brand

Mercedes devine primul producător auto care obține aprobarea Nivelului 3 ADAS pentru utilizare în California

Mercedes devine primul producător auto care obține aprobarea Nivelului 3 ADAS pentru utilizare în California

Mercedes-Benz a obținut recent aprobarea pentru a vinde vehicule echipate cu sistemul său de asistență la condus Nivel 3 în statul California, marcând un moment istoric în industria auto. Acest articol prezintă o analiză detaliată a acestei realizări și a tehnologiei care stă la baza acesteia, precum și a implicațiilor sale pentru viitorul conducerii autonome.

Mercedes-Benz a devenit primul producător auto care a primit certificarea din partea statului California pentru a vinde vehicule de serie echipate cu sistemul de conducere condiționat automată Nivel 3. Aceasta înseamnă că anumite modele Mercedes pot fi conduse pe piața auto americană fără interacțiunea dintre șofer și mașină, în anumite condiții. Cu toate acestea, șoferul trebuie să fie pregătit să preia controlul în cazul întreruperii sistemului.

Acesta este un pas important pentru industria auto, deoarece demonstrează că tehnologia de condus autonom a ajuns la un nivel suficient de avansat pentru a fi aprobată și reglementată de autoritățile competente. În plus, acesta ar putea fi un semnal pentru alți producători auto să accelereze dezvoltarea propriilor sisteme de asistență la condus și să urmărească obținerea certificărilor necesare.

Sistemul Drive Pilot al Mercedes va fi disponibil ca opțiune pe modelele S-Class și EQS din 2024 și primele mașini echipate cu această tehnologie urmează să fie livrate clienților la sfârșitul anului 2023. Acest sistem a făcut ca marca germană să devină primul producător auto din Statele Unite care oferă conducerea automată de nivel 3 încă din ianuarie anul acesta când a fost certificat pentru utilizare în Nevada.

Drive Pilot este singurul sistem SAE Nivel 3 cu aprobare de tip internațională și se bazează pe o arhitectură de vehicul foarte robustă, stabilind noi standarde în industrie. Acesta utilizează o multitudine de senzori pentru a permite o conducere condiționat automată confortabilă și sigură. Certificarea din California și Nevada confirmă încă o dată că abordarea bazată pe redundanță este cea sigură și, prin urmare, cea corectă, potrivit lui Markus Schafer, CTO responsabil pentru dezvoltare și achiziții la Mercedes.

Dacă sunteți la bordul unui S-Class 2024 sau EQS 2024 echipat cu Drive Pilot, veți putea să vă luați mâinile de pe volan și să vă îndreptați atenția către alte activități, inclusiv aplicațiile de pe ecranul central al vehiculului. Acest lucru va fi posibil pe anumite secțiuni de autostradă, cu viteze de până la 64 km/h (40 mph). Cu toate acestea, șoferul trebuie să fie pregătit să preia controlul total asupra vehiculului în orice moment.

În viitor, Mercedes intenționează să îmbunătățească sistemul și să-l facă să funcționeze cu viteze de până la 128 km/h (80 mph). În acest sens, compania colaborează cu firme precum Nvidia și Luminar, care furnizează diferite componente pentru Drive Pilot. De asemenea, Mercedes dorește să extindă disponibilitatea sistemului în alte state americane și în alte regiuni din întreaga lume.

Tehnologia Nivel 3 ADAS are potențialul de a îmbunătăți în mod semnificativ siguranța rutieră, deoarece sistemele de asistență la condus pot preveni accidentele cauzate de erorile umane. Cu toate acestea, este important să subliniem că, în acest stadiu, șoferul trebuie să rămână vigilent și să fie pregătit să preia controlul mașinii în orice moment. Prin urmare, responsabilitatea pentru siguranța rutieră rămâne în mare parte în mâinile șoferilor.

Aprobarea sistemului Mercedes Drive Pilot în California și Nevada ar putea avea un impact semnificativ asupra legislației și reglementărilor privind condusul autonom în întreaga lume. Aceste două state americane sunt lideri în adoptarea și promovarea tehnologiilor avansate de transport, iar deciziile lor sunt adesea urmate de alte jurisdicții. Prin urmare, este posibil să vedem o liberalizare a reglementărilor și o creștere în investițiile în tehnologie în următorii ani.

Aprobarea sistemului Drive Pilot al Mercedes ar putea avea un efect de domino asupra altor producători auto, care ar putea fi stimulați să dezvolte și să implementeze propriile sisteme de asistență la condus de nivel 3. Acest lucru ar putea duce la o creștere a competiției în industria auto, ceea ce, la rândul său, ar putea accelera inovația și adoptarea tehnologiilor de condus autonom.

Tehnologia Nivel 3 ADAS poate avea, de asemenea, beneficii pentru mediul înconjurător, deoarece sistemele de asistență la condus sunt concepute pentru a optimiza eficiența consumului de combustibil și a emisiilor. Prin reducerea consumului de energie și a emisiilor poluante, aceste sisteme pot contribui la atingerea obiectivelor de mediu și la combaterea schimbărilor climatice.

Adoptarea tehnologiei Nivel 3 ADAS de către Mercedes și alți producători auto ar putea avea un impact semnificativ asupra comportamentului consumatorilor. Pe măsură ce șoferii se obișnuiesc cu sistemele de asistență la condus și încep să se bazeze tot mai mult pe ele, este posibil să vedem o schimbare în preferințele și cerințele consumatorilor în ceea ce privește mașinile pe care le achiziționează.

Certificarea sistemului Mercedes Drive Pilot de către statul California reprezintă un pas important în evoluția conducerii autonome și ar putea avea un impact semnificativ asupra industriei auto, a reglementărilor și a comportamentului consumatorilor. Cu toate acestea, este esențial să ne amintim că responsabilitatea pentru siguranța rutieră rămâne în mâinile șoferilor și că este important să rămânem vigilenți și să fim pregătiți să preluăm controlul mașinii în orice moment.