partner

Închiriază cele mai noi modele BMW de la Bavaria Mobility

Povestea celor mai importante 10 sigle din industria auto

Povestea celor mai importante 10 sigle din industria auto

Atunci când alegem o mașină nouă, printre multe alte criterii, brandul unul este unul extrem de important. Anumite mărci s-au impus pe piață mult mai bine decât altele și sunt dorite de șoferi datorită istoriei, modelelor reușite dar și ”poziției sociale” care vine la pachet odată cu achiziționarea acestora.

Sigla este una dintre cele mai importante aspecte din identitatea unui brand, mai ales prin faptul că prin intermediul acesteia, brandul este recunoscut de consumatori.

Astăzi îți prezentăm ce înseamnă 10 dintre cele mai importante sigle din industria auto.

Bineînțeles că cele mai bune oferte de preț pentru achiziționarea mărcilor auto noi sau second hand, le găsești pe platforma noastră, cautimasina.ro.

Audi

Cele patru inele ale logo-ului reprezintă patru companii auto (Audi, Horch, DKW şi Wanderer), care au fuzionat în 1932 pentru a crea compania Auto Union.

BMW

La începuturile sale BMW construia motoare pentru avioane iar sigla de astăzi reflectă aceste începuturi. Emblema BMW reprezintă elicea unui avion aflat în mișcare, vopsită în culorile steagului Bavariei: alb și albastru. Numele de BMW este un acronim al Bayerische Motoren Werke, adică Uzinele de Motoare Bavaria.

Mercedes

Steaua cu trei colţuri simbolizează dominaţia pământului, a mărilor şi a aerului. Daimler a desenat-o pentru a sugera că Mercedes produce motoare pentru uzul terestru, maritim şi aerian.

Volkswagen

Compania s-a lansat ca una ce voia sa producă mașini fiabile și accesibile pentru toată lumea. Numele Volkswagen înseamnă ”mașina poporului”. Inițialele cuvintelor Volks și Wagen au fost incluse și în sigla automobilelor, într-un cerc alb, pe un fundal albastru.

Toyota

Sigla Toyota este reprezentată de trei elipse suprapuse, încadrate într-un cerc, și a fost aleasă în 1935, de către fondatorul companiei, Toyoda Sakichi, în urma unui concurs. Deși simplu, logo-ul are diferite semnificații și înglobează toate literele din care e format cuvântul Toyota.

Opel

Sigla este sub formă de cerc, în interiorul căreia a fost introdus un fulger dispus orizontal, simbol al vitezei. Aceasta traduce valorile companiei sinonime cu ”less is more”.

Peugeot

Simbolul mărcii Peugeot este similar cu blazonul orașului în care a fost construită prima fabrică a companiei, în acest caz, Belfort (Franța). Stema, reprezentată de un leu, a fost realizată de sculptorul francez Frédéric Auguste Bartholdi, în anul 1880, pentru a celebra eroismul în luptă al soldaților francezi.

Alfa Romeo

Sigla Alfa Romeo a împrumutat elemente grafice ale orașului care a găzduit-o pentru prima dată, Milano. Ambele elemente din sigla acestei mărci, respectiv șarpele care atacă un om și crucea roșie, reprezintă blazoanele a două familii puternice din Milano, care au marcat istoria orașului. Numele de Alfa Romeo a fost generat în două perioade de timp diferite: cuvântul ALFA, reprezentând un acronim al Anonima Lombarda Fabbrica Automobili, iar Romeo, a fost adăugat în anul 1920, când Nicola Romeo a cumpărat compania.

Skoda

în 1930 a fost realizată sigla care înglobează celebra săgeată înaripată albastră, încadrată într-un cerc de aceeași culoare. Această siglă a fost una dintre cele mai longevive din industria auto, fiind înlocuită abia în 1999, însă doar parțial, întrucât doar a căpătat un design modern și i-a fost introdus numele companiei.