brand

Noul Skoda Elroq vRS va conduce marca de performanță în era all-electric

Noul Skoda Elroq vRS va conduce marca de performanță în era all-electric

Skoda merge mai departe cu aducerea sub-brandului său de performanță vRS în gama sa în expansiune de mașini electrice - iar acest lucru ar putea însemna o versiune fierbinte a primului membru al gamei, Elroq.

Conceput ca o alternativă electrică la Karoq - numele este un portmanteau de la Electric și Karoq - Elroq este un SUV de familie cu o lungime de 4,5 metri. Acesta va conduce expansiunea EV a Skoda în showroom-uri în a doua jumătate a anului 2024, cu o gamă de baterii de diferite dimensiuni și o alegere de variante cu un singur motor și cu două motoare.

Skoda nu a detaliat planurile pentru alte modele de performanță de la sosirea, anul trecut, a primelor sale vehicule vRS complet electrice, Enyaq și Enyaq Coupé. Dar, vorbind în exclusivitate pentru Auto Express, Klaus Zellmer, directorul general al Skoda, a declarat că reacția la aceste mașini a "legitimat" ideea unei tehnologii cu emisii zero mai rapide care să poarte o emblemă și o marcă construită pe hatchback-uri sexy.

"vRS face absolut parte din viitorul nostru", ne-a declarat Zellmer. "Dacă vă uitați la ceea ce am făcut cu Enyaq, este un vehicul de top fabulos - probabil cea mai aspirațională mașină din gama noastră, cu tracțiune integrală, cu aproximativ 300 CP. Prețul este mai mare, dar este încă o propunere valoroasă în ceea ce privește performanța pentru banii pe care îi are.

"În zilele noastre, oamenii sunt mai mândri de mașinile lor ca niciodată și, da, sunt dispuși să cheltuiască mai mult", a adăugat Zellmer. "Ceea ce înseamnă o marjă [de profit] bună, din perspectiva noastră. Așadar, cred că trebuie să continuăm pe calea vRS pe măsură ce ne îndreptăm spre un viitor electrificat."

Zellmer nu a confirmat un Elroq vRS, dar având în vedere că modelul în general va împărți multe componente cheie cu cele două Enyaq - inclusiv platforma MEB cu același ampatament ca și Enyaq, precum și motoarele, bateriile și chiar unele panouri de caroserie - pare inevitabil ca acesta să fie oferit într-o formă mai performantă. Imaginea noastră exclusivă preia sculptura oficială a Elroq și încorporează indicii de design de la actualul Enyaq vRS.

Bazele comune înseamnă specificații similare și pentru Elroq vRS - nu în ultimul rând pentru că mașina va sosi înainte de actualizarea planificată de Grupul VW a platformei, numită MEB+, care este așteptată în 2026.

Ca atare, ar trebui să ne așteptăm ca un Elroq vRS să aibă o baterie de 77 kWh și două motoare care să producă o putere combinată de 295 CP și un cuplu de 460 Nm. Ar trebui să fie capabil să parcurgă distanța de la 0 la 100 km/h în aproximativ șase secunde și, având în vedere dimensiunile mai mici ale Elroq, ar trebui să bată autonomia oficială de 309 mile a lui Enyaq. Această amprentă mai compactă ar putea, de asemenea, să le ofere inginerilor Skoda șansa de a corecta una dintre criticile aduse modelului Enyaq vRS, îmbunătățind agilitatea și implicarea șoferului la Elroq.