Noul Mercedes-AMG GT 2023: O rivalitate mai strânsă cu Porsche 911
Mercedes a lansat AMG GT în 2014, luându-i un pop Porsche 911. Dar lucrurile devin cu adevărat serioase odată cu sosirea celei de-a doua generații de modele, care pare să fie un rival mai apropiat decât oricând față de emblematicul 911.
Noul model împarte platforma cu SL dezvoltat de AMG, astfel că este acum un model 2+2 cu scaune spate mici, la fel ca majoritatea variantelor de 911. Mercedes speră evident că această practicitate suplimentară va oferi clienților un motiv în minus să aleagă oferta Porsche.
Aspectul general este o evoluție a GT-ului original, cu o ampatament care pare mai lung, un design frontal mai în ton cu direcția de stil a lui Merc și, în spate, o linie de acoperiș ușor înclinată. Acest lucru ajută la obținerea unui spațiu pentru capul pasagerilor din spate și a unui portbagaj surprinzător de mare, cu o capacitate care depășește cea a majorității mașinilor supermini - 321 de litri, potrivit Mercedes, crescând la maximum 675 de litri. Aspectul este cel mai agresiv din unghiul posterior lateral, care evidențiază aripile musculoase ale roților din spate ale AMG GT.
Există multe trucuri aerodinamice incorporate în design, inclusiv elemente active de flux de aer în partea frontală și un spoiler spate care se desfășoară pe măsură ce mașina atinge viteze mai mari. Cu toate acestea, Mercedes va oferi și un aripoi fix din plastic sau fibră de carbon.
AMG GT este lansat cu o alegere de motoare pe benzină V8 biturbo, fiecare cuplat cu o cutie de viteze cu dublu ambreiaj în nouă trepte (nu există încă o opțiune manuală) și tracțiune integrală. Prima versiune care va sosi va fi AMG GT 63 4MATIC+, care are 577 CP și 800 Nm de cuplu - plus controlul lansării - pentru o accelerație de la 0 la 62 mph în 3,2 secunde. Aceasta va fi urmată de AMG GT 53 4MATIC+ cu 469 CP și 700 Nm. Această mașină va realiza sprintul standard în 3,9 secunde. Vitezele maxime pentru cele două mașini sunt de 195 mph și, respectiv, 183 mph.
Mercedes nu se oprește la tehnologia șasiului cu AMG GT. Mașina trece de la tracțiunea față la cea din spate pentru a obține ultima evoluție a sistemului de tracțiune integrală AMG, care are un ax spate cu tracțiune permanentă și o distribuție variabilă către față. Aceasta înseamnă că mașina poate funcționa în modul cu tracțiune spate sau poate oferi o distribuție de până la 50:50 dacă condițiile o cer.
Există amortizoare adaptive, împreună cu direcție pe axa spate, un diferențial cu alunecare limitată controlat electronic și o bară anti-ruliu semi-activă, bazată pe hidraulică, care controlează, de asemenea, sistemul opțional de ridicare a înălțimii. Aceasta ridică mașina cu până la 30 mm pentru denivelări și rampe mai abrupte.
În interior, AMG GT beneficiază de o tehnologie utilă din gama Merc, cu un panou de instrumente digital de 12,3 inch și un sistem de infotainment cu ecran tactil de 12,8 inch, dispus în modul portret. Un volan AMG Performance va fi standard, dar vor exista opțiuni de personalizare, inclusiv elemente de interior, cum ar fi scaunele AMG Performance, și upgrade-uri ale șasiului, cum ar fi frânele de carbon-ceramic, disponibile din 2024.
Spre deosebire de GT-ul AMG actual, de data aceasta nu va exista un Roadster; acest rol este preluat de SL. Cu toate acestea, Mercedes sigur va produce o versiune de curse GT3, precum și versiuni de drum cu performanțe mai mari. Acestea ar putea include potențial unele cu tehnologie hibridă care să crească puterea totală la peste 700 CP.
