciale ale Uniunii Europene.

În timp ce Comisia Europeană dorește să protejeze industria auto europeană de practicile comerciale neloiale, producătorii auto germani sunt îngrijorați de impactul potențial al unor tarife ridicate asupra operațiunilor lor în China și asupra relațiilor comerciale cu această țară.

Guvernul german se confruntă cu o decizie dificilă: să sprijine interesele economice ale giganților auto naționali sau să se alinieze politicilor comerciale ale UE. Abținerea de la vot ar putea fi o soluție de compromis, dar ar putea, de asemenea, să fie interpretată ca o lipsă de fermitate în fața practicilor comerciale neloiale.

În cele din urmă, această dezbatere subliniază nevoia de a găsi un echilibru durabil între protejarea intereselor economice ale industriilor europene și menținerea relațiilor comerciale sănătoase cu partenerii comerciali importanți, cum ar fi China. Soluția ar putea consta în negocieri și compromisuri de ambele părți, pentru a evita un conflict comercial de amploare care ar putea avea consecințe negative pentru toți actorii implicați.