brand

Grupul VW nu renunța la motoarele cu ardere internă si alege Skoda pentru a dezvolta motoare termice mici

Grupul VW nu renunța la motoarele cu ardere internă si alege Skoda pentru a dezvolta motoare termice mici

Este posibil ca Grupul Volkswagen să fi pus accentul în ultima vreme pe vehiculele electrice, dar asta nu înseamnă că motoarele cu combustie internă vor fi uitate în curând. Skoda a publicat recent un comunicat în care afirmă că i s-a încredințat sarcina de a dezvolta motoarele mai mici ale grupului. Printre acestea se numără seria EA211 de unități pe benzină cu trei și patru cilindri, care sunt utilizate în total în 50 de linii de modele de la șapte mărci diferite din familia VW.

Constructorul auto din Mlada Boleslav este în proces de angajare a 150 de persoane pentru divizia de dezvoltare tehnică, cu scopul de a crea motoare mai puternice și mai ecologice. Pe de altă parte, Volkswagen, compania-mamă a constructorului auto, cere Comisiei Europene să amâne reglementările Euro 7 din cauza costurilor ridicate pentru a face motoarele conforme.

Introdus în 2011, motorul EA211 al Grupului VW este disponibil în diferite configurații, începând cu motorul economic 1.0 MPI aspirat natural. Urcând pe scara superioară se află versiunea turbo TSI cu trei cilindri. În plus, 1.4 TSI se regăsește în hibrizii plug-in, iar 1.5 TSI. În funcție de versiunea motorului, puterea poate varia de la 64 până la un impresionant 154 de cai putere (48 până la 115 kilowați).

Următoarea generație Volkswagen Passat, dezvoltată de Skoda, va fi oferită exclusiv sub forma unui break și este propulsată de motorul cu patru cilindri EA211. Prezentarea sa oficială este așteptată în curând, iar livrările ar trebui să înceapă în septembrie. Acesta va fi produs la Bratislava, Slovacia, alături de noul Superb, care va fi lansat până la sfârșitul anului în format liftback și wagon. Ambele se vor baza pe o platformă MQB actualizată și vor concura pe o piață restrânsă de dimensiuni medii de masă, deoarece Ford Mondeo și Opel Insignia au fost scoase din uz.

Skoda și-a anunțat intenția de a continua să dezvolte atât versiunile aspirate cât și cele turbo ale motorului EA211, cu scopul de a reduce consumul de combustibil și de a le face mai ecologice. Nu numai atât, dar în anumite zone aceste motoare pot funcționa cu gaz natural comprimat (CNG) sau etanol, fiind disponibile și modele mild-hybrid. Acest motor este oferit în toată lumea, inclusiv în țările care nu sunt supuse unor reglementări stricte privind emisiile.