Noul Volkswagen ID.3 GTX 2023: cel mai nou hot hatch electric
Volkswagen își va extinde gama sportivă GTX cu un ID.3 axat pe performanță. ID.3 GTX va fi primul hot hatch complet electric al firmei și ar trebui să sosească înainte de sfârșitul anului 2023.
Vorbind pentru Auto Express la Salonul Auto de la München din 2021, Ralf Brandstatter, CEO-ul VW, a declarat: "Decizia este luată. Avem ID.4 GTX și va veni ID.3 GTX".
Am încercat-o deja în formă de concept. Am avut parte de o plimbare ca pasager într-un model concept cu sigla ID.X, ca o primă mostră a ceea ce va deveni în cele din urmă modelul de serie. Ne așteptăm ca mașina finală să fie mai puțin tonică față de configurația cu două motoare electrice a lui ID.X, alimentată de o baterie de 77 kWh (utilizabilă) pentru o putere totală de 328 CP. Suspensia scumpă KW coilover probabil că nu va fi preluată, dar este clar că noua creație VW nu este departe.
Este probabil ca ID.3 GTX să folosească același sistem de propulsie cu două motoare ca și ID.4 GTX, care va produce 295 CP. Pe modelul ID.3, mai mic și mai ușor, cu tracțiune integrală, GTX va reduce probabil timpul de 6,2 secunde de la 0 la 100 km/h al modelului ID.4 GTX, care este de 6,2 secunde.
"Conceptul ID.X a fost pentru a arăta ce este posibil", a declarat Brandstatter. "Am avut la început cutia de instrumente MEB, am adăugat tracțiunea integrală cu GTX. Vom adăuga un motor de performanță pe puntea spate a ID.3 pentru a oferi mașinii mai multă accelerație, mai multă viteză. Pregătim un ID.3 GTX; acesta va prinde viață".
De asemenea, el a confirmat că mașinile de entuziaști, distractive și ușor de condus, încă mai au un rol în viitorul digital și autonom al VW: "Ele fac parte din mobilitate", a spus el. "Pe de o parte, vrei să scapi de distanțele lungi făcând manevrele la volan, dar, pe de altă parte, vrei să conduci. Pumnul electric este atât de uimitor încât acest lucru va oferi valoare și clienților noștri care vor să experimenteze acest lucru."
Brandstatter a lăsat să se înțeleagă că viitorul electric axat pe performanță al VW ar putea merge dincolo de eticheta GTX, cu R jucând un rol în oferta entuziastă a mărcii, complet electrică - care s-ar potrivi cu sistemul mai puternic al lui ID.X.
ID.3 GTX sosește în urma faceliftului ID.3 recent dezvăluit. Exteriorul ar trebui să împrumute elemente de design de la concept, dar să se bazeze pe mașina facelift. Interiorul va beneficia, de asemenea, de elemente adăugate în faceliftul din acest an. Clienții europeni vor primi standard un ecran central de 12 inci, dar pentru că dispunerea planșei de bord nu a fost modificată pentru volanul pe dreapta, cumpărătorii din Marea Britanie se vor limita la un ecran de 10 inci.
Ca urmare a dezvăluirii online a conceptului ID.X de către Brandstatter, șeful VW a publicat anterior și imagini ale unui ID.3 Cabriolet pe pagina sa de linkedin, alimentând speculațiile că o variantă decapotabilă a modelului bazat pe MEB ar putea ajunge în producție.
Vorbind despre modelul ID. open-top, Brandstatter a declarat: "Încă nu s-a luat o decizie, dar creăm conceptul". Când a fost întrebat dacă i-ar plăcea să vadă mașina realizată din punctul său de vedere personal, Brandstatter a răspuns: "Îmi place să am un cabriolet. Am condus un concept de cabriolet electric și este atât de mișto să ieși afară cu natura, dar să nu auzi nimic - doar vântul, accelerația și tu. Este un sentiment complet diferit, este foarte plăcut."