Noul concept Alpine A390_β prevestește un SUV electric cu trei motoare pentru 2025
Lumea automobilelor sportive se pregătește pentru o nouă eră, iar Alpine, marca de performanță a grupului Renault, nu rămâne în urmă. Producătorul francez a dezvăluit conceptul A390_β, un SUV coupé cu patru uși denumit "Sport Fastback", care oferă o perspectivă fascinantă asupra viitorului electric al mărcii.
Conceptul A390_β marchează o nouă direcție de design pentru Alpine, abandonând grupurile duble de lumini de pe modelul A110 în favoarea unei bare de lumini subțiri care se întinde pe toată lățimea mașinii și a unui logo iluminat. Aspectul frontal impresionează cu o grilă "micro-perforată" și un splitter proeminent, în timp ce lateralele prezintă jante uriașe de 22 de inchi în față și 23 de inchi în spate, cu capace centrale iluminate în nuanțe de albastru.
Antony Villain, directorul de design al Alpine, a descris fastback-ul drept "o mașină de curse într-un frac", subliniind combinația elegantă dintre performanță și rafinament. Multe dintre elementele aerodinamice sunt funcționale, cum ar fi gura de admisie a aerului care direcționează fluxul în jurul părții frontale și "gropile laterale" care accelerează fluxul către spate.
Interiorul conceptului A390_β este la fel de revoluționar ca și exteriorul. Inspirat de munți, acesta prezintă un planșeu din fibră de carbon texturată și scaune spate de culoare albă, evocând imaginea zăpezii. Cockpitul este centrat pe șofer, cu un panou de instrumente din sticlă stratificată care oferă o "citire multi-dimensională" a informațiilor cheie, cum ar fi viteza și datele de călătorie.
Scaunele și volanul sunt inspirate de Formula 1, iar scaunul se poate mișca pe un ax care permite șoferului să treacă fără efort între "lumea condusului de zi cu zi și cea a sportivității extreme". În modul standard, volanul rectangular este destul de lat, dar în modul de curse se subțiază pentru a oferi mai multă agilitate și o senzație mai concentrată pe șofer.
În ceea ce privește performanța, Alpine A390_β este echipată cu trei motoare electrice - unul în față și două în spate, asigurând tracțiune integrală. Șefii Alpine au confirmat că modelul de producție va fi mereu cu tracțiune integrală, deși ar putea fi disponibilă și o versiune mai modestă cu două motoare.
Sovany Ang, vicepreședinte pentru performanța produselor Alpine, a sugerat că A390 ar putea atinge până la 600 de cai putere în cea mai puternică formă, comparându-l cu rivali precum BMW iX2 și noua generație Porsche Macan. De asemenea, se preconizează o autonomie de aproximativ 300 de mile (480 km) datorită platformei AmpR Medium a grupului Renault.
Alpine intenționează să lanseze un nou model în fiecare an până în 2028, A390 fiind programat pentru anul viitor. Îl va urma succesorul electric al popularului A110 în 2026, împreună cu o versiune decapotabilă. Gama inițială va fi încheiată de un model mai mare, 2+2, denumit A310, în 2028.
Philippe Krief, directorul general al Alpine, a declarat că A310 va "umple golul dintre mașinile sport și ceva mai spațios - un fel de amestec între un Porsche 911 și un BMW M4". Nu sunt planificate alte modele Renault cu sigla Alpine; deși A290 a fost un prim pas firesc, Krief dorește o diferențiere mai mare a mărcilor grupului pe viitor.
Alpine are, de asemenea, planuri ambițioase de a lansa nu mai puțin de șapte modele electrice până la sfârșitul deceniului, inclusiv un supercar care va fi fie complet electric, fie va folosi un motor cu combustie alimentat cu hidrogen.
Deși poate părea surprinzător ca un producător de mașini sport ca Alpine să intre pe piața SUV-urilor, această mișcare reflectă tendințele din industria auto. Chiar și mărci renumite precum Lotus, Lamborghini și Ferrari au adoptat SUV-uri electrice sau hibride pentru a răspunde cererii în creștere și a-și extinde gama de produse.
Introducerea SUV-ului electric A390 de către Alpine demonstrează capacitatea mărcii de a se adapta la schimbările din industrie și de a-și reinventa identitatea sportivă într-o lume orientată spre mobilitatea durabilă. Deși unii entuziaști ai automobilelor sportive ar putea privi cu scepticism această mișcare, ea reprezintă o oportunitate pentru Alpine de a atrage noi clienți și de a-și consolida poziția pe piața în evoluție.
Cu conceptul A390_β, Alpine a arătat că este pregătită să pășească într-un teritoriu neexplorat, oferind o combinație unică de performanță electrică și design coupé SUV. Deși modelul de producție ar putea fi mai puțin extravagant decât conceptul, șefii Alpine promit că va păstra aproximativ 85% din designul exterior revoluționar.
Pe măsură ce lumea automobilelor se îndreaptă spre o eră electrică, Alpine se află într-o poziție solidă pentru a-și consolida reputația de producător de mașini sportive, aducând emoția condusului într-un ambalaj mai practic și mai accesibil. Cu planuri ambițioase de extindere a gamei și de a explora noi segmente de piață, viitorul arată promițător pentru marca franceză de performanță.