Cum să faci București-Ploiești cu doar 26 de lei? Îți iei un Kia XCeed PHEV
Echipa cautimasina.ro a pregătit în materialul de astăzi încă un test drive cu o mașină ce candidează cu succes la crossoverul perfect, mai ales din perspectiva consumului extrem de mic: Kia XCeed Plug-in Hybrid.
Crossoverul corean impresionează încă de la prima vedere prin puterea și stilul transmise, fiind unul dintre cele mai reușite și frumoase modele ale producătorului. Nu numai că se încadrează în noile preferințe ale șoferilor care aleg din ce în ce mai mult crossovere chiar și pentru mașini de familie sau de oraș, dar datorită tehnologiei încorporate, Kia XCeed Plug-in Hybrid reușește performanța unui consum excelent.
Noua versiune Plug-in Hybrid a modelului Kia XCeed oferă o alternativă convingătoare pentru modelele convenționale cu motoare pe benzină și diesel. Noul sistem de propulsie combină un pachet de baterii litiu-ion de 8.9 kWh, un motor electric de 44.5 kW și un motor în patru cilindri ‘Kappa’ eficient, de 1.6 litri GDi (injecție directă benzină). Puterea totală a sistemului de propulsie este de 141 CP, cu un cuplu maxim de 265 Nm, permițând modelului XCeed să accelereze de la 0 la 100 kmh în 11.0 secunde și o autonomie electrică de peste 50 km.
Cu acest consum, am reușit să facem drumul București-Ploiesti cu doar 26 de lei, un consum extrem de greu de egalat.
Așadar, Kia Xceed nu ne-a impresionat numai prin aspectul excelent, ci și prin practicabilitate și un consum care ține cu casa.
De asemenea, condusul acestui autoturism este chiar captivant. Sistemul de propulsie este cuplat la o transmisie cu dublu ambreiaj și șase trepte (6DCT), permițându-ne să schimbăm chiar noi vitezele, față de alte automobile cu sistem de propulsie hibrid, echipate cu transmisia e-CVT (electronic continuously-variable transmissions). Transmisia 6DCT Kia este diferită, permițând ca toată puterea - atât a motorului electric cât și a motorului termic - să fie transferată în paralel către transmisie, cu o pierdere minimă de energie.
Kia XCeed Plug-in Hybrid ne-a surprins plăcut și cu nivelul de confort pe care l-am experimentat la volanul său. Are un display cu o rezoluție mare, de 1920x720 pixeli și un nou panou de bord digital de 12.3 inch care înlocuiește vitezometrul și turometrul convenționale. Display-ul său unitar, integrat, oferă informații digitale pentru viteza automobilului și turația motorului, cu o succesiune rapidă a afișării informațiilor astfel încât să răspundă rapid la instrucțiunile și comenzile șoferului.
Kia Xceed Plug-in Hybrid are și un portbagaj surprinzător de mare și versatil, cu un spațiu competitiv de 291 litri, care poate fi extins la 1.243 litri prin rabatarea scaunelor din spate. Versatilitatea spațiului este asigurată și de capacitatea de rabatare 40:20:40 a scaunelor din spate, de sistemul inteligent de deschidere a haionului și de compartimentarea de sub planșa portbagajului.
Ca puncte mai puțin bune, am sublinia faptul că prețul este totuși unul destul de mare pentru versiunea de top, undeva pe la 42.000 de euro, fără a scădea voucher-ul rabla.
Și...ce ne-ar mai fi plăcut nouă la Kia Xceed ar fi fost să aibă și ceva lumină ambientală, mai ales că aceasta dotare este deja nelipsită din echiparea autoturismelor de acest tip, mai ales că ar fi completat foarte bine exteriorul.