brand

Dacia nu este singurul brand de automobile românesc! Au existat și alte. Iată care!

Dacia nu este singurul brand de automobile românesc! Au existat și alte. Iată care!

Pentru cei mai mulți amatori din întreaga lume, expresia mașină românească este sinonimă cu cuvântul Dacia. Și pe bună dreptate dacă stăm să ne gândim la faptul că acest brand de automobile este singurul care a reușit să-și depășească condiția și să ajungă un brand cu renume internațional. Dar în afară de Dacia, au existat și alte branduri de mașini născute în România, unele dintre ele care chiar merită comemorate, pentru că ar fi putut probabil ajunge mai departe dacă s-ar fi investit mai mult în ele.

Chiar și cei mai tineri dintre noi au auzit despre Dacia 1100. Dacia 1300 sau Dacia 1310, dar câți știu despre Olcit, Aro sau IMS, odinioară mașini cu concepte promițătoare la bază?

De aceea, ca să nu dăm uitării istoria automobilelor noastre, cauțimașină.ro a întocmit un top cu branduri de mașini românești pe care odinioară le puteai vedea la tot pasul pe străzile din România.

1. Olcit

Olcit, sau Olcit Craviova mai exact, este o companie craioveană care a luat ființă ca rezultat al unui parteneriat dintre guvernul României și Citroen, un brand francez de automobile.

Acum mai bine de 30 de ani, Ceaușescu și-a dorit să ofere românilor o mașină mică și practică, perfectă pentru străzile din Oraș și în același timp economică și încăpătoare, ca să corespundă nevoilor familiilor cu mai mulți copii, exact așa cum își dorea el să devină familiile române. Olcit nu a rezistat testului timpului și s-a transformat demult într-o mașină de epocă, dar la vremea ei și în contextul societății românești de atunci, era o mașină care promitea mult.

2. Aro

Aro este exact prescurtarea de la expresia Auto România și era o companie producătoare de mașini de teren localizată în țara noastră, în orașul Câmpulung Muscel. Aro și-a început activitatea în anul 1957 și a vândut o mulțime de mașini în România, dar și în afară.

Din totalul de peste 380.000 de vehicule care au ieșit pe porțile fabricii dintre dealuri, cam două treimi au plecat către 110 țări din întreaga lume întrucât înainte de 1989 aproximativ 90% din mașinile produse în România erau destinate exportului.

3. IMS

IMS este încă unul din acele branduri românești de automobile care nu au avut o viață prea lungă. Dar este un brand notabil, chiar dacă absolut deloc economic. Primul model creat vreodată de IMS este IMS-57, din care au fost fabricate un număr total de 914 vehicule, în perioada 1957-1959, în mod surprinzător, aproape în totalitate asamblate manual.

Interesant este și modul său de fabricare. Odată ce era gata, șasiul se testa pe ruta Câmpulung - Colibași și dacă nu prezenta niciun fel de probleme, era carosat, vopsit și finisat în Fabrica de Autoturisme Pitești apoi era gata de cumpărare.

Acest model de mașină a fost creat după un vehicul vechi, rusesc, numit GAZ 69 și consuma o cantitate incredibilă de 24 de litri de combustibil la doar 100 de km, dar avea un motor de 3260 cc și putea ajunge la o viteză maximă de 80 km / h, destul de impresionant la vremea aceea.

Bonus: Renault Estafette

Prietenia dintre francezii de la Renault și brandurile de mașini din România este o prietenie veche. Înainte de toate modelele Dacia Logan care au consacrat numele companiei Dacia pe piața românească și cea internațională, Renault a mai produs în România, la Mioveni, modelul Estafette, o mașină utilitară creată tot din dorința lui Ceaușescu de a oferi românilor cu familii numeroase ceva practic de condus și care să-i poarte în siguranță din punct A în punctul B pentru că, la vremea aceea și în România cel puțin, rar se putea pune problema confortului.

Din păcate însă, cu toate că în ziua de azi ar fi avut poate mai mult noroc în rândul iubitorilor de camping de exemplu, Renault Estafette nu a avut deloc succes și după ce a produs doar 642 de exemplare între anii 1975 și 1978 s-a dezintegrat ca brand și a devenit pentru totdeauna istorie.