brand

Toyota și Kia vor să oprească dominația SUV-urilor Volkswagen în Europa

Toyota și Kia vor să oprească dominația SUV-urilor Volkswagen în Europa

Toyota și Kia sunt pe cale să oprească dominația mărcii Volkswagen în segmentele cheie ale SUV-urilor din Europa. Potrivit datelor preliminare de vânzări furnizate de Dataforce, producătorii auto asiatici au preluat conducerea în segmentele SUV-urilor mici, compacte și de dimensiuni medii.

În segmentul SUV-urilor mici, Toyota Yaris Cross a obținut primul loc cu 15.538 de unități vândute, depășind cu mult Peugeot 2008, care s-a clasat pe locul doi, și VW T-Roc, care s-a clasat pe locul trei. Aceste date preliminare reprezintă 95% din vânzările din Uniunea Europeană, țările AELS și Regatul Unit.

În segmentul SUV-urilor compacte, Kia Sportage a reușit să depășească VW Tiguan cu 325 de unități vândute. Această performanță remarcabilă plasează Sportage în fruntea segmentului și subliniază popularitatea sa crescută în rândul consumatorilor europeni.

În segmentul SUV-urilor de dimensiuni medii, Toyota RAV4 se bucură de un avantaj semnificativ față de Kodiaq, modelul Skoda, subsidiara Grupului Volkswagen. În același timp, câștigătorul segmentului din 2023, VW ID4, a început anul pe locul șapte. Acest model complet electric a fost afectat de încheierea bruscă a stimulentelor guvernamentale pentru vehiculele electrice în Germania, în luna decembrie.

Această schimbare în preferințele consumatorilor a determinat Asociația Auto Germană (VDA) să estimeze o scădere de 14% a vânzărilor de mașini electrice în acest an, ceea ce ar fi prima scădere a vânzărilor de mașini electrice pe piața germană în ultimii opt ani.

În ciuda acestor schimbări, mărcile Volkswagen, Audi și Porsche se află în continuare în topul clasamentelor de vânzări ale segmentelor de volume. Totuși, numărul de segmente în care Volkswagen este lider a scăzut de la opt din zece, la sfârșitul anului 2023, la cinci din zece, în prezent.

În segmentele premium, Grupul BMW, care include marca Mini, conduce în cinci segmente, după o lună de vânzări. În același timp, Grupul Volkswagen, care include mărcile Audi și Porsche, se află în fruntea a patru segmente.

Deși cererea de mașini electrice se preconizează că va scădea în Germania, vânzările la nivel european au crescut cu 18% în luna ianuarie, conform datelor preliminare furnizate de Dataforce.

Modelul Y de la Tesla a fost cel mai bine vândut vehicul electric în Europa, cu vânzări în creștere cu 48% până la 10.886 de unități. Acesta a fost urmat de Modelul 3, cu o creștere de aproape 300%, până la 6.091 de unități.

Versiunea complet electrică a modelului Volvo XC40, care va fi redenumită EX40 pentru a se alinia mai bine cu gama în creștere a vehiculelor electrice ale producătorului auto, s-a clasat pe locul trei în topul vânzărilor de mașini electrice.

Cererea pentru automobilele hibride plug-in a crescut, de asemenea, în luna ianuarie, cu o creștere de 13%, până la 74.096 de unități vândute.

Volvo XC60 este pe cale să încheie luna pe primul loc în segmentul său, depășind liderul de lungă durată al segmentului, Ford Kuga. Avansul XC60 față de Kuga este de la 3.219 la 3.975 de unități, în mare parte datorită creșterii vânzărilor cu 45% pentru cel mai bine vândut model global al Volvo, în timp ce cererea pentru Kuga a fost constantă.

În concluzie, Toyota și Kia au preluat conducerea în segmentele SUV-urilor mici, compacte și de dimensiuni medii în Europa, punând capăt dominației mărcii Volkswagen. În același timp, cererea pentru mașinile electrice a crescut în luna ianuarie, cu Modelul Y de la Tesla fiind cel mai bine vândut vehicul electric în Europa. În timp ce industria auto se confruntă cu provocări și schimbări, este interesant de urmărit cum se vor dezvolta aceste tendințe și cum vor răspunde producătorii auto la noile cerințe ale pieței.