Porsche va majora prețurile pentru a combate creșterea costurilor
Porsche va majora prețurile cu 4% până la 8% în Europa și SUA în a doua jumătate a anului, pentru a combate costurile mai mari care au cântărit asupra randamentelor din primul trimestru
Compania are în continuare probleme cu aprovizionarea cu semiconductori și piese pentru sistemul de încălzire de înaltă tensiune al modelului electric Taycan, dar se așteaptă ca acestea să se atenueze în lunile următoare, a declarat miercuri directorul financiar Lutz Meschke.
Profitul operațional a crescut la 1,84 miliarde de euro (2,03 miliarde de dolari), în timp ce veniturile au crescut la 10,1 miliarde de euro în primul trimestru, a precizat compania. Această cifră este cu aproximativ 25% mai mare decât anul trecut, când întreruperile lanțului de aprovizionare au afectat industria.
Livrările au crescut cu 18%, la 80.767 de vehicule, stimulate de o creștere mare în China.
Porsche și-a reafirmat obiectivele pentru 2023 de a atinge un randament al vânzărilor de 17 la sută până la 19 la sută, la venituri de 40 până la 42 de miliarde de euro (44,1 - 48,5 miliarde de dolari). Porsche a precizat că randamentul producției auto a fost de 18,2% în primul trimestru.
Profitul operațional al diviziei sale de servicii financiare a scăzut la 86 de milioane de euro, de la 102 milioane de euro anterior, scădere pe care a atribuit-o evaluării operațiunilor de acoperire a ratei dobânzii și a instrumentelor derivate, precum și impactului creșterii ratei dobânzii asupra produselor de finanțare.
Producătorul automobilului sport 911, care rămâne deținut majoritar de grupul mamă Volkswagen de la listarea de anul trecut, vizează o mutare mai sus pe segmentul de piață pentru a lupta cu Ferrari.
Porsche plănuiește un SUV de înaltă performanță complet electric deasupra Cayenne-ului său, programat pentru aproximativ 2026, ca parte a unui plan de creștere a marjelor operaționale la peste 20%.