Scăderea vânzărilor de mașini noi în Europa: Slăbiciunea vehiculelor electrice persistă
În luna martie, vânzările de mașini noi în Europa au înregistrat o scădere de 2,8%, pe măsură ce producători de automobile, precum Volkswagen Group și Stellantis, s-au confruntat cu o cerere mai slabă, în special pentru vehicule electrice.
Înregistrările de vehicule noi au scăzut la 1.38 milioane de unități luna trecută pe piețele UE, EFTA și UK, conform declarației făcute joi de către organizația industriei, ACEA.
Vânzările de mașini electrice cu baterii au scăzut cu 11%, pe măsură ce consumatorii din Germania, Suedia și Norvegia s-au răcorit. Declinul, datorat în parte calendarului Paștelui, este al doilea din ultimele patru luni și subliniază presiunea cu care se confruntă producătorii de automobile în contextul unor rate ale dobânzilor mai mari, a unei creșteri economice mai slabe și a eliminării subvențiilor generoase pentru a stimula cererea de vehicule electrice.
VW, Mercedes-Benz și Tesla au raportat toți vânzări EV mai mici în primul trimestru al anului.
Tendința îi determină pe unii producători de automobile tradiționali să regândească momentul în care vor elimina motoarele cu combustie, iar alții au renunțat la obiectivele EV. În februarie, Mercedes a amânat prognoza de vânzări și acum se așteaptă ca BEV-urile să rămână la mai puțin de jumătate din vânzările sale pentru o perioadă mai lungă decât se anticipase.
Impactul încetinirii a fost cel mai puternic la Tesla, care a anunțat săptămâna aceasta că va renunța la mai mult de 10% din forța sa de muncă globală.
Vânzările de EV ale Italiei au scăzut cu 34% luna trecută, pe măsură ce clienții au amânat achizițiile în așteptarea unor posibile noi subvenții în considerare de către guvern. Vânzările de EV ale Germaniei au scăzut cu 29%, chiar dacă producători precum VW au introdus propriile lor reduceri într-o încercare de a compensa tăierile de ajutor ale țării.
Deși o gamă de BEV-uri noi a convins un număr mai mare de cumpărători pe piețe, inclusiv Franța și Marea Britanie, infrastructura de încărcare sub-par rămâne un obstacol în calea unei adopții mai largi.
Unii clienți se îndreaptă către modele cu atât o baterie, cât și un motor cu combustie: vânzările de vehicule hibride plug-in au crescut cu 0,7% luna trecută, depășind nu doar mașinile complet electrice, dar și modelele care funcționează pe benzină.
Vânzările de mașini pe benzină în regiune au scăzut cu 8%, în timp ce înregistrările de mașini diesel au scăzut cu până la 18%.
Articolul a fost scris într-un stil informativ și atractiv, concentrându-se pe cele mai recente știri din industria auto, tendințe și recenzii. Acesta rezonă cu entuziaștii auto care apreciază analizele detaliate și opiniile de specialitate. Limbajul este direct, dar atractiv, evidențiind caracteristicile de performanță, tehnologie și design ale diverselor mașini. Persona/stilul de brand este un expert auto accesibil și informat, care oferă informații utile și recomandări pentru cumpărătorii de mașini și entuziaștii deopotrivă.