brand

Noul Mazda MX-5 2024 dezvăluit la Salonul Auto Tokyo

Noul Mazda MX-5 2024 dezvăluit la Salonul Auto Tokyo

Mazda MX-5 nu este doar un icon în lumea mașinilor sport, ci în întreaga industrie auto. Prin urmare, nu este de mirare că Mazda a jucat în siguranță pe parcursul întregii vieți a automobilului actual, cu doar mici actualizări de la lansarea sa în 2015 - dar anul viitor va aduce cele mai mari schimbări de până acum.

În exterior, vedem primele ajustări estetice pentru MX-5-ul curent. Există noi faruri LED cu lumini de zi, iar luminile din spate au fost de asemenea redesenate. Aero Grey a fost, de asemenea, adăugat la lista culorilor de vopsea exterioare.

Cabina dispune de un touchscreen mai mare de 8,8 inci, înlocuind vechiul display de șapte inci care era operat numai de butonul rotativ de pe consola centrală. Conectivitatea Apple CarPlay rămâne, deși acum există un sistem de infotainment mai nou integrat. De asemenea, au fost adăugate un retrovizoare fără ramă și porturi de încărcare USB-C.

Gama de motoare nu s-a schimbat. Mașina de bază beneficiază de un motor patru cilindri de 1,5 litri de 130 CP, cu o unitate de 2,0 litri deasupra acestuia producând 181 CP. Nivelul de echipare Prime-Line este cuplat cu motorul de 1,5 litri, cu Exclusive-Line oferit cu motoare de 1,5 și 2,0 litri. Modelul de vârf Homura este vândut exclusiv cu motorul de 2,0 litri.

Noul Mazda MX-5 2024 dezvăluit la Salonul Auto Tokyo

Motorul de 2,0 litri beneficiază acum de un suport de punte față, un diferențial cu alunecare limitată și amortizoare Bilstein. Diferențialul a fost revizuit pentru modelele 2024, pentru a îmbunătăți stabilitatea în viraje și pentru a se potrivi mai bine cu puterea motorului.

Generația a patra 'ND' MX-5 a fost un câștigător consecvent de categorie la Auto Express New Car Awards, în mare parte datorită dinamicii sale excelente de conducere. Din fericire, Mazda a ajustat doar ușor mecanica MX-5 pentru 2024.

Toate modelele beneficiază de un mod de condus pe pistă 'Dynamic Stability Control' pe care Mazda spune că nu intervine "până la un parametru ulterior" și ar trebui să ofere "o experiență de condus mai dinamică, dar sigură, cu șoferii de pistă pentru prima dată în minte". Acceleratorul a fost, de asemenea, ajustat pentru a oferi o aplicare mai acută a accelerației și sistemul de direcție asistată electric a fost revizuit, cu Mazda susținând un răspuns mai natural.