Mazda CX-80 este noul SUV disponibil în Europa
Noul Mazda CX-80 reprezintă un pas important pentru Mazda în Europa, fiind primul model cu șapte locuri lansat pe acest continent în ultimul deceniu. Acest SUV impresionant, cu o lungime de aproape cinci metri, va concura cu modele de top precum Skoda Kodiaq, Kia Sorento și chiar Volvo XC90.
Designul exterior al lui Mazda CX-80 urmează filosofia Kodo a companiei, care se concentrează pe puritate și calități sculpturale. De aceea, nu există linii de caracter pe produsele companiei, în schimb se folosește suprafața reflectorizantă pentru a accentua forma mașinilor. Acest lucru se aplică și la CX-80, dar se spune că a fost proiectat și în jurul conceptului de "duritate grațioasă".
Partea frontală impunătoare prezintă un capot lung care denotă dispunerea motorului și sistemul de tracțiune spate, în timp ce aripa mare Mazda înconjoară grila verticală pentru a conecta farurile. Deși la prima vedere CX-60 și CX-80 par identice, noul model cu șapte locuri este cu 250 mm mai lung decât fratele său, baza roții fiind extinsă cu aceeași măsură.
Interiorul lui Mazda CX-80 a fost conceput pentru a fi relaxant și invitant. Modelul de top Takumi pe care l-am examinat prezintă adevărat lemn de arțar, tapițerie din piele Nappa și material textil pe bord. În spatele cusăturilor japoneze "suspendate" de pe bord se află iluminatul ambiental, în timp ce consola centrală înaltă și largă este proiectată pentru a face locul șoferului să pară comandant.
CX-80 se bazează pe arhitectura "Skyactiv Multi-Solution Scalable" pe care compania o folosește pentru diverse modele, inclusiv pentru compactul Mazda 3. Totuși, CX-80 și fratele său CX-60 sunt singurele care au motoare longitudinale, care în fiecare CX-80 sunt asociate cu o transmisie automată cu opt viteze și un sistem de tracțiune integrală permanentă cu bias spate.
Dieselul CX-80 are un motor cu șase cilindri în linie de 3,3 litri echipat cu un sistem mild-hybrid de 48 de volți, sau "M-Hybrid Boost", cum îl numește Mazda. Un mic motor electric de 17 CP asistă motorul la pornirea de pe loc și la turații mici pentru a crește eficiența. Cu 251 de cai putere și 550 Nm de cuplu, accelerația de la 0 la 100 km/h durează 8,4 secunde.
Pentru a face noul său motor diesel cât mai curat și eficient posibil, Mazda a dezvoltat o nouă tehnologie numită DCPCI (Ignition Controlled Partially Premixed Compression), care folosește o cameră de ardere în formă de ou pentru a realiza o ardere mai curată a combustibilului. De asemenea, a adăugat un sistem mild-hybrid de 48 de volți și, ca rezultat, compania spune că dieselul CX-80 poate returna până la 5,7 l/100km.
Mazda introduce unele caracteristici de siguranță noi cu CX-80, cum ar fi atenuarea coliziunilor frontale ca parte a sistemului îmbunătățit "Smart Brake Support" și "Cruising and Traffic Support", care poate lua măsuri dacă șoferul devine unresponsiv. Alte echipamente de siguranță incluse standard includ monitorizarea punctului orb, controlul de croazieră, asistența la menținerea benzii, recunoașterea semnelor de circulație și alerta privind atenția șoferului.
Prețurile pentru Mazda CX-80 vor începe de la 58.900 euro când cărțile de comenzi se vor deschide mai târziu în acest an. Acesta este doar cu 4.200 euro mai mult decât prețul de bază al CX-60 și aproape cu 12.800 euro mai puțin decât Volvo XC90 la nivelul de intrare.
Noul Mazda CX-80 se anunță a fi un concurent puternic în segmentul SUV-urilor cu șapte locuri. Cu un design atractiv, o gamă largă de motoare eficiente și o suită impresionantă de caracteristici de siguranță, CX-80 este o opțiune cu adevărat atractivă pentru orice familie.