Noua generație Porsche Panamera 2024 este aici
În 2009, primul model de Porsche Panamera a schimbat complet clasa mașinilor de lux, iar acum, trei generații mai târziu, producătorul speră ca noua iterație să creeze un impact la fel de mare.
În stilul caracteristic Porsche, designul noului Panamera reprezintă un pas evolutiv înainte față de modelul existent, dar include noi panouri de caroserie pe toată suprafața, cu excepția ușilor. Deși proporțiile sunt în mare parte aceleași, veți observa liniile mai ascuțite și detaliile mai agresive datorită barilor de protecție remodelate.
Motorizare și performanță
Porsche a dezvăluit până acum doar două opțiuni de tren de rulare, cu modelul de bază Panamera cu tracțiune spate și Panamera 4 cu tracțiune integrală, utilizând motorul V6 twin-turbo de 2,9 litri al Porsche, cu 348 CP în ambele forme.
Deasupra acestora, însă, se află noul Turbo E-Hybrid care debutează cu un sistem hibrid îmbunătățit. Împreună cu un pachet de baterii mai mare de 29,4 kWh, motorul electric mai puternic este capabil să conducă mașina până la 100 de kilometri, rulând printr-o nouă transmisie PDK. Motorul electric este acum complet integrat în carcasă PDK și are un cuplu mai mare de peste 950 Nm - limita anterioară era de 900 Nm.
Acest nou sistem hibrid funcționează în colaborare cu un motor V8 twin-turbo de 4 litri, puternic revizuit. În total, Turbo E-Hybrid produce 671 CP, la fel ca Turbo S E-hybrid anterior, dar mai puțin decât configurația de 719 CP din noul Cayenne.
Performanța este totuși impresionantă, atingând 100 km/h în doar 3,2 secunde și atingând o viteză maximă de 313 km/h.
Estetică și design
Turbo E-Hybrid debutează, de asemenea, cu un nou tratament estetic care va deveni unic pentru toate modelele Turbo viitoare, fie că este vorba de Panamera sau alte linii Porsche. Acesta include utilizarea unei culori de titan personalizate pentru roți, margini ale ferestrelor, garnituri ale bara de protecție față și embleme, și introduce chiar un nou scut Porsche monocrom pe bara de protecție față.
Porsche declară că a făcut acest lucru pentru a aduce o mai mare diferențiere modelelor Turbo, lucru reflectat și în opțiunile de culori ale caroseriei și roților.
Dincolo de primele două modele, ne așteptăm ca încă două modele hibride să se alăture gamei în forma de bază și Panamera S, precum și un nou Panamera S și GTS cu motor V8 pur. Ce nu va fi reimaginat, totuși, este forma de caroserie Sport Turismo, datorită cererii limitate în piețele din afara Europei. Porsche va continua să ofere un model Executive cu ampatament lung în China.
Masina este disponibila acum pentru comanda, iar producătorul se așteaptă să ajungă la dealeri în primăvara anului 2024. Prețul de pornire va fi de 92.000 de euro, în timp ce Panamera 4 va avea un preț de pornire de 100.000 euro. Porsche spune că va anunța detalii despre prețul și timpul de sosire al Panamera Turbo E-Hybrid la o dată ulterioară. Producătorul auto va continua să construiască modelul în fabrica sa din Leipzig.