Exteriorul și interiorul Mercedes-AMG GT
Noul Mercedes-AMG GT este o evoluție a modelului original, având un aspect mai lung și mai impunător. Designul frontal al mașinii urmează direcția stilistică actuală a mărcii, cu o grilă mare și agresivă, iar partea din spate prezintă un acoperiș ușor înclinat și aripi musculoase.
În ceea ce privește practicitatea, Mercedes-AMG GT este acum un model 2+2, oferind două scaune spate mici. Acest aspect îl face mai practic pentru utilizare zilnică, oferind un spațiu suplimentar pentru pasageri sau pentru depozitare.
În partea din spate, Mercedes-AMG GT are un portbagaj surprinzător de mare, cu o capacitate de 321 de litri, care poate crește până la 675 de litri. Acesta oferă suficient spațiu pentru a transporta bagaje sau alte obiecte voluminoase.
Exteriorul este proiectat cu atenție pentru aerodinamică și performanță. Mașina beneficiază de elemente active de flux de aer în partea frontală, care se ajustează în funcție de viteza și condițiile de conducere. În plus, spoilerul spate se deschide automat pe măsură ce mașina atinge viteze mai mari, oferind o stabilitate și o aderență mai bună.
Interiorul Mercedes-AMG GT este la fel de impresionant ca și exteriorul. Mașina beneficiază de tehnologie de ultimă generație, inclusiv un panou de instrumente digital de 12,3 inch și un sistem de infotainment cu ecran tactil de 12,8 inch. Aceste ecrane oferă informații clare și acces rapid la diferite funcții și setări ale mașinii.
Volanul AMG Performance este standard și oferă o experiență de conducere sportivă și plăcută. Există, de asemenea, opțiuni de personalizare pentru interior, inclusiv scaune AMG Performance și alte elemente de design.
Mercedes-AMG GT este propulsat de un motor V8 biturbo pe benzină, care oferă o putere și un cuplu impresionante. Modelul de top, AMG GT 63 4MATIC+, are o putere de 577 CP și un cuplu de 800 Nm. Aceasta permite mașinii să accelereze de la 0 la 100 km/h în doar 3,2 secunde.
Există, de asemenea, o versiune mai puțin puternică, AMG GT 53 4MATIC+, cu o putere de 469 CP și un cuplu de 700 Nm. Aceasta oferă o accelerație excelentă, de la 0 la 100 km/h în 3,9 secunde.
Mercedes-AMG GT beneficiază de tracțiune integrală, ceea ce îmbunătățește aderența și stabilitatea în diferite condiții de conducere. Sistemul de tracțiune integrală poate ajusta distribuția puterii între roțile din față și cele din spate, asigurând o tracțiune excelentă în orice situație.
Mașina beneficiază, de asemenea, de un set complet de tehnologii de șasiu, care îmbunătățesc manevrabilitatea și manevrabilitatea. Există un diferențial cu alunecare limitată controlat electronic, care optimizează distribuția cuplului între roțile din spate. De asemenea, există și o direcție activă pe axa spate, care ajută la manevrabilitatea mașinii în viraje.
Mercedes-AMG GT este echipat cu frâne performante, care oferă o oprire sigură și eficientă. Există opțiuni pentru frâne de carbon-ceramic, care oferă o performanță excelentă și o rezistență termică ridicată.
Mercedes-AMG GT va fi disponibil în showroom-uri în 2023, dar prețurile nu au fost încă anunțate oficial. Cu toate acestea, se estimează că prețurile vor începe în jurul sumei de 180.000 de euro pentru AMG GT 53 4MATIC+ și vor crește în funcție de opțiunile și echipamentele alese.
În concluzie, noul Mercedes-AMG GT este o mașină puternică și impresionantă, care oferă o combinație perfectă între performanță, tehnologie și design. Cu un interior spațios și practic și un exterior atrăgător, este o alegere excelentă pentru cei care doresc să se deplaseze cu stil și viteză. Cu siguranță, este un rival serios pentru Porsche 911 și alte modele sport de lux.