brand

BMW anunță primul său model de producție cu hidrogen

BMW anunță primul său model de producție cu hidrogen

BMW a confirmat că lucrează la un vehicul de producție cu pile de combustie cu hidrogen (FCEV), noul model foarte așteptat urmând să fie lansat până în 2028. Anunțul face parte dintr-o nouă colaborare între BMW și Toyota - două mărci care au fost în avangarda promovării tehnologiei pilelor de combustie cu hidrogen în automobile.

Această cooperare între giganții auto germani și japonezi marchează o etapă importantă în dezvoltarea vehiculelor cu hidrogen. Ambele companii împărtășesc o pasiune pentru inovație și un angajament ferm pentru neutralitatea emisiilor de carbon. Prin unirea forțelor, ele își propun să accelereze tranziția către o mobilitate mai durabilă și ecologică.

Vehiculele cu hidrogen oferă o serie de avantaje semnificative în comparație cu automobilele convenționale pe benzină sau diesel. Acestea nu emit gaze cu efect de seră, contribuind astfel la reducerea amprentei de carbon. De asemenea, au o autonomie mare, similară cu cea a automobilelor cu motoare convenționale, ceea ce le face o opțiune atractivă pentru șoferii care parcurg distanțe lungi.

Noul model de producție BMW cu hidrogen va fi echipat cu tehnologia Toyota de generația a treia pentru pile de combustie cu hidrogen, care urmează să intre în producție între 2026 și 2027. Se preconizează că această tehnologie va oferi o autonomie cu 20% mai mare decât cea a generației actuale, care echipează sedanul executive Toyota Mirai.

Conform estimărilor, primul model de producție BMW cu hidrogen ar putea avea o autonomie de până aproximativ 780 de km, cu aproximativ 160 km mai mult decât cel mai eficient model electric BMW i7. Această autonomie extinsă îl face o opțiune atractivă pentru șoferii care călătoresc frecvent pe distanțe lungi.

Procesele de producție rafinate ar trebui să reducă costul trenului de putere cu aproape o treime, în timp ce stivele de pile de combustie scalabile vor permite atât BMW, cât și Toyota să producă mai multe modele cu hidrogen de dimensiuni diferite. Acest lucru va face ca vehiculele cu hidrogen să devină mai accesibile pentru un public mai larg.

În ciuda platformei comune, BMW a subliniat că modelele cu pile de combustie produse în cadrul parteneriatului cu Toyota vor păstra totuși "identitățile și caracteristicile distincte ale fiecărei mărci". Acest lucru va asigura că fanii BMW vor putea savura stilul și performanțele caracteristice mărcii, chiar și în era vehiculelor cu hidrogen.

Oliver Zipse, președintele consiliului de administrație al BMW, a numit anunțul "o piatră de hotar în istoria automobilului", în timp ce Koji Sato, președintele Toyota, a declarat: "BMW și Toyota împărtășesc aceeași pasiune pentru automobile și credința în 'deschiderea tehnologică' și o abordare multiplă pentru neutralitatea emisiilor de carbon".

"Vom accelera eforturile împreună cu BMW și partenerii din diverse industrii pentru a realiza un viitor în care energia cu hidrogen susține societatea."

În prezent, doar două automobile de pasageri cu pile de combustie cu hidrogen sunt disponibile pentru vânzare în Europa: Toyota Mirai menționată anterior și SUV-ul Hyundun Nexo. Toyota lucrează, de asemenea, la o versiune cu hidrogen a camionetei Hilux, considerând că hidrogenul este cea mai bună opțiune durabilă pentru vehiculele comerciale, dată fiind lipsa impactului asupra autonomiei atunci când vine vorba de sarcini utile, precum și viteza mai mare de realimentare în comparație cu vehiculele electrice (BEV).

Cu toate acestea, pentru a putea realimenta, trebuie mai întâi să existe infrastructura necesară. Toyota a lăudat anterior UE pentru "încrederea pe termen lung" în tehnologia FCEV, după ce s-a anunțat că, până în 2031, stații de realimentare cu hidrogen vor fi instalate la cel puțin fiecare 200 km.

Pentru a consolida și mai mult rețeaua, BMW și Toyota urmează, de asemenea, să investească masiv în infrastructura de hidrogen și să colaboreze cu companiile implicate - un lucru crucial în locuri precum Regatul Unit, unde infrastructura de hidrogen este extrem de deficitară.

Toate acestea fac parte dintr-o singură componentă a viziunii Toyota pentru un viitor "multiplu", care implică, de asemenea, utilizarea pilelor de combustie cu hidrogen ca mijloc de stocare a energiei. Șeful diviziei de hidrogen a Toyota, Thiebault Paquet, a declarat anterior pentru Auto Express că hidrogenul ar putea fi crucial pentru furnizarea de energie durabilă în țările în curs de dezvoltare care suferă de lipsa infrastructurii. Compania a dezvoltat deja un cartuș portabil cu pilă de combustie care poate fi utilizat pentru a alimenta orice, de la motociclete la standuri de cafea.

Deși infrastructura actuală pentru vehiculele cu hidrogen este limitată, investițiile semnificative ale companiilor auto și ale guvernelor ar putea accelera adoptarea acestei tehnologii. Pe măsură ce autonomia crește, iar costurile scad, automobilele cu hidrogen ar putea deveni o alternativă viabilă la vehiculele convenționale și electrice, contribuind la un viitor mai durabil al mobilității.

Anunțul făcut de BMW despre primul său model de producție cu hidrogen marchează o etapă importantă în tranziția către o mobilitate mai durabilă. Prin colaborarea cu Toyota și investițiile în infrastructura de hidrogen, BMW demonstrează angajamentul său ferm față de reducerea emisiilor de carbon și explorarea tehnologiilor revoluționare.

În timp ce adoptarea pe scară largă a vehiculelor cu hidrogen va necesita eforturi suplimentare, perspectivele sunt promițătoare. Pe măsură ce autonomia crește, costurile scad, iar infrastructura se îmbunătățește, automobilele cu hidrogen ar putea deveni o opțiune atractivă pentru șoferii care caută performanțe ridicate și un impact redus asupra mediului.

Indiferent de viitorul mobilității, este clar că BMW și Toyota sunt hotărâte să joace un rol de frunte în această revoluție, oferind soluții inovatoare și promovând o abordare deschisă și colaborativă pentru a atinge neutralitatea emisiilor de carbon în industria auto.