brand

Noul Audi e-tron GT facelift oferă o putere colosală de 912 cai putere

Noul Audi e-tron GT facelift oferă o putere colosală de 912 cai putere

Iubitorii de mașini sport electrice au toate motivele să fie încântați: Audi a dezvăluit recent actualizările aduse modelului său e-tron GT pentru anul 2024. Aceste îmbunătățiri nu doar că aduc un aspect proaspăt și caracteristici tehnologice îmbunătățite, ci și o creștere semnificativă a puterii. Versiunea de vârf RS Performance a noului e-tron GT este cea mai puternică mașină produsă vreodată de Audi, atingând niveluri de performanță uluitoare.

Noua gamă e-tron GT de la Audi se împarte în trei variante distincte: S, RS și RS Performance. Fiecare model beneficiază de o serie de upgradări care duc performanțele la un nou nivel.

Chiar și varianta de intrare în gamă, S, impresionează cu specificații remarcabile. Aceasta este echipată cu un motor electric care generează o putere uriașă de 669 cai putere. Accelerația de la 0 la 100 km/h este realizată în doar 3,4 secunde, iar viteza maximă este limitată electronic la aproximativ 250 km/h.

Următorul pas în gamă este reprezentat de RS, un adevărat monstru al performanței. Motorul său electric produce nu mai puțin de 844 cai putere, permițând o accelerație de la 0 la 100 km/h în doar 2,8 secunde. La fel ca în cazul versiunii S, viteza maximă este limitată la 250 km/h.

Dar adevărata stea a show-ului este RS Performance. Acest model de vârf de gamă atinge cote maxime de putere de 912 cai putere, făcând din el cea mai puternică mașină Audi din toate timpurile. Accelerația de la 0 la 100 km/h este realizată într-un timp uluitoare de 2,5 secunde, în timp ce viteza maximă rămâne limitată la aceleași 250 km/h.

Una dintre cele mai captivante caracteristici ale modelelor RS este funcția Boost. Aceasta poate fi activată printr-un comutator amplasat pe volan și oferă un plus suplimentar de 93 cai putere pentru perioade de până la 10 secunde. Astfel, puterea maximă atinsă de RS este de 937 cai putere, iar RS Performance ajunge la nivelul fantastic de 1005 cai putere.

Pe lângă creșterile impresionante ale puterii, noile modele e-tron GT beneficiază și de o serie de upgraduri la nivelul bateriei și sistemului de încărcare.

Modelele actualizate sunt echipate cu un pachet de baterii de 97 kWh (valoare netă) cu o densitate energetică mai mare. Aceasta permite o autonomie estimată de până la 600 km pentru versiunile cele mai eficiente.

Un alt aspect notabil este capacitatea noilor e-tron GT de a accepta încărcarea ultra-rapidă de până la 320 kW prin curent continuu. Această tehnologie permite reîncărcarea bateriei de la 10% la 80% în doar 18 minute, un timp record pentru o mașină electrică de dimensiuni mari.

Noul Audi e-tron GT facelift oferă o putere colosală de 912 cai putere

Pentru a gestiona puterea uriașă și a oferi o experiență de șofat superioară, Audi a implementat două sisteme noi de șasiu pe noile modele e-tron GT.

În primul rând, toate variantele e-tron GT vin acum standard cu un sistem de suspensie pneumatică cu camere duale și amortizoare cu supape duale. Acest setup permite o plajă largă de reglaje, de la o deplasare lină și confortabilă în modul Confort, până la un control ferm al caroseriei în modul Sport.

Dar adevărata bijuterie tehnologică este sistemul opțional Active Ride. Acesta folosește amortizoare complet active și aceleași arcuri pneumatice pentru a controla complet balansul și panta mașinii. Beneficiile includ capacitatea de a regla înălțimea la ușă pentru facilitarea accesului, precum și contracția activă a balansului și pantei în viraje strânse. Mai mult, acest sistem elimină complet necesitatea barelor stabilizatoare, permițând fiecărei roți să lucreze independent.

Pentru a ține sub control întreaga putere, noile e-tron GT sunt echipate cu sisteme de frânare de înaltă performanță.

În timp ce modelul S vine standard cu discuri frână convenționale din oțel, variantele RS beneficiază de discuri acoperite cu un strat de siliciu pentru o disipare îmbunătățită a căldurii.

Pentru cei care doresc performanțe maxime, Audi oferă opțional frâne din material ceramic cu etrieri uriașe de 10 pistoanepe fiecare roată. Acestea sunt disponibile în finisaje argintii sau roșii pentru un plus de personalitate.

Actualizările nu se opresc doar la nivelul mecanic. Noile e-tron GT primesc și un look proaspăt, cu accente distincte pentru fiecare variantă.

Varianta de bază S se remarcă prin fața sa cu un "mască" mai mare, detalii triunghiulare și o grilă inversată cu grafică nouă. De asemenea, sunt disponibile noi jante de 20 inch și opțiuni suplimentare de culori exterioare.

Modelele RS au primit un tratament special la capitolul design. Acestea se evidențiază prin o față cu prizele de aer mărite și un aspect general mai agresiv. Grila are un design nou, în timp ce inserțiile în formă de L sunt finisate în negru sau fibră de carbon. La spate, un nou difuzor integrat cu un reflector vertical completează look-ul dinamic. De asemenea, versiunile RS vin cu jante turnate de 21 inch care reinterpretează celebrele jante "Avus" de pe modelele Audi Sport din trecut.

Dar vârful de gamă RS Performance duce lucrurile la un alt nivel. Acesta prezintă elemente din fibră de carbon "chopped" (tocată) la grilă, pragurile laterale și difuzorul spate. Acest material compozit nu a fost folosit niciodată înainte pe un model Audi, fiind rezervat anterior doar pentru supercarurile de înaltă performanță precum anumite variante Lamborghini Huracan.

La interior, actualizările aduc noi opțiuni de culori și materiale, precum și un nou volan care va fi integrat pe toate viitoarelor modele RS Audi. Sistemele multimedia existente cu ecran tactil de 10,1 inch și cockpit digital pentru șofer au primit de asemenea îmbunătățiri software.

Iar pentru ca experiența să fie cu adevărat completă, interiorul ediției RS Performance abundă în inserții din fibra de carbon chopped. Acest material premium acoperă portiere, bord și consola centrală pentru un aspect modern și sportiv de excepție.

Este de așteptat ca asemenea performanțe de top să vină la un preț ridicat. Pe piața europeană, noile e-tron GT vor porni de la 126.000 euro pentru modelul S. Varianta RS Performance, cea mai puternică, va costa 160.500 euro. Prețurile pentru piața britanică vor fi anunțate în august 2023, când mașinile vor putea fi și comandate.

Noile modele Audi e-tron GT aduc îmbunătățiri majore atât din punct de vedere al performanței, cât și al tehnologiei și design-ului. Puterea colosală de până la 1005 cai putere în modul Boost al ediției RS Performance transformă acest model în cea mai puternică mașină Audi din toate timpurile. Împreună cu noile sisteme de șasiu avansate și frâne de mare performanță, e-tron GT promite o experiență de șofat electrică de neuitat pentru pasionații vitezei.