Test drive MG MG4 electric: O alternativă accesibilă și dinamică în lumea mașinilor electrice
Într-o lume în care electrificarea devine tot mai pregnantă în industria auto, consumatorii sunt permanent în căutarea unor opțiuni atractive și accesibile. Compania britanică MG, aflată acum sub patronajul gigantului chinez SAIC Motor, a reușit să capteze atenția publicului cu noul său model electric, MG4. Acest hatchback compact se remarcă prin prețul său competitiv, designul modern și performanțele solide, reprezentând o alternativă de luat în seamă în segmentul mașinilor electrice de dimensiuni mici.
Deși electrificarea a devenit un trend major în industria auto, costurile ridicate ale vehiculelor electrice au reprezentat o barieră pentru mulți cumpărători. În acest context, MG4 se poziționează ca o opțiune accesibilă, fără a face însă rabat de la calitate sau performanțe. Prețul de pornire de 31.400 de euro pentru versiunea cu baterie de 51 kWh îl plasează într-o zonă atractivă, depășind cu mult oferta Dacia Spring, dar rămânând semnificativ mai ieftin decât concurența directă, precum Volkswagen ID.3, Renault Megane E-Tech Electric sau Peugeot e-308.
Exteriorul MG4 Electric surprinde prin liniile sale contemporane și atractive. Partea frontală impresionează cu blocurile optice agresive, care amintesc de un Lamborghini, și cu o bară frontală masivă, care încorporează prize de aer funcționale și o grilă activă. Profilul lateral este curat și aerodinamic, cu accente subtile, precum pragurile din plastic negru, care protejează caroseria și diminuează vizual înălțimea vehiculului.
Partea posterioară atrage atenția prin designul său distinctiv, cu un eleron integrat în lunetă și stopuri LED unice, care nu sunt unite de o bandă luminoasă, ca în cazul majorității concurenților. Elementele aerodinamice, cum ar fi difuzorul posterior, completează aspectul sportiv al MG4 Electric.
Cu o lungime de 4.287 mm, o lățime de 1.836 mm și o înălțime de 1.504 mm, MG4 Electric se încadrează în segmentul compactelor, dar oferă un spațiu interior surprinzător de generos. Ampatamentul de 2.705 mm asigură un habitaclu spațios, cu loc suficient pentru până la patru adulți, inclusiv pe bancheta din spate.
Interiorul este proiectat în spiritul minimalismului modern, cu linii drepte și curate. Bordul este îmbrăcat în material moale, iar plasticele folosite sunt de calitate decentă, contribuind la o impresie generală pozitivă. Scaunele tapițate în material textil oferă un confort adecvat, iar poziția joasă la volan și volanul sportiv creează o ambianță dinamică și plăcută pentru șofer.
MG4 Electric nu dezamăgește nici în ceea ce privește tehnologia și dotările. Chiar și versiunea de echipare intermediară, Excite, beneficiază de un ecran digital de 7 inch în spatele volanului și un ecran multimedia central tactil de 10,25 inch. Sistemul de infotainment este ușor de utilizat și compatibil cu Android Auto și Apple CarPlay (prin cablu).
Sistemul MG Pilot integrează funcții avansate de asistență la condus, precum asistentul pentru păstrarea benzii, cruise control-ul adaptiv și modul "one-pedal drive", ideal pentru traficul urban. De asemenea, aplicația MG iSmart permite controlul de la distanță al unor funcții ale vehiculului, cum ar fi pornirea climatizării sau monitorizarea stării bateriei.
MG4 Electric este disponibil cu trei opțiuni de baterii: 51 kWh, 64 kWh și 77 kWh (capacități brute). Versiunea testată, echipată cu bateria de 64 kWh și un motor electric de 204 cai putere, a reușit să obțină o autonomie reală de aproximativ 350 km în condiții de iarnă, cu un consum mediu de 17,9 kWh/100 km.
Deși nu beneficiază de o pompă de căldură (disponibilă doar pe versiunile superioare), autonomia raportată este impresionantă, având în vedere condițiile meteo nefavorabile. Pentru utilizarea urbană, MG4 Electric se dovedește a fi o opțiune excelentă, cu o autonomie suficientă pentru a acoperi nevoile zilnice ale majorității șoferilor.
Deși este un vehicul electric compact, MG4 Electric surprinde prin comportamentul său dinamic și plăcerea de a conduce pe care o oferă. Motorul electric montat pe puntea spate, în combinație cu centrul de greutate coborât și direcția precisă, creează o experiență de condus captivantă.
Accelerația este alertă, iar răspunsul instantaneu al motorului electric face ca depășirile sau schimbările de bandă să se desfășoare rapid și lin. Suspensiile bine reglate asigură un echilibru optim între confort și ținută de drum, permiţând șoferului să se bucure de un comportament sportiv atunci când situația o cere.
Modul Sport amplifică senzația de dinamism, în timp ce opțiunea Snow oferă o aderență îmbunătățită pe suprafețe alunecoase. Sistemul de recuperare a energiei la frânare, cu patru setări diferite, inclusiv modul "one-pedal drive", contribuie la eficiența energetică și la experiența de condus plăcută.
Gama MG4 Electric acoperă o gamă largă de prețuri și configurații, permițând clienților să aleagă varianta potrivită nevoilor și bugetului lor. Versiunea de bază, Explore, cu bateria de 51 kWh, are un preț de pornire de 31.400 de euro, în timp ce varianta testată, Excite, cu bateria de 64 kWh, pornește de la 35.900 de euro.
Pentru cei care doresc o autonomie extinsă, MG oferă varianta Exclusive Long Range, cu bateria de 77 kWh, la un preț de 41.910 euro. În vârful gamei se situează MG4 XPOWER, cu două motoare electrice și o putere combinată de 435 cai putere, la un preț de 43.200 de euro.
Siguranța este o prioritate pentru MG, iar MG4 Electric a obținut calificativul maxim de 5 stele în testele Euro NCAP. Vehiculul a înregistrat punctaje excelente la capitolele protecția pasagerilor adulți (83%), protecția pasagerilor copii (80%), protecția participanților vulnerabili la trafic (75%) și sistemele de siguranță active și pasive (78%).
MG4 Electric intră într-un segment competitiv, cu rivali puternici precum Volkswagen ID.3, Renault Megane E-Tech Electric, Peugeot e-308, Opel Astra Electric și Nissan Leaf. Totuși, prețul său accesibil, autonomia impresionantă și comportamentul dinamic îl fac o opțiune de luat în seamă pentru cumpărătorii care caută un echilibru optim între performanțe, spațiu și eficiență.
După testarea MG4 Electric, impresia generală este una pozitivă. Vehiculul reușește să combine un preț atractiv cu un design modern, spațiu interior generos și performanțe dinamice impresionante pentru un hatchback electric compact.
Pentru cumpărătorii care caută o mașină electrică accesibilă, fără a face rabat de la calitate sau plăcerea de a conduce, MG4 Electric reprezintă o opțiune excelentă. Versiunea Excite, cu bateria de 64 kWh, pare a fi un compromis optim între autonomie, dotări și preț.
Totuși, pentru cei care au nevoie de o autonomie extinsă sau doresc performanțe sportive superioare, variantele Exclusive Long Range sau XPOWER ar putea fi mai potrivite, în funcție de buget și preferințe.
În era electrificării accelerate a industriei auto, MG4 Electric se remarcă ca o alternativă convingătoare și accesibilă pentru cumpărătorii care caută un vehicul electric compact, eficient și dinamic. Cu un preț competitiv, un design atractiv și performanțe solide, acest model reușește să ofere o experiență de condus plăcută, fără a face rabat de la practicitate sau spațiu interior.
Deși nu este lipsit de mici compromisuri, MG4 Electric reprezintă un pas important înainte pentru MG și demonstrează că electrificarea poate fi accesibilă și atractivă pentru un public larg. În contextul actual al industriei auto, acest model se remarcă ca o opțiune de luat în seamă pentru cumpărătorii care caută un echilibru optim între preț, performanțe și eficiență.