brand

Ce mașini înafară de Dacia puteai conduce în România comunistă

Dacă astăzi pe străzile patriei vedem toate brandurile auto posibile, în România de dinainte de 1989 doar cei considerați cu adevărat bogați puteau visa și la altceva decât celebra Dacia.

Dacă un român de rând aștepta la rând chiar și 5 ani pentru a putea cumpăra un model de Dacia 1300 sau 1310, cei bogați și elitele din partidul comunist puteau conduce și alte mașini mai ”exotice” pentru România acelei perioade.

Pasionații auto le caută și astăzi pentru a-și reîntregi colecția și deși nu sunt unele dintre cele mai performante autoturisme, se pare că acestea încă au priză la public.

Dacă ești interesat, poți să îți încerci norocul și să vezi dacă poți găsi un model de vânzare pe platforma noastră cautimasina.ro.

Ce mașini înafară de Dacia puteai conduce în România comunistă

Trabant

Acest automobil a fost produs în Republica Democrată Germană în perioada 1957 – 1991 și mai poate fi văzut și astăzi pe străzile din țării noastre. Deși nu excela la confort sau la performanțe, micuțul autoturism era o apariție destul de excentrică pentru perioada comunistă, fiind în general preferat de către tineri.

Ce mașini înafară de Dacia puteai conduce în România comunistă

Renault 16

Este primul automobil francez care a obținut titlul de ”Mașina anului” în 1966 și fost prima mașină europeană cu interior modulabil dar și primul vehicul din gama medie-mare cu hayon, un precursor al hatchback-ului modern.

În România comunistă era preferată de cei care care aveau familie, însă atenție, nu toată lumea și-o putea permite.

Ce mașini înafară de Dacia puteai conduce în România comunistă

Moskvich

Autoturismul fabricat de ruși a avut succes în România cu modelele 408 și 2140 care erau disponibile atât în varianta sedan, cât și break.

Designul lor era considerat atractiv și destul de modern pentru acea perioadă.

Ce mașini înafară de Dacia puteai conduce în România comunistă

Oltcit

Oltcit S.A a fost o societate mixtă franco-română cu un capital de 64% deținut de partea romana și 36% detinut de partea franceza. Autoturismul a fost lansat în țara noastră în 1981 după o colaborare cu Citroen și era asamblată la Craiova.

Acesta era vândut în variantele Oltcit Special și Oltcit Club.

Ce mașini înafară de Dacia puteai conduce în România comunistă

ARO

ARO 304 a fost un model de SUV 100% românesc al constructorului din Câmpulung-Muscel, reprodus după modelul ARO 244, creat special pentru Nicolae Ceauşescu.

Se descurca perfect pe teren accidentat și era echipat cu un motor pe benzină de 2.5 litri. Printre cele mai interesante dotări erau trapa electrică şi tapiţeria din piele.