Hyundai nu renunță la butoanele fizice
La fel ca majoritatea constructorilor auto, Hyundai a sărit la bătaie cu două ecrane, cu ecrane de tip tabletă montate pe bord. Cu toate acestea, marca sud-coreeană face lucrurile diferit, deoarece nu a renunțat la comenzile convenționale. În timp ce multe mărci rivale își simplifică interioarele prin integrarea majorității funcțiilor în ecranul central, multe dintre funcțiile din interiorul unui Hyundai sunt încă accesibile prin simpla apăsare a unui buton.
Aici este prezentată cea mai nouă mașină Hyundai, Kona 2024, cu perechea sa de ecrane de 12,3 inchi și o mulțime de butoane convenționale, împreună cu câteva butoane. Sang Yup Lee, șeful departamentului de design Hyundai, a declarat pentru revista australiană Cars Guide că motivul din spatele deciziei de a păstra comenzile de modă veche se datorează preocupărilor legate de siguranță: "Când conduci este greu să îl controlezi [ecranul tactil], de aceea, când este o tastă dură, este ușor de simțit și de perceput".
Acesta a continuat să menționeze că Hyundai va păstra butoanele dure cât mai mult timp posibil, dar Lee a recunoscut că este doar o chestiune de timp până când majoritatea funcțiilor vor fi integrate în ecranul tactil. El s-a referit la vehiculele echipate cu un sistem de autoconducere de nivel 4, caz în care mașina nu va mai avea nevoie nici măcar de volan sau de pedale. Conform definiției Societății Inginerilor de Automobile, nivelul 4 de automatizare presupune că nu este necesară nicio intervenție umană. În acest caz, utilizarea unui ecran tactil nu ar reprezenta un risc pentru siguranță, deoarece mașina ar conduce singură.
Între timp, Hyundai rămâne la comenzile tradiționale. Chiar și o mașină cu un design futurist, cum este sedanul electric Ioniq 6, are totuși comenzi rapide în afara ecranului tactil pentru aerul condiționat și alte funcții utilizate frecvent. Va veni ziua în care totul va fi mutat în interiorul marelui ecran, dar deocamdată, când încă ne conducem mașinile, Lee susține că este "cel mai sigur să ai ochii pe drum și mâinile pe volan".