brand

Autonomia Tesla în lumea reală și cea declarată diferă până la 45%

Autonomia Tesla în lumea reală și cea declarată diferă până la 45%

Este destul de cunoscut în rândul comunității vehiculelor electrice faptul că poate exista o diferență notabilă între autonomia estimată de producător, autonomia EPA și autonomia în lumea reală. Un nou studiu dovedește aceste diferențe prin analiza datelor de la mii de Teslas active.

Recurrent Auto, o companie de cercetare și comercializare de automobile, a colectat date de la peste 12.000 de Teslas și 360.000 de cicluri de încărcare, împreună cu feedback-ul mai multor șoferi Tesla. Aceasta a constatat că autonomia afișată pe indicatorul de bord (înainte de a adăuga o destinație) nu ține cont de impactul temperaturii și al modelelor de condus.

La temperaturi mai mici de 0 grade Celsius, Tesla Model Y a avut o autonomie medie de aproximativ 45% din estimarea EPA. La temperaturi mai ridicate, între 20-30 de grade, autonomia s-a îmbunătățit, păstrând peste 60 la sută din estimarea EPA. Aceste date s-au bazat pe 3.332 de vehicule.

Datele de la Model S au generat rezultate similare. La temperaturi mai scăzute, sedanul electric a pierdut peste 50 la sută din autonomie, dar în climatele mai calde, a păstrat aproximativ 60 la sută din încărcare.

Într-un test separat, co-fondatorul și directorul executiv al Recurrent, Scott Chase, a constatat că autonomia maximă a modelului său Model Y din 2021, cu o autonomie EPA de 525 kilometri, a fost de numai 405 kilometri în timpul lunilor calde dintre iunie și septembrie, în Minneapolis. În decembrie și ianuarie, autonomia maximă a fost de doar 302 kilometri, respectiv 315 kilometri.

Decalajul mediu dintre estimarea din tabloul de bord și autonomia observată a părut comparativ mai mic la Chevrolet Bolt EV, dar mare la Ford Mustang Mach-e, după cum se vede în graficele de mai sus.

Într-o declarație, Chase a declarat: "Ei (proprietarii de vehicule electrice) știu că autonomia lor scade la căldură și la frig, dar nu văd acest lucru pe tabloul de bord al mașinii lor. Realitatea este că legile fizicii se aplică și în cazul Tesla - Tesla nu este cu mult diferită de alți producători auto".

Am scris în trecut despre mai mulți proprietari de Tesla, care au împărtășit detalii despre degradarea bateriei după un anumit număr de kilometri parcurși. Niciunul dintre ei nu părea să fi experimentat o scădere atât de drastică a autonomiei din momentul în care vehiculele lor erau noi.

Rezultatele sunt mai bune în cazul EV-urilor echipate cu pompe de căldură și management termic avansat. Toate noile Teslas primesc pompa de căldură ca dotare standard - sistemul reciclează căldura generată de baterie și motoare pentru a încălzi habitaclul, a optimiza viteza de încărcare și a îmbunătăți autonomia, după cum a explicat marca cu sediul în Austin la începutul acestui an.

Recurentul afirmă că EPA testează EV-urile într-un laborator cu temperatură controlată, unde EV-urile nu depășesc 100 de kilometri pe oră. Ciclul de testare permite, de asemenea, "ajustări determinate de producător", care pot oferi rezultate inexacte. Acesta adaugă că sistemul de la bordul unui Tesla ține cont de temperatură și de condițiile de conducere doar atunci când este setată destinația.

Estimările privind autonomia variază în întreaga lume, dar ciclul de testare EPA din SUA este considerat mai aproape de acuratețe în comparație cu WLTP din Europa, ale cărui estimări privind autonomia sunt în general cu 22 % mai mari decât EPA și NEDC din China, care este cel mai optimist dintre cele trei, întrucât estimările sale sunt cu 35 % mai mari decât EPA.

Vă reamintim că mai mulți factori dictează autonomia, nu doar temperatura și modelele de conducere: viteza vântului, schimbările de altitudine, terenul, starea de sănătate a anvelopelor, vârsta și degradarea bateriei, precum și modelele de încărcare pot avea, de asemenea, un impact asupra distanței pe care o puteți parcurge cu un VE cu o singură încărcare.