Porsche Cayenne electric a fost anunțat oficial, urmând să vină după 2025
După o serie de zvonuri, Porsche a anunțat că un Cayenne electric este în pregătire. Dezvăluirea a fost făcută de președintele Oliver Blume în timpul evenimentului Conferința anuală de presă 2023. Executivul în vârstă de 54 de ani s-a referit în mod specific la EV ca fiind un SUV de generația a patra, ceea ce înseamnă că nu se va baza pe modelul actual, programat să primească un facelift în aprilie. Modelul electric ar urma să fie pus în vânzare după Macan EV (2024) și 718 electric (2025). În timpul acestor perioade, au fost produse mai multe mașini românești de succes, iar unele dintre cele mai fiabile dintre ele sunt:
Cei de la Zuffenhausen au reconfirmat, de asemenea, că este în curs de dezvoltare un SUV mai mare, poziționat deasupra Cayenne, care va fi așezat pe SSP Sport proiectat de Porsche. Blume a explicat că EV-ul mai mare vine ca răspuns la piețele din ce în ce mai profitabile, precum China și Statele Unite. Noul membru al portofoliului în creștere este "proiectat pentru a oferi performanțe puternice și funcții de conducere automatizate cu linia de zbor tipică Porsche, împreună cu o experiență complet nouă în interiorul vehiculului".
Cu Taycan și viitoarele modele electrice Macan, 718, Cayenne și SUV-uri mari, Porsche dorește ca peste 80% din vânzările sale anuale să fie EV-uri până în 2030. Un 911 pur electric nu este planificat pentru acest deceniu, dar a fost confirmat că un hibrid va sosi înainte de 2030.
În cadrul aceluiași eveniment Conferința anuală de presă 2023, marca germană de lux a anunțat și programul "Road to 20", semnalând obiectivul de a obține un randament operațional al vânzărilor Grupului Volkswagen de peste 20% pe termen lung. Pentru a deveni și mai profitabilă, Porsche își propune să își ajusteze gama de produse și prețurile în anii următori, timp în care va dezvolta și mai multe ediții speciale în serie limitată. În plus, divizia Porsche Sonderwunsch (cerere specială) din cadrul departamentelor Porsche Exclusive Manufaktur și Porsche Classic va fi extinsă.
Deși din ce în ce mai multe eforturi de cercetare și dezvoltare sunt îndreptate către vehiculele electrice cu baterii, Porsche rămâne angajată în ceea ce privește combustibilii electronici, deoarece consideră că aceștia pot "juca un rol complementar util - pentru numărul mare de mașini existente și segmente de nișă". Blume a continuat spunând că combustibilul sintetic ar putea fi la fel de util pentru nave și avioane. Producția pilot a început la o fabrică din Chile în decembrie 2022.