brand

Conversații interactive cu Mercedes-Benz-ul tău: posibile datoritǎ Asistentului Vocal MBUX și funcției bazate pe AI

Conversații interactive cu Mercedes-Benz-ul tău: posibile datoritǎ Asistentului Vocal MBUX și funcției bazate pe AI

Mercedes-Benz valorifică și mai mult puterea inteligenței artificiale (AI) pentru a extinde capabilitățile Asistentului Vocal MBUX cu o nouă funcție de cunoștințe generale1. Folosind AI, acesta poate oferi acum răspunsuri actualizate la întrebări bazate pe cunoștințe generale, inițiind o căutare prin Microsoft Bing. Ulterior, sistemul creează răspunsuri în limbaj natural folosind ChatGPT prin Microsoft Azure OpenAI Service. Anul trecut, Mercedes-Benz a fost unul dintre primii producători auto care a introdus ChatGPT ca program beta în SUA, iar acum aduce această funcționalitate în vehiculele de serie pentru prima dată.

Cu această funcție în mașină, utilizatorii pot adresa întrebări despre orice fel de subiect general – de la cultură pop până la geografie, știință, sănătate și istorie – și pot conversa liber despre subiectul ales pentru a obține mai multe informații. Sistemul inteligent este, de asemenea, „conștient de context”. Acest lucru înseamnă că poate răspunde la cerințe suplimentare pentru informații, chiar dacă vorbitorul folosește termeni vagi. De exemplu, întrebarea ar putea fi: „Câte premii Grammy a câștigat un anumit artist?” După primirea răspunsului, utilizatorul poate adăuga: „Când a fost primul?” iar sistemul ar răspunde corect, înțelegând deja contextul. Clienții pot folosi în continuare Asistentul Vocal MBUX pentru a pune întrebări despre diverse aspecte cotidiene, precum vremea, acțiuni la bursă, știri și rezultate din sport.

„Prin adǎugarea unei funcții de cunoștințe bazate pe inteligență artificială în Asistentul Vocal MBUX, le oferim clienților o modalitate mai simplă și captivantă de a interacționa cu vehiculul lor. Software-ul nostru AI inovator colaborează perfect cu ChatGPT și Bing, folosind Microsoft Azure OpenAI Service, pentru a furniza informații într-un mod complet nou. Acest pas marchează încă un progres în direcția unei experiențe hiper-personalizate pentru utilizatori în mașinile lor” - Markus Schäfer, Member of the Board of Management of Mercedes-Benz Group AG,Chief Technology Officer, Development & Procurement

Noua funcție este integrată direct în Asistentul Vocal MBUX. Pasagerii pot activa asistentul la fel ca înainte, spunând „Hey Mercedes”, ceea ce face utilizarea intuitivă și asigură o experiență de condus sigură, complet hands-free. Alternativ, aceștia pot folosi butonul dedicat de pe volan pentru a porni asistentul. Pentru a oferi mai multă funcționalitate, istoricul conversațiilor este stocat timp de până la o oră, permițând utilizatorilor să pună întrebări suplimentare fără a repeta informațiile anterioare.

Începând de astăzi, funcția este disponibilă ca actualizare gratuită pentru peste trei milioane de vehicule echipate cu sistemul de infotainment MBUX. Inițial, aceasta va fi oferită în trei limbi: germană, engleză britanică și engleză americană. Utilizatorii din alte regiuni pot schimba limba sistemului pentru a testa noua funcție.

Inteligența artificială avansată garantează confidențialitatea datelor în orice moment. Prin această nouă funcționalitate, Mercedes Benz folosește modelele AI generative de top oferite de Azure OpenAI Service, susținute de securitatea, confidențialitatea și fiabilitatea platformei cloud Azure. Mercedes Benz păstrează controlul complet asupra proceselor IT din fundal. Toate datele colectate prin comenzi vocale sunt stocate în Mercedes Benz Intelligent Cloud, unde sunt anonimizate și analizate.

Pentru a reduce riscul ca utilizatorii să acceseze conținut dăunător, ilegal sau controversat, Mercedes-Benz a implementat un instrument de evaluare a riscurilor care analizează răspunsurile sistemului și identifică cele mai bune practici pentru a reduce posibilitatea apariției unor răspunsuri nocive.