brand

Prima mașină electrică Lamborghini va fi un GT cu două uși

Prima mașină electrică Lamborghini va fi un GT cu două uși

Lamborghini este sinonim cu motoarele cu ardere internă - și unele foarte bune - dar chiar și compania din Sant`Agata are planuri pentru vehicule electrice. Firma promite că vom vedea prima sa mașină complet electrică - un elegant Grand Tourer 2+2 cu două uși - în 2028. Alături de acesta va fi succesorul lui Urus, un SUV complet electric.

Este corect să spunem că Lamborghini a ezitat să treacă la electricitate, ceea ce nu este o surpriză, având în vedere că o mare parte din succesul firmei a venit de la unitățile V10 și V12. Dar, la lansarea primului plug-in hybrid al mărcii, noul Revuelto, directorul general al Lamborghini, Stephan Winkelmann, a declarat pentru Auto Express despre planurile companiei în ceea ce privește vehiculele electrice: "Full EV poate fi chiar mai emoționant decât o mașină cu motor cu combustie internă".

Directorul tehnic principal Rouven Mohr a susținut gândurile lui Winkelmann cu privire la planurile mărcii pentru EV-uri captivante. Acesta ne-a spus că "există lucruri pe care le poți face cu EV-urile pe care nu le poți face cu mașinile cu motor cu ardere internă", care s-ar putea concentra pe o vectorizare inteligentă a cuplului pentru a spori agilitatea și a compensa greutatea unui EV. Cu toate acestea, Mohr a recunoscut că acum "nu este momentul potrivit pentru o mașină sport Lamborghini complet electrică", ceea ce indică faptul că primul model complet electric al mărcii va fi un GT 2+2, așa cum se arată în imaginea noastră exclusivă.

Lamborghini s-a mai jucat anterior cu ideea unei berline cu patru locuri cu conceptul Estoque în 2008. Două decenii mai târziu, am putea asista la resuscitarea stilului de caroserie pentru acest nou model, care va prezenta unele elemente de design Lamborghini văzute recent, cum ar fi motivul în formă de Y din față, plus obișnuitele pasaje ale roților evazate și liniile unghiulare și agresive.

Șeful departamentului de design al companiei, Mitja Borkert, a declarat pentru Auto Express: "Aceasta [noua mașină] va prelua în proporție de 1.000% ADN-ul de design al Lamborghini. Nu va afecta sau deranja niciuna dintre celelalte linii de modele ale noastre. Dar porecla mea pentru mașină este o navă spațială GT".

O caroserie elegantă, joasă, cu două uși, ar trebui să ajute la obținerea unei eficiențe și a unei autonomii impresionante, dar aceasta nu va fi o prioritate, deoarece Lamborghini va viza performanța.

O nouă platformă va sta la baza mașinii, iar dezvoltarea acesteia va fi condusă de Porsche. Denumită SSP Sport, arhitectura va susține, de asemenea, viitoarele versiuni ale lui Taycan și Panamera, precum și înlocuitorul lui Urus, care va deveni electric în 2028. Lamborghini spune că platforma noului coupé GT va fi "avansată din punct de vedere tehnologic, fiabilă și [îl va face] incredibil de distractiv de condus". Știm deja că SSP Sport va dispune de o arhitectură electrică de 800 de volți și de o încărcare rapidă de până la 350 kW, astfel că noul Lambo ar trebui să se încarce rapid. Cu toate acestea, mașina este încă prea departe pentru ca specificațiile bateriei și ale motorului să fie încă finalizate.

În timp ce EV-ul Lamborghini este la câțiva ani distanță, directorul de marketing Federico Foschini a declarat că "vom scăpa ceva anul viitor înainte de a ajunge la produsul final". Acest lucru sugerează că un concept care să previzioneze GT 2+2 se află la orizont.