Top 8 cele mai fiabile mașini românești construite vreodată
România a avut o istorie bogată ca producător de mașini, începând cu primele modele care au ieșit pe porțile fabricilor țării înainte de anii 1990 dar și mai târziu, în perioada postcomunistă. În timpul acestor perioade, au fost produse mai multe mașini românești de succes, iar unele dintre cele mai fiabile dintre ele sunt:
Dacia 1300
Dacia 1300 a fost produsă în perioada 1969-2004. Aceasta a fost o mașină populară și fiabilă care a avut o durată lungă de viață. Acesta a fost modelul care a consacrat industria auto din România, fiind produs într-un număr mare de exemplare. Motorul de 1.3 litri dezvolta 54 de cai putere și mașina putea să ajungă la o viteză maximă de 137 km/h. Mulți proprietari de Dacia 1300 recunosc că avantajele oferite de fiabilitata acesteia.
Dacia Solenza
Dacia Solenza a fost produsă între anii 2003 și 2005, Solenza a fost un model de mașină compact care a fost la fel de fiabil ca și predecesorii săi. Acest model a beneficiat de noi tehnologii, în special în ceea ce privește motorul și suspensia, care au fost mult îmbunătățite față de modelele anterioare. Motorul de 1.4 litri dezvolta 75 de cai putere, iar mașina putea să atingă o viteză maximă de 170 km/h. Dacia Solenza a fost un model popular printre șoferii care căutau o mașină compactă și fiabilă, dar și acceptabilă ca preț.
Dacia Logan
Modelul Dacia Logan a fost lansat în 2004 și a fost primul model complet nou dezvoltat după prăbușirea comunismului. El a fost conceput ca o mașină modernă, accesibilă și fiabilă. A fost bine primit de public și a avut un impact pozitiv asupra economiei românești. Motorul de 1.4 litri dezvolta 75 de cai putere, iar mașina putea să ajungă la o viteză maximă de 170 km/h. Dacia Logan a fost produsă într-o varietate de modele, inclusiv sedan, break și combi, fiind populară printre familiile care căutau o mașină accesibilă ca preț și practică. Dacă îți place ideea de a conduce un Logan, folosește motorul de căutare cauțimașină.ro și cu siguranță vei găsi ceva care să te încânte.
Oltcit
Oltcit a fost produs în perioada 1978-1996. Aceasta a fost o mașină mică și economică, populară în rândul tinerilor care investeau pentru prima oară în viața lor într-o mașină. dar și a familiilor cu copii. Oltcit a fost produsă în parteneriat cu firma franceză Citroen și a fost disponibilă într-o varietate de modele, inclusiv standard, special și club. Mașina era propulsată de un motor de 1.1 litri care dezvolta 57 de cai putere.
Dacia Supernova
Dacia Supernova a avut o viață foarte scurtă, ea fiind produsă în perioada 1999-2003. Supernova a fost de fapt o variantă îmbunătățită a modelului Dacia Nova, care a fost produs în perioada 1995-2000. Supernova a fost disponibilă într-o varietate de modele, inclusiv hatchback, break și combi. Motorul său de 1.4 litri dezvolta 75 de cai putere, iar mașina putea să ajungă la o viteză maximă de 170 km/h. A fost o mașină populară în rândul șoferilor care căutau o mașină compactă, economică și fiabilă.
ARO 10
ARO 10 a fost produs în perioada 1972-2003 ca un SUV compact, popular în România, dar și în alte țări din Europa. ARO 10 era propulsat de un motor diesel de 2.5 litri care dezvolta 75 de cai putere și putea să ajungă la o viteză maximă de 130 km/h. A fost considerată o mașină robustă și durabilă, fiind folosită adesea pe drumuri off-road și în alte condiții dificile.
Oltcit Special
Acest model de Oltcit a fost produs în perioada 1983-1996. Oltcit Special a fost o variantă îmbunătățită a modelului standard Oltcit. El a beneficiat de o suspensie îmbunătățită și de un motor de 1.3 litri care dezvolta 65 de cai putere, motiv pentru care era mai puternic decât modelul standard. Oltcit Special a avut succes în rândul populației române, fiind considerată o mașină compactă și practică.
Dacia 1310
Dacia 1310 a fost produsă în perioada 1983-2004 și area o variantă îmbunătățită a modelului Dacia 1300. Îmbunătățirile de care a beneficiat acest model au făcut ca mașina să fie mai puternică și mai confortabilă decât modelul anterior. Motorul de 1.4 litri dezvolta 64 de cai putere și cu el mașina putea să ajungă la o viteză maximă de 155 km/h. Dacia 1310 era la vremea ei cu adevărat ceea ce numim astăzi o mașină fiabilă.