brand

Mașinile electrice Toyota vor oferi o autonomie de 800 de kilometri până în 2026, urmând să fie echipate cu baterii solid state

Mașinile electrice Toyota vor oferi o autonomie de 800 de kilometri până în 2026, urmând să fie echipate cu baterii solid state

Deși Toyota a fost relativ lentă în a se angaja în domeniul automobilelor complet electrice, singurul model oferit în Europa fiind bZ4X, gigantul japonez va încerca să obțină o autonomie de top pe piață pentru vehiculele sale electrice până în 2026, datorită progreselor realizate în domeniul bateriilor cu semiconductori.

Toyota a afirmat că următoarea generație de vehicule electrice va intra în producție începând cu 2026. Firma se așteaptă ca aceste noi modele electrice să reprezinte 1,7 milioane din totalul de 3,5 milioane de mașini electrice produse de Toyota la nivel global până în 2030.

În încercarea de a atrage o piață mai largă, Toyota dezvoltă trei tehnologii diferite de baterii. O baterie litiu-ion "de performanță" este destinată să alimenteze vehiculele electrice Toyota începând cu 2026, cu accent pe autonomie. Toyota susține că această baterie va permite o autonomie de până la 800 de kilometri de la o singură încărcare. Timpul de încărcare se va îmbunătăți, de asemenea, la 10-80% în doar 20 de minute.

În 2026 ar trebui să asistăm, de asemenea, la o "popularizare" a bateriilor litiu-ion, care are ca scop reducerea costurilor pentru client. Toyota spune că aceasta va reduce costurile cu până la 40% și va crește autonomia cu 20% (comparativ cu bZ4X).

Cea de-a treia tehnologie de baterii este cea cu litiu-ion "de înaltă performanță", care, după cum sugerează și numele, se va concentra pe sprijinirea dinamicii de conducere. Aerodinamica îmbunătățită și greutatea redusă ar trebui să fie un produs secundar al noului design al bateriei, dar va oferi și o autonomie de peste 1000 de kilometri atunci când va sosi din 2027.

Dincolo de aceasta, Toyota lucrează, de asemenea, la baterii cu stare solidă. Se așteaptă ca "solid-state 1" să sosească până în 2027, cu o autonomie disponibilă de 1000 de kilometri, înainte de a fi depășită de "solid-state 2" și de autonomia de 1200 de kilometri despre care se vorbește.

Nu doar performanța bateriilor Toyota se va îmbunătăți, ci și integrarea. În cazul actualului bZ4X, pachetul de baterii se află la 150 mm deasupra solului. Toyota plănuiește să reducă această înălțime la 120 mm pentru viitoarele sale vehicule electrice și la 100 mm pentru modelele mai sportive.