UE modifică interdicția privind motoarele cu combustie din 2035 și dă undă verde combustibililor sintetici
Germania și Uniunea Europeană au ajuns la un compromis cu privire la propunerea de interzicere a vehiculelor cu motoare cu combustie începând cu anul 2035, potrivit Reuters. Constructorii auto pot continua să vândă produse cu motoare cu ardere internă, dar acestea trebuie să funcționeze cu combustibil sinetetic.
Germania și Italia, care au ambele industrii auto mari, au respins propunerea inițială care ar fi început complet eliminarea treptată a vehiculelor cu motoare cu combustie internă în 2035. Ca parte a acestui compromis, Comisia Europeană a fost de acord să creeze o nouă categorie de vehicule pentru modelele care pot funcționa doar cu e-combustibili. Următorul pas în acest proces este un vot care va avea loc marți, 28 martie, la Bruxelles, în Belgia.
Vehiculele care funcționează cu e-combustibil în Europa vor avea nevoie de o tehnologie care să le împiedice să folosească benzină sau motorină. Nu există încă detalii disponibile despre modul în care constructorii de automobile vor implementa aceste sisteme.
E-fuel provine dintr-un proces care implică captarea dioxidului de carbon și producerea de hidrogen din energie regenerabilă. Este neutru din punct de vedere al emisiilor de carbon în timpul combustiei, deoarece CO2 se întoarce în atmosferă.
Cu toate acestea, combustibilul electronic nu este încă disponibil în cantități mari. Porsche investește pentru a îmbunătăți această tehnologie. Într-o fază pilot, unitatea de producție Porsche din Chile își propune să producă 34.342 de galoane pe an. Compania preconizează că ar putea ajunge la 145 de milioane de galoane pe an.
"Unii carburanți sunt mai ineficienți decât alții, acesta nu este un secret. Dar dacă îi produci în acele regiuni ale lumii în care energia durabilă este disponibilă fără limite, atunci acest argument nu mai poate fi folosit", a declarat Oliver Blume, directorul general al VW Group.
În octombrie 2022, Uniunea Europeană a anunțat că a finalizat acordul pentru a începe eliminarea treptată a vehiculelor cu motor cu ardere internă. Interdicția s-a aplicat doar la mașinile noi. Constructorii auto care produc mai puțin de 1.000 de vehicule pe an au fost exceptați de la această decizie. Miniștrii transporturilor din Republica Cehă, Slovacia, Italia, Polonia, România, Ungaria și Germania au refuzat să ratifice planul, ceea ce a forțat compromisul.