brand

Noile modele Mercedes-Benz GLC AMG debutează cu o putere de până la 671 CP

Noile modele Mercedes-Benz GLC AMG debutează cu o putere de până la 671 CP

După debutul noului Mercedes GLC și al noului GLC Coupe, constructorul german lansează astăzi versiunile AMG ale celor două SUV-uri. Mercedes-AMG GLC43 din 2024 și Mercedes-AMG GLC63 S E Performance din 2025 - respiră adânc - sunt două dintre cele mai puternice iterații ale modelului GLC de până acum.

GLC43 rămâne AMG-ul "de bază" al grupului, combinând un motor turbo de 2,0 litri cu un generator de pornire integrat pentru a produce 416 cai putere. Există, de asemenea, o putere suplimentară de 13 cai putere disponibilă prin intermediul generatorului de pornire la viteze mai mici.

Acest sistem de propulsie mild-hybrid se asociază cu o transmisie cu ambreiaj multiplu cu nouă trepte și cu tracțiunea integrală 4Matic. La fel ca la alte modele AMG, cum ar fi E63, așa-numita cutie de viteze Speedshift MCT dispune de un ambreiaj de pornire umed - care înlocuiește un convertor de cuplu - care asigură atât o funcționare mai lină la viteze mici, cât și un răspuns mai bun la accelerația maximă. În plus, GLC 43 primește direcție pe puntea spate și o suspensie pneumatică standard cu amortizare adaptivă ca parte a sistemului AMG Ride Control.

Dar trecerea la GLC63 S E Performance (la fel ca la GLC-ul anterior, nu există un model 53) nu vă oferă un V8. În schimb, un motor turbo de 2,0 litri cu patru cilindri lucrează cu un motor electric montat în partea din spate pentru a produce 671 CP și 752 de livre-picioare de cuplu. Acel motor turbo produce singur 469 CP și 402 lb-pi - ceea ce îl face cel mai puternic motor cu patru cilindri din lume. Motorul electric produce 201 CP.

Pentru a ajunge la 100 de kilometri pe oră, GLC63 S E Performance are nevoie de doar 3,4 secunde. Viteza maximă este limitată electronic la 275 km/h. Și, la fel ca GLC43, modelul 63 folosește aceeași transmisie cu nouă trepte și ambreiaj multiplu și dispune de tracțiune integrală 4Matic standard. Dar sistemul 4Matic+ de pe 63 este complet variabil, ceea ce înseamnă că poate trimite până la 100% din puterea disponibilă către roțile din spate.

Noile modele Mercedes-Benz GLC AMG debutează cu o putere de până la 671 CP

Îmbunătățirile vizuale dintre aceste două modele AMG și omologii lor standard de la Benz ar trebui să fie evidente. Grila unică cu lamele verticale este cel mai mare diferențiator, în timp ce prize de aer mai mari și mai multe accente cromate împodobesc partea frontală a ambelor mașini. În partea din spate, GLC 43 se mândrește cu țevi de eșapament duble rotunjite, în timp ce GLC 63 optează pentru un aspect trapezoidal.

Interiorul este mult îmbunătățit, cu un habitaclu standard din MB-tex și microfibră sau cu opțiunea de piele Nappa integrală cu un logo AMG în relief pe tetierele din față. Cumpărătorii care caută ceva și mai sportiv pot opta pentru scaunele Performance.

Același sistem MBUX regăsit pe GLC-ul de bază se regăsește și pe modelele AMG - dar acum cu funcții specifice AMG. Instrumentarul de bord, afișajul central și afișajul opțional head-up display au o grafică specială AMG, cu un AMG Track Pace încorporat în sistemul de infotainment pentru înregistrarea datelor, dacă decideți să luați oricare dintre aceste SUV-uri pe circuit.