brand

Hyundai intră în lupta mașinilor electrice sub 25.000 de euro cu noul său model Inster

Hyundai intră în lupta mașinilor electrice sub 25.000 de euro cu noul său model Inster

Industria auto asistă la o revoluție verde, iar mașinile electrice devin tot mai accesibile pentru consumatorii obișnuiți. În această cursă pentru vehicule nepoluante la prețuri atractive, Hyundai a făcut un pas înainte și a prezentat recent noul său model electric de mici dimensiuni, Inster. Această minicar cu aspect de SUV pune accentul pe accesibilitate și autonomie generoasă, poziționându-se ca o alternativă convingătoare în fața ofertelor ieftine ale rivalilor din Europa și din China.

Constructorii auto europeni au identificat pragul de 25.000 de euro ca fiind cheia pentru a face mașinile electrice cu adevărat accesibile publicului larg. Inster, dezvăluit la Salonul Internațional de Mobilitate de la Busan, promite un preț de pornire sub 25.000 de euro în Europa, plasându-se astfel în punctul dulce al accesibilității pentru vehiculele electrice, un teritoriu pe care marii producători îl văd ca deschizând ușa către o cerere masivă.

Andreas-Christoph Hofmann, vicepreședintele pentru marketing, produs și relații publice al Hyundai Europa, a declarat: "Ținta noastră a fost întotdeauna să producem o mașină pentru publicul nostru european sub 25.000 de euro". El a adăugat că Hyundai se află "în mijlocul procesului de stabilire a prețurilor finale".

Pentru a atrage tinerii profesioniști urbani, Hyundai mizează pe autonomia generoasă a Inster, care poate ajunge până la 355 km cu o singură încărcare, conform ciclului WLTP. Această rază de acțiune ar trebui să fie suficientă pentru nevoile de deplasare zilnice ale multora dintre locuitorii orașelor.

În timp ce Hyundai nu are în prezent planuri de a vinde Inster în Statele Unite, numele acestui model scoate în evidență una dintre strategiile pe care compania le-ar putea adopta pentru a aduce vehiculele electrice la prețuri accesibile pe piață.

Prețurile mașinilor electrice scad rapid, împinse de progresele tehnologice și de concurența acerbă. Cu toate acestea, chiar dacă prețul mediu de tranzacție pentru un vehicul electric nou în SUA a scăzut cu 9% în primul trimestru, media rămâne totuși ridicată, la 55.167 de dolari, potrivit datelor furnizate de Cox Automotive.

Pragul de 25.000 de dolari în SUA - și echivalentul de 25.000 de euro în Europa - a devenit o adevărată căutare a Sfântului Graal pentru producătorii de mașini electrice, atât pentru marii jucători tradiționali, cât și pentru noii veniți pe piață.

Jeep, de exemplu, intenționează să lanseze un SUV mic la un preț sub 25.000 de dolari în jurul anului 2027. Grupul Renault, prin submarca sa Dacia, oferă deja minicarul electric Spring la un preț de pornire de aproximativ 18.000 de euro în Franța, în timp ce noul model Renault 5 va fi comercializat la aproximativ 25.000 de euro când va fi lansat la sfârșitul acestei veri. De asemenea, modelul electric de mici dimensiuni Citroen C3 se încadrează în aceeași gamă de preț, iar producătorul chinez BYD a anunțat că dorește să înceapă vânzarea hatchback-ului său Seagull de sub 10.000 de dolari și în Europa.

Pentru a menține costurile Inster la un nivel scăzut, Hyundai se bazează pe câteva strategii ingenioase. În primul rând, Inster nu va fi construit pe o platformă dedicată vehiculelor electrice, ci va fi o versiune reproiectată electric a modelului cu motor pe benzină Hyundai Casper.

În contrast, gama de vehicule electrice de top Ioniq de la Hyundai, exemplificată de SUV-ul compact Ioniq 5 și sedanul Ioniq 6, este construită pe platforma Electric Global Mobile Platform a grupului Hyundai Motor. Aceste modele au și prețuri mai ridicate, pe măsura specificațiilor tehnologice superioare.

De exemplu, Ioniq 5 pornește de la aproximativ 41.800 de dolari în SUA, înainte de a adăuga costurile de transport.

Inster împrumută în mare parte aceeași caroserie pătrată, stilul unghiular de SUV și interiorul simplificat al modelului Casper, comercializat doar în Coreea de Sud de la lansarea sa în 2021. Cu toