brand

Skoda Kodiaq 2024 vine acum cu mai mult spațiu și versiune plug-in

Skoda Kodiaq 2024 vine acum cu mai mult spațiu și versiune plug-in

Skoda Kodiaq 2024 tocmai a fost lansată, oferind mai mult spațiu și, pentru prima dată, un motor hibrid plug-in. Acest SUV de dimensiuni medii aduce o serie de actualizări care îl fac să fie în pas cu concurenții săi care se orientează tot mai mult către electric. În acest articol, vom analiza schimbările aduse de a doua generație a modelului Skoda Kodiaq și cum acestea ar putea impacta piața SUV-urilor.

Design Exterior

Skoda a adoptat o abordare evolutivă a designului Kodiaq, o practică frecventă pentru modelele emblematice ale mărcii cehe. Noul SUV este cu 61 mm mai lung decât modelul anterior, atingând o lungime totală de 4.758 mm, dar ampatamentul rămâne neschimbat, la 2.791 mm. Prin urmare, creșterea spațiului de cazare vine în al treilea rând de scaune din edițiile de șapte locuri și în portbagaj.

Skoda introduce primele elemente ale limbajului de design "Modern Solid", care va ghida modelele mărcii în a doua jumătate a deceniului. Cu toate acestea, partea frontală este instantaneu recunoscută ca Kodiaq, cu o versiune nouă a farurilor divizate și opțional, iluminare pe ultima versiune a grilei hexagonale a companiei – o caracteristică introdusă pe modelul electric Skoda Enyaq EV. Tehnologia de iluminare Matrix-LED va fi, de asemenea, disponibilă ca opțiune.

Creșterea ușoară a dimensiunii globale și o înălțime foarte similară cu cea a mașinii anterioare nu au împiedicat Skoda să îmbunătățească eficiența aerodinamică a Kodiaq. În special, șeful de design, Oliver Stefani, spune că gestionarea aerului optimizată pentru răcirea motorului - inclusiv "perdele de aer" la marginile exterioare ale bara de protecție frontală inferioară și obloane active care se pot deschide și închide pentru a prioritiza tracțiunea mai mică sau fluxul de aer - a jucat un rol cheie în reducerea coeficientului de tracțiune al mașinii la Cd0.282.

Există designuri noi de jante din aliaj mai eficiente din punct de vedere aerodinamic, iar în partea din spate există o spoiler de acoperiș mai lung decât înainte, poziționat deasupra unui hayon revizuit care prezintă o versiune nouă a lămpilor de coadă inspirate de cristalul Skoda. Profilul lateral are suprafețe subtile pe uși și, în mod notabil, un stâlp D de contrast-culoare care este conceput probabil pentru a ajuta la descompunerea metalului de-a lungul flancurilor.

Skoda Kodiaq 2024 vine acum cu mai mult spațiu și versiune plug-in

Design Interior

La interior, schimbările sunt imediat vizibile. Nu vorbim doar despre ecranul mare, ci și despre alte modificări. În primul rând, selectorul de viteze este acum situat pe coloana de direcție pentru a crea mai mult spațiu între scaunele din față. Există mai puține comutatoare decât înainte, deoarece Skoda a instalat Smart Dials pe consola centrală. Acestea iau forma unor display-uri de 1,25 inch încorporate în trei butoane rotative à la Audi TT. În timp ce cele exterioare permit șoferului și pasagerului să regleze temperatura interioară, încălzirea scaunului și ventilația scaunului, display-ul central poate fi modificat pentru a afișa patru funcții diferite: volumul sistemului de infotainment, viteza ventilatorului, direcția aerului și aerul condiționat inteligent.

Restul caracteristicilor sunt accesate prin intermediul infotainmentului standard de 10 inch sau al configurației opționale de 13 inch. Șoferul are un cluster de instrumente digitale de 10 inch care poate fi completat de un afișaj head-up opțional de generație următoare.

Practicitatea este de neegalat în acest segment, având în vedere că acum aveți 910 litri fără a coborî scaunele din spate în modelul cu două rânduri, sau cu 75 de litri mai mult decât înainte. Îndoiți-le și capacitatea crește la un impresionant 2.105 de litri, care este cu 40 de litri mai mult decât prima generație Kodiaq. Optați pentru modelul cu șapte locuri și volumul de încărcare este de 340 de litri în spatele celui de-al treilea rând, sau cu 70 de litri mai mult decât înainte. Îndoiți al treilea rând și aveți 845 de litri, o creștere de 80 de litri. Capacitatea maximă de încărcare a modelului cu trei rânduri a crescut cu 30 de litri la 2.035 de litri. În plus, acest model cu șapte locuri are și un plus de 0,6 in (15 mm) de înălțime pentru ocupanții din spate.

Așa cum era de așteptat de la un SUV mare orientat către familie, Kodiaq este încărcat cu bunătăți: patru porturi USB-C cu o putere de 45W, un alt USB-C cu 15W încorporat în oglinda retrovizoare, nouă difuzoare (sistemul de sunet Canton cu 14 difuzoare este opțional) și încărcare inductivă (15W) cu funcție de răcire pentru două smartphone-uri. Scaunele din față cu masaj sunt disponibile, la fel și un nou meniu de control al climei care este ușor de accesat, chiar dacă majoritatea butoanelor fizice au dispărut acum.

Gama de Motoare

Motivația este asigurată de o gamă de motoare cu ardere internă, începând cu o unitate pe benzină 1.5 TSI care beneficiază de tehnologia mild-hybrid. Acesta funcționează pe ciclul Miller și beneficiază de un turbocompresor cu geometrie variabilă. Motorul produce 148 de cai putere (110 kilowați) și are o evoluție a tehnologiei active a cilindrilor VW Group pentru a închide cilindrii și a economisi combustibil atunci când nu este nevoie de putere suplimentară. Pentru o eficiență și mai mare, propulsorul suportă recuperarea energiei de frânare și SUV-ul poate porni cu motorul pe benzină oprit.

Dacă aveți nevoie de mai multă putere, cel mai mare 2.0 TSI are 201 cp (150 kW) și vine cu tracțiune integrală, în timp ce 1.5 TSI este oferit doar cu tracțiune față. Cei care doresc încă un motor diesel pot obține un 2.0 TDI cu 148 cp (110 kW) și FWD sau 190 cp (142 kW) și AWD. Indiferent de cel pe care îl alegeți, o DSG cu șapte trepte direcționează puterea către drum.

Modelul Plug-in Hybrid

Vestea cea mare este un hibrid plug-in bazat pe 1.5 TSI cu 148 cp (110 kW) și combinat cu un motor electric pentru o putere totală de sistem de 201 cp (150 kW). Există o baterie de litiu-ion cu o capacitate de 25,7 kWh, despre care Skoda spune că este suficientă pentru o autonomie electrică de peste 100 de kilometri. Odată epuizată, bateria poate fi încărcată la 11 kW cu AC sau până la 50 kW folosind DC.

Cum era de așteptat, practicitatea scade, deoarece Kodiaq iV are o capacitate de încărcare de "doar" 745 de litri. Asta înseamnă cu 165 de litri mai puțin decât modelul normal cu cinci locuri. Trebuie menționat că Skoda va vinde versiunea electrificată strict cu tracțiune față și o DSG cu șase trepte.

După ce au vândut 841.900 de unități, Kodiaq trece la a doua generație pentru a-și consolida poziția de SUV cel mai bine vândut de la Skoda. Este programat să fie lansat în Europa la începutul anului viitor.