Prețuri atractive: Leapmotor, brandul chinez al Stellantis, concurează agresiv cu Tesla și Dacia pe piața europeană a mașinilor electrice
Industria auto se află într-o perioadă de transformare majoră, marcată de trecerea la vehiculele electrice și intrarea pe piață a unor jucători noi, dinamici. Unul dintre aceștia este Leapmotor, un producător chinez care a format recent o întreprindere mixtă cu gigantul auto Stellantis, cu scopul de a-și lansa modelele pe piața europeană. Și, conform primelor informații, Leapmotor pare hotărât să atragă cumpărătorii prin prețuri extrem de competitive.
Pe 23 septembrie, Leapmotor și-a făcut intrarea oficială pe piața italiană, unul dintre primele ținte din ofensiva sa europeană. Două modele au fost prezentate publicului: T03, un vehicul electric compact, și C10, un SUV electric de dimensiuni medii. Prețurile anunțate au stârnit imediat interesul consumatorilor și al presei de specialitate.
Modelul T03, un vehicul electric de dimensiuni mici, a fost lansat în Italia la un preț de pornire de 18.900 de euro. Până la sfârșitul lunii octombrie, acesta va fi disponibil la un preț promoțional și mai atractiv, de 17.900 de euro. Aceste cifre îl poziționează drept un concurent serios pentru Dacia Spring, unul dintre puținele vehicule electrice accesibile pe piața europeană.
Dacia Spring, asamblată în China și comercializată în prezent în Italia la un preț de pornire de 17.900 de euro, are o autonomie de aproximativ 225 de kilometri pe baza standardului WLTP. În comparație, T03 promite o autonomie superioară, de 265 de kilometri, ceea ce îl face o opțiune și mai tentantă pentru cumpărătorii care caută un vehicul electric accesibil, dar cu o rază de acțiune mai mare.
În segmentul SUV-urilor electrice de dimensiuni medii, Leapmotor a lansat modelul C10 la un preț de pornire de 36.400 de euro în Italia. Însă, până la sfârșitul lui octombrie, acesta va fi disponibil la un preț promoțional de 34.400 de euro, făcându-l considerabil mai accesibil decât rivalul său direct, Tesla Model Y.
Modelul Y al producătorului american de vehicule electrice premium are un preț de pornire de 39.690 de euro în Italia pentru versiunea cu tracțiune pe puntea spate și o autonomie WLTP de 455 de kilometri. În schimb, C10 oferă o autonomie de 420 de kilometri, dar cu un preț semnificativ mai mic.
Pentru a evita taxele vamale ale Uniunii Europene asupra vehiculelor electrice importate, Leapmotor a luat o decizie strategică: modelul T03 va fi asamblat din componente aduse sub formă de kituri în fabrica Stellantis din Tychy, Polonia. Această mișcare îi va permite să comercializeze T03 fără a fi supus taxelor suplimentare.
În ceea ce privește modelul C10, acesta va continua deocamdată să fie produs în China și exportat în Europa. Totuși, directorul general al Stellantis, Carlos Tavares, a anunțat în iulie că mai multe modele Leapmotor vor fi produse în viitor în Europa.
Stellantis deține o participație majoritară în joint-venture-ul Leapmotor International, înființat special pentru a comercializa modelele mărcii chineze în afara Chinei. De asemenea, Stellantis are și o participație minoritară în compania-mamă Leapmotor.
Până la sfârșitul anului 2023, Leapmotor International își va extinde prezența în alte 12 țări europene, pe lângă Italia. Belgia, Franța, Germania, Grecia, Luxemburg, Malta, Țările de Jos, Portugalia, România, Spania, Elveția și Regatul Unit se numără printre piețele vizate de producătorul chinez.
Vehiculele Leapmotor vor fi comercializate prin intermediul rețelei de dealeri Stellantis, ceea ce le va oferi o expunere semnificativă pe piața europeană. Compania și-a propus să aibă 350 de puncte de vânzare la nivel global până la sfârșitul anului 2024, demonstrând ambiții serioase de creștere.
Într-o declarație recentă, Leapmotor International a subliniat că își propune să concureze în principal cu alte branduri chineze prezente pe piața europeană, dar "cu propuneri mai bune". Această afirmație sugerează că producătorul intenționează să se diferențieze de rivalii săi prin oferte mai atractive, fie prin prețuri competitive, fie prin caracteristici superioare ale vehiculelor sale.
Pentru a-și consolida prezența pe piața europeană, Leapmotor are în plan lansarea unui nou model în fiecare an, în următorii trei ani. Primul dintre acestea va fi B10, un vehicul care, conform declarațiilor companiei, va viza "cel mai mare segment de piață". Detalii suplimentare despre acest model urmează să fie dezvăluite la Salonul Auto de la Paris, programat în octombrie.
Intrarea Leapmotor pe piața europeană reprezintă atât o provocare, cât și o oportunitate semnificativă pentru producătorul chinez. Pe de o parte, acesta va trebui să se confrunte cu concurența acerbă a giganților auto tradiționali, precum și a noilor jucători din domeniul vehiculelor electrice. Pe de altă parte, apetitul crescând al consumatorilor pentru vehicule electrice accesibile ca preț oferă un teren fertil pentru expansiunea Leapmotor.
Factori-cheie pentru succesul Leapmotor în Europa
Pentru a avea succes pe piața europeană, Leapmotor va trebui să se concentreze pe câțiva factori cruciali:
- Prețuri competitive: Strategia de prețuri agresive adoptată până acum pare să fie un atu major pentru Leapmotor. Continuarea acestei abordări ar putea atrage cumpărătorii care caută vehicule electrice accesibile, fără a face prea multe compromisuri în ceea ce privește autonomia și echipamentele.
- Calitate și fiabilitate: În ciuda prețurilor atractive, Leapmotor va trebui să ofere standarde ridicate de calitate și fiabilitate pentru a câștiga încrederea consumatorilor europeni, care sunt deosebit de pretențioși în acest sens.
- Rețea de service și asistență: O rețea solidă de service și asistență pentru clienți va fi esențială pentru a oferi o experiență satisfăcătoare proprietarilor de vehicule Leapmotor. Parteneriatul cu Stellantis ar putea fi un avantaj semnificativ în acest domeniu.
- Inovație și tehnologie: În era vehiculelor electrice, inovația și adoptarea celor mai noi tehnologii vor fi cruciale pentru a rămâne competitiv. Leapmotor va trebui să investească constant în cercetare și dezvoltare pentru a oferi soluții avansate clienților săi.
- Promovare și marketing eficient: Pentru a-și face cunoscute produsele pe o piață atât de competitivă, Leapmotor va avea nevoie de o strategie de promovare și marketing solidă, care să atragă atenția consumatorilor și să construiască o imagine de marcă puternică.
Intrarea Leapmotor pe piața europeană evidențiază dinamica tot mai accentuată a sectorului vehiculelor electrice. Consumatorii au acum mai multe opțiuni decât oricând, de la modele premium, precum Tesla, până la oferte accesibile, cum sunt cele ale Leapmotor și Dacia.
Această concurență acerbă va stimula inovația și va oferi cumpărătorilor o gamă mai largă de alegeri, adaptate diferitelor nevoi și bugeturi. În același timp, producătorii tradiționali de automobile vor trebui să răspundă rapid acestei provocări pentru a-și menține poziția pe piață.
În ansamblu, intrarea Leapmotor pe scena europeană marchează o nouă etapă în tranziția către vehiculele electrice, una în care consumatorii sunt câștigătorii principali, beneficiind de prețuri mai accesibile și opțiuni tot mai variate.