4 tentative ale europenilor de a schimba jocul în industria automobilelor care în final s-au dovedit a fi niște eșecuri
Producătorii europeni de mașini sunt responsabili pentru unele din cele mai frumoase și mai spectaculoase automobile create vreodată. Dar asta nu înseamnă că tot ce au făcut ei în materie de vehicule e demn de laudă. Există o mulțime de exemple în care și europenii au eșuat lamentabil ca producători de mașini, iar în acest articol ne-am gândit să-ți prezentăm câteva din cele mai mari gafe. O să se lase cu distracție și râs mult, așa că înainte să citești ce ți-a pregătit de data aceasta pe blogul cauțimașină.ro, fă-ți o cafea sau un ceai fierbinte, ia-ți o pauză de cinci minute și hai să ne amuzăm!
1. Amphicar Model 770 - Prima și sperăm că singura mașină amfibian pe care o vedem vreodată
Amphicar Model 770 este exact progenitura care s-ar naște dacă o barcă și o mașină ar putea avea copii. Ca idee, Amphicar Model 770 nu era un concept total greșit pentru că plutea de minune pe apă, dar arăta pur și simplu îngrozitor. În anul 1960, Hans Trippel s-a gândit cum să rezolve problema proprietarilor de bărci care doreau să-și care bărcile cu mașina de acasă și până la lac și a găsit soluția sub forma unui automobil cu caroseria în formă de barcă, fabricată din fibră de sticlă și înăuntru cu un motor triumf de 1.1 litri care genera 43 CP.
Toate acestea s-au dovedit suficiente pentru a crea au automobilo-barcă care atingea o viteză maximă molcomă de doar 13 kilometri pe apă și 112 kilometri pe uscat. Pe de altă parte, de-a lungul a 7 ani de zile, vânzările acestui amfibian au atins numărul de 3.878 de exemplare, ceea ce nu este chiar atât de rău pentru forma lui peste care noi cel puțin, nu putem trece chiar așa ușor.
2. BMW Z1 - Mașina cu nas mare și uși care dispar
Reputația lui BMW de a construi cele mai bune mașini este legendară, cu puține excepții pe parcurs. Cu toate acestea, în 1989, și doar pentru doi ani, cei de la BMW au avut o perioadă de rătăcire și au creat modelul Z1, care, deloc surprinzător, nu a reușit să obțină nici o fărâmă din succesul colegilor săi de garaj. Sub nasul său proeminent, acest automobil ascundea un motor cu șase cilindri, de 2,5 litri, care genera 168 CP și promitea o viteză maximă de 218 kilometri pe oră.
Iar la performanțele acestea, dacă ar fi fost doar nasul singurul detaliu ieșit din comun, poate că am fi putut trece peste designul nefericit, dar nu știm din ce motiv, cei de la BMW s-au gândit că ar fi o idee genială să facă ca ușile acestui automobil să dispară în neant printr-o singură apăsare de buton. Și au făcut asta, doar că nu au impresionat pe nimeni, iar în anul 1991 modelul Z1 a trecut în obscuritate. Mai bine pentru toată lumea.
3. Lamborghini LM002 - un automobil militar care nu place nici măcar soldaților
Dacă la primul exemplu despre care am vorbit a fost vorba de un fusion dintre o barcă și o mașină, de data asta e mai degrabă vorba despre un supercar care se crede camion, sau ceva similar. Cei de la Lamborghini au creat acest model pentru armata italiană, dar armata a spus clar și răspicat nu și atunci nu au avut încotro decât să se orienteze către șoferii obișnuiți. Dar ce să faci cu un asemenea monstru pe stradă?
Din anumite puncte de vedere, poate ar părea tentant să conduci un vehicul cu un motor V12, dar greutatea și mai ales costurile de întreținere ale unui LM002 nu au fost chiar pe placul oricui așa că, după multe eforturi, Lamborghini nu a reușit să vândă decât 328 de exemplare din acest model și apoi s-a lăsat păgubașă.
4. Peugeot 1007 - Mașina cu uși glisante după care nimeni nu are timp să aștepte să se deschidă
Peugeot 1007 era un hatchback mic cu trei uși, cu spațiu pentru patru adulți. Cu toate acestea, ideea lui Peugeot a fost de a aborda parcările înghesuite cu uși glisante, a transformat această mașinuță într-un eșec total. De ce? Pentru că nimeni nu avea atât de mult timp să aștepte în mașină sau în fața ei până se deschideau ușile.
Peugeot 1007 a rezistat până în 2009 sub diferite forme, dar vânzările au fost slabe și într-un final producătorii au trebuit să recunoască că au greșit și au revenit la ideea de uși normale când au creat succesorul acestui model și anume Peugeot 107.