brand

Porsche Taycan Turbo GT: Cea mai puternică mașină de serie a mărcii

Porsche Taycan Turbo GT: Cea mai puternică mașină de serie a mărcii

Porsche a ridicat recent standardele performanței auto cu noul său model Taycan Turbo GT, devenind astfel cea mai puternică mașină de serie produsă de companie.

Noua versiune a modelului Porsche Taycan Turbo GT promite să ofere o experiență de condus demnă de un supercar, cu o accelerație incredibilă de la 0 la 100 km/h în doar 2,2 secunde. Acest lucru este posibil datorită pachetului opțional Weissach, care elimină scaunele din spate pentru a crește raportul putere-greutate. Cu toate acestea, eforturile de a ușura mașina merg mult mai departe.

Turbo GT vine standard cu patru locuri și în mod normal, cele două motoare electrice ale sale produc 778 CP. Cu toate acestea, atunci când este activat controlul de lansare, acestea oferă o ieșire maximă colosală de 1,093 CP și 1,340Nm de cuplu.

Turbo GT standard accelerează până la 100 km/h în 2,3 secunde, deja cu o zecime de secundă mai rapid decât modelul Taycan Turbo S de 948 CP. Diferența dintre modelele Turbo S și Turbo GT este chiar mai mare atunci când se măsoară de la 0 la 200 km/h, deoarece noul model de top completează sprintul în 6,6 secunde - sau 6,4 secunde cu pachetul Weissach montat. Aceasta este cu până la 1,3 secunde mai rapidă decât Turbo S. Viteza maximă în Taycan Turbo GT standard este de 290 km/h, în timp ce mașinile echipate cu Weissach au o viteză maximă de 305 km/h.

Dacă sunteți deja în mișcare, Taycan Turbo GT dispune de un „Mod de atac” care face disponibile până la 939 CP pentru o explozie de 10 secunde, similară cu funcția „apăsați-pentru-a-depăși” din celelalte variante Taycan. Modul de atac poate fi activat cu un buton de pe volan sau folosind pagaia dreaptă din spatele acestuia. Această ultimă funcție a fost adăugată aparent pentru a facilita activarea modului de atac pentru șoferii de pe pistă atunci când poartă mănuși de conducere.

Turbo GT beneficiază de trenul motrizor îmbunătățit recent adăugat la Taycan, printre acestea se numără un nou motor pentru axa din spate care este capabil să producă mai multă putere. Porsche a întărit, de asemenea, transmisia cu două viteze și a îmbunătățit raportul de transmisie pe motorul menționat pentru a face față cuplului enorm al Turbo GT. Puterea provine de la noua baterie de performanță „Performance Battery Plus” de 105kWh care oferă o autonomie oficială de până la 550 km.

Porsche Taycan Turbo GT: Cea mai puternică mașină de serie a mărcii

GT este cu până la 75 kg mai ușor decât Turbo S, datorită în parte jantelor forjate exclusive de 21 de inci care au spițe „milled-relief”, care economisesc greutate și permit o ventilare mai bună a frânelor ceramice.

Sistemul de frânare al Turbo GT se bazează pe frâna compozită ceramică a Porsche (PCCB), dar modificările aduse camerei discului de frână și carcasei etrierului de frână au economisit mai mult de 2 kg. Beneficiul suplimentar este reprezentat de o masă mai mică nesuspusă și în rotație.

Suspensia Active Ride a lui Taycan a fost reglată diferit pentru Turbo GT. De asemenea, este nou splitter-ul frontal al Turbo GT cu aeroblade, în timp ce partea din spate primește un spoiler adaptiv care are un flap Gurney suplimentar pentru a crește și mai mult forța de apăsare.

Pachetul Weissach economisește alte 70 kg de pe Turbo GT standard, în parte înlocuind scaunele din spate cu un compartiment de depozitare și un panou de carbon. Ceasul analogic tradițional din pachetul Sport Chrono a fost, de asemenea, eliminat, la fel ca și covoarele și unele dintre materialele de izolare. Se poate obține o economie de greutate suplimentară cu un sticlă specială de izolare a sunetului și a căldurii, și prin îndepărtarea difuzoarelor din spate.

Ajutoarele aerodinamice suplimentare pe modelele Weissach includ un nou difuzor frontal, elemente de deflector de aer sub caroserie și un aripă posterioară fixă mare care lucrează împreună pentru a crea până la 220 kg de forță de apăsare.

Dacă aveți îndoieli cu privire la capacitățile Turbo GT pe pistă, Porsche a dezvăluit recent că mașina Weissach a parcurs în jurul pistei de curse Laguna Seca în 1 minut și 28,87 secunde - cel mai rapid timp al oricărui EV de serie. O versiune pre-producție a acestui același model a stabilit, de asemenea, un nou record de clasă pe Nürburgring Nordschleife, parcurgând în 7 minute și 7,55 secunde - cu 26 de secunde mai rapid decât un Taycan Turbo S a făcut în 2022.