BMW iX2: noul SUV Coupe electric ce se bate cu Kia EV6 si Cupra Tavascan
Marca care a declanșat moda SUV-urilor coupé, sculptând linia de plafon a unui X5 pentru a crea polemicul X6, și cu o gamă deja vastă de vehicule electrice, era doar o chestiune de timp până când BMW a dezvăluit primul său SUV coupé electric: iată noul BMW iX2.
După cum sugerează numele, iX2 este versiunea alimentată cu baterii a celei de-a doua generații X2, care la rândul său se bazează pe actualul SUV mic X1 cu propriul său echivalent complet electric, iX1. Desigur, aspectul mai îndrăzneț al iX2 îngustează câmpul concurenților la EV-uri la fel de elegante ca Kia EV6, Ford Mustang Mach-E, Audi Q4 e-tron Sportback, Volvo C40 Recharge și viitorul Cupra Tavascan.
iX2 are un coeficient de rezistență la aer de doar 0,25Cd, ajutat în mare măsură de linia acoperișului său dramatic înspre în jos și de setul de grile rinichi BMW familiare - o versiune iluminată a căreia este disponibilă ca opțiune suplimentară. Mânerele usilor care se potrivesc perfect, spoilerul din spate și difuzorul din spate de dimensiuni mari ajută, de asemenea, la fluxul de aer.
Până acum a fost anunțată doar o versiune a iX2 complet electric; iX2 xDrive30 dispune de o configurare cu două motoare care oferă tracțiune integrală și o putere combinată de 309 cai putere și 494 Nm de cuplu. Va atinge 100 km/h în 5,6 secunde și va atinge o viteză maximă limitată electronic de 180 km/h.
Bateria de 64,8 kWh care alimentează motoarele iX2 permite o autonomie de până la 450 de kilometri - cu aproximativ 50 de kilometri mai puțin decât un Kia EV6 sau Cupra Tavascan cu două motoare va acoperi cu o singură încărcare, în timp ce Volvo C40 Twin poate merge mai mult de 96 de kilometri mai departe.
Din fericire, cel mai recent software de încărcare BMW asigură că rata de încărcare scade lin atunci când bateria se apropie de plin, rezultând timpi de încărcare mai scurți. Cu o viteză maximă de încărcare de 130 kW, o încărcare de la 10 la 80 la sută a bateriei iX2 ar trebui să dureze doar 29 de minute de la un încărcător rapid corespunzător de rapid.
iX2 poate fi, de asemenea, încărcat la până la 11 kW de la o sursă de energie AC, cum ar fi un încărcător de perete pentru acasă. Un încărcător de perete de 11 kW va reîncărca complet bateria de 64,8 kWh în șase ore și jumătate, în timp ce o unitate mai obișnuită de 7,4 kW va face aceeași treabă în apropiere de zece ore și jumătate.
Ne așteptăm ca, dacă iX2 se dovedește popular, BMW va adăuga o versiune cu un singur motor, așa cum a făcut cu iX1. iX1 xDrive20 utilizează un motor electric pentru a conduce roțile din față, care produce o putere mult mai puțin potentă de 204 cai putere și 247 Nm de cuplu. Timpul de la 0-100 km/h al iX1 mai puțin puternic este mai lent cu mai mult de trei secunde ca urmare, dar se mândrește, de asemenea, cu o autonomie mai lungă de 476 de kilometri față de 437 pentru iX1 xDrive30 cu două motoare.
Ecranul tactil de 10,7 inci și afișajul digital al șoferului de 10,25 inci ale iX2 rulează cea mai recentă versiune a iDrive a BMW numită Operating System 9 și include o nouă caracteristică "QuickSelect" pentru afișajul central pe care am avut recent ocazia să-l experimentăm în noul BMW i5. Oferă scurtături și vă permite să activați funcții fără a fi nevoie să navigați în diverse submeniuri, în timp ce pictogramele pentru acces direct la meniul de control al climei se pot găsi în partea de jos a ecranului tactil.
BMW iX2 va fi produs pe aceeași linie de asamblare ca și X2 la fabrica BMW din Regensburg, Germania, bateriile de înaltă tensiune ale iX2 fiind, de asemenea, produse la fața locului.