Primul vehicul german cu sistem steer-by-wire și volan tip manșă de avion

Într-o mișcare îndrăzneață ce prefigurează viitorul industriei auto, Mercedes-Benz sparge barierele tradiționale cu introducerea primei sale mașini dotate cu direcție digitală steer-by-wire începând cu 2026. Acest sistem avansat de direcție, lipsit de legături mecanice tradiționale, promite să transforme complet experiența de conducere, folosind tehnologia pentru a crea o interfață mai intuitivă și mai captivantă între automobil și șofer.
Direcția viitorului: Steer-by-wire
Principalul avantaj al sistemului steer-by-wire constă în eliminarea componentelor mecanice dintre volan și roțile din față. În schimb, comenzile șoferului sunt transmise rapid și precis prin intermediul unui sistem electric direct către caseta de direcție. Un astfel de sistem nu numai că reduce greutatea vehiculului și îmbunătățește eficiența, dar permite și o personalizare extinsă a feedbackului oferit șoferului.
Markus Schäfer, membru al Consiliului de Administrație al Mercedes-Benz Group AG, și-a exprimat entuziasmul cu privire la acest progres tehnologic, spunând: „Steer-by-wire este un alt pas important către mobilitatea de mâine și suntem mândri că vom lansa un astfel de sistem în 2026. Tehnologia permite o experiență unică pentru clienți, care depășește cu mult conducerea singură.”
Designul revoluționar al volanului
În tandem cu sistemul de direcție digitală, Mercedes-Benz va echipa noile sale modele cu un volan cu totul inovator, asemănător cu manșa unui avion. Acest design surprinzător nu este doar un truc vizual, ci un element funcțional care complementează perfect direcția digitală prin oferirea unei vederi mai bune asupra panoului de afișare digitală. Șoferii pot astfel să se bucure de o vizibilitate îmbunătățită asupra conținutului afișat, fie că este vorba de navigație sau de emisiunile lor preferate.
Inovare în contextul conducerii automate
Introducerea direcției steer-by-wire se aliniază eforturilor Mercedes-Benz de a dezvolta vehicule cu conducere automatizată condiționată de nivelul 3 SAE. Astfel, mașina nu doar că se conduce singură într-o măsură considerabilă, dar permite și o interacțiune mai simplă și mai sigură între șofer și vehicul. Schäfer subliniază importanța acestei corelații, menționând că „în combinație cu conducerea automatizată, volanul plat nu doar că oferă o experiență mai captivantă, dar asigură și confortul și siguranța la bord.”
Mercedes-Benz deschide drumul pentru alții
Deși alte companii auto, precum Tesla sau Lexus, au experimentat deja cu direcția digitală, Mercedes-Benz se remarcă prin integrarea acesteia într-un mod care îmbunătățește considerabil experiența șoferilor. În același timp, această măsură certifică rolul de pionier global al brandului german într-un domeniu tot mai competitiv și orientat către inovare.
Pe măsură ce automobilele devin din ce în ce mai digitalizate, iar șoferii devin din ce în ce mai puțin implicați în sarcinile de zi cu zi ale conducerii, direcția steer-by-wire reprezintă o soluție logică pentru a asigura că mobilitatea rămâne atrăgătoare și captivantă. Pentru Mercedes-Benz, acest pas semnifică nu doar o adaptare la noile tendințe, ci și setarea unui standard pe care mulți alții îl vor urma în anii ce vor veni.