brand

Noul Porsche Macan EV vine acum o putere maximă de 630 de cai putere

Noul Porsche Macan EV vine acum o putere maximă de 630 de cai putere

Porsche, renumitul brand german de automobile, a dezvăluit modelul său cel mai bine vândut, Macan, într-o nouă variantă 100% electrică. Acest lucru reprezintă o realizare remarcabilă, având în vedere că sub capota noii generații Macan se află platforma Premium Platform Electric (PPE), dezvoltată în colaborare cu Audi, care utilizează o arhitectură electrică de 800 de volți.

Platforma PPE, care stă la baza celei de-a doua generații Macan, va fi folosită și pentru viitoarele modele Audi A6 și Q6 EV, dar și pentru viitorul Porsche Cayenne electric. Bateria folosește celule de litiu-nichel-mangan-cobalt, aranjate în 12 module, cu o capacitate netă de 95 kWh (100 kWh brut).

Porsche a fost primul producător auto care a lansat un EV de producție cu o arhitectură de 800 volți, cu modelul Taycan. Această arhitectură de înaltă tensiune permite o reducere a utilizării de cupru și viteze de încărcare mai rapide.

Dacă vă conectați la un încărcător DC de 800 volți, Macan poate încărca cu până la 270 kW. În cazul încărcării printr-un încărcător de 400 volți, pachetul de baterii se împarte efectiv în jumătate și se încarcă în paralel, reducând semnificativ timpul de încărcare.

Atât Macan 4, cât și Macan Turbo utilizează motoare sincrone cu magnet permanent pe fiecare axă, iar motorul din spate este rotit cu 180 de grade pentru a asigura o distribuție a greutății ușor orientată spre partea din spate. În Macan 4, acestea combină pentru 402 CP și 650 Nm, în timp ce în Macan Turbo, obțineți 630 CP și 1130 Nm de cuplu.

Ambele versiuni ale noului Macan electric sunt echipate cu o baterie de 95 kWh, care oferă o autonomie de până la 462 km (WLTP).

Toate aceste cifre sunt obținute cu "overboost", care este disponibil doar pentru o perioadă limitată atunci când se utilizează Launch Control.

Vorbind despre accelerație, Porsche spune că Macan 4 poate accelera de la 0-100 km/h în 4,9 secunde, în timp ce Turbo o face în 3,1 secunde. Vitezele maxime sunt de 220 și, respectiv, 260 km/h.

Motorul din spate renunță la cutia de viteze cu două viteze utilizată pe Taycan, deoarece Porsche a reușit să atingă țintele sale de viteză maximă și de accelerație cu doar o reducere a vitezei. Renunțarea la transmisia cu mai multe viteze ajută, de asemenea, la economisirea greutății și la reducerea pierderilor din transmisie, ambele beneficiind de eficiență generală.

Ca și Taycan, noul Macan nu va oferi un mod de conducere cu o singură pedală, în schimb gestionează majoritatea frânării regenerative prin pedala de frână.

În funcție de starea de încărcare a bateriei, Macan EV poate regenera până la 240 kW de energie în frânare.

Din punct de vedere al designului, este tipic pentru Porsche - evoluție, nu revoluție. Forma și proporțiile distinctive ale Macan-ului rămân, deși în față există noi lumini de zi asemănătoare celor de pe Taycan. Farurile se mută mai jos pe bara de protecție din față, iar capota distinctivă a Macan-ului pe gaz este acum eliminată.

Noul Porsche Macan EV vine acum o putere maximă de 630 de cai putere

În interior, noul Macan aduce aminte de alte modele Porsche, cum ar fi noul Cayenne și noul Panamera de generația a treia.

Există un instrumentar de bord complet digital cu un afișaj curbat foarte frumos, iar în mijloc, un ecran larg care rulează cea mai nouă versiune a sistemului de infotainment al Porsche.

Modelul de bază Macan 4 costă 83.993 de euro pe piața internă a automobilului din Germania, în timp ce Macan Turbo pornește de la 114.576 de euro. Prețul este o creștere semnificativă față de modelul actual, care începe de la 69.895 de euro, deși puterea Macan 4 de 402 CP este mult mai mare decât modelul 2.0 litri turbo de intrare de 261 CP. Livrările vor începe în a doua jumătate a anului.

Automobilul electric Macan este mai ieftin decât Taycan, care începe de la 93.139 de euro în Germania. Vânzările Taycan au crescut cu 17% până la 40.629 anul trecut. Porsche a vândut 320.221 de automobile anul trecut, ceea ce înseamnă că penetrarea BEV a fost de 13% din volumul total.

Porsche nu a dat estimări de vânzări pentru Macan-ul electric, dar modelul cu combustie a fost al doilea cel mai bine vândut al mărcii anul trecut, cu mai mult de dublul Taycan-ului, indicând că vânzările Macan EV ar putea fi chiar mai mari, presupunând că nu cannibalizează cota de piață de la Taycan. Kerner a spus că Macan va juca un rol "cheie în a decide dacă vom putea atinge țintele noastre și vom obține de fapt o cotă de vânzări electrice de peste 80% până la sfârșitul deceniului".

Versiunea cu motor cu combustie internă a Macan, care urmează să fie eliminată din Uniunea Europeană din cauza neconformității cu noile reglementări de securitate cibernetică. Porsche a declarat că modelele electrice Macan și ICE vor fi vândute în paralel pe piețe care includ SUA și Marea Britanie.