6 mașini care ne bucurăm că nu se mai fabrică și aproape au dispărut complet de pe piață

6 mașini care ne bucurăm că nu se mai fabrică și aproape au dispărut complet de pe piață

Scriem în general despre mașini frumoase. Mașini pe care le vezi o dată și rămân cu tine pentru mult timp. Mașini care te fac să te îndrăgostești de la prima vedere și să-ți dorești să fi avut un garaj mai mare și un buget mai generos de investiție. Dar în căutările noastre, am dat și peste mașini care nu numai că nu au reușit să impresioneze pe nimeni, dar s-au dovedit a fi adevărate catastrofe. Iată câteva exemple concrete de acest fel!

1. Citroen C3 Pluriel

Un coupe compact franțuzesc, destul de ciudat, care a făcut un pas în necunoscut. De ce să te mulțumești cu un hatchback când ai putea avea un decapotabil generos ca spațiu, cu patru locuri? Mai exact, de ce să suferi de claustrofobie ca să te bucuri de un acoperiș pliabil? Citroën, inovator ca întotdeauna, a dus conceptul de „fără acoperiș” la un alt nivel. Dezavantajele? Când îl conduceai trebuia să fii 100% sigur că vremea nu se va înrăutăți, că altfel C3 Pluriel rămânea de-a dreptul fără acoperiș până ajungeai acasă. În ciuda dezavantajelor evidente, mulți șoferi au cumpărat această mașină. Mai exact, s-au vândut 109.682 de Pluriels. Dar, odată ce producția s-a încheiat, Citroën nu a oferit un înlocuitor direct.

2. Covini C6W

Covini Engineering încă include C6W în lista de modele. În ciuda faptului că mașina a apărut pentru prima dată în 2004, foarte puține lucruri s-au schimbat de atunci. Se poate spune că caracteristica remarcabilă a lui C6W este cea de-a doua punte din față, care face ca acest model să aibă un număr impresionant de șase roți. Iar toate aceste roți vin la pachet și cu mai multă aderență, forță la oprire și un factor wow care nu se găsește la alte mașini. Deși beneficiile există, niciun producător auto nu s-a grăbit de atunci să mai lanseze mașini cu șase roți. Cel puțin nu sub forma unei mașini sport ca această.

3. BMW Z8

Lansat în anul 2000, BMW Z8 părea să fie în sfârșit roadster-ul de succes pe care compania încerca să-l facă de ani de zile, începând cu Z3, un automobil mult mai mic și mai modest. Deși a fost produs doar câțiva ani de zile, foarte capabilul Z8 a depășit multe supercaruri mult mai scumpe în ceea ce privește accelerația, frânarea și manevrabilitate. Doar că se pare că nici el nu era exact ceea ce trebuie deoarece nu se mai fabrică și sigur există motive bine întemeiate pentru care compania BMW a luat această decizie.

4. BMW i3

I3-ul original de la BMW a luat calea nebuniei în anul 2022. În timp ce interiorul șic și dinamica rezonabil de captivantă a lui i3 continuă să ne impresioneze și acum, autonomia limitată de rulare a hatchback-ului electric (246 de kilometri fără motorul pe benzină care extinde autonomia disponibilă, un element opțional care oferă până la 300 de kilometri de autonomie generală — 202 kilometri numai cu electricitate) este cu mult sub vehiculele electrice mai puțin costisitoare, cum ar fi Chevrolet Bolt (416 kilometri), Hyundai Kona Electric (412 kilometri) și Kia Niro EV (384 kilometri).

5. Ferrari 308 GTS

Deși poate învechit acum, Ferrari 308 GTS a fost o navă emblematică a celebrului producător auto italian, de pe la mijlocul anilor 1970 și până în anii 1980. Probabil o recunoști ca fiind mașina de la Magnum P.I.

6. Fiat 850

Fiat 850, produs între mijlocul anilor 1960 și mijlocul anilor 1970, a fost o antiteză a mașinilor de tip ponei, frecvent produse în acea epocă. Compacte și accesibile, peste două milioane dintre aceste mașini au fost vândute în nenumărate variante, inclusiv o decapotabilă și chiar și mică rulotă. Dar nu li se spunea ponei degeaba și în ziua de azi puțini și-ar mai dori să fie văzuți călare pe un căluț.

Noi ne bucurăm că toate aceste automobile nu se mai fabrică, dar dacă ție personal ți-a plăcut vreunul dintre ele, te invităm să accesezi motorul de căutare cauțimașină.ro și să cauți un exemplar din modelul care ți-a atras atenția. Poate ești norocos și găsești la cineva măcar unul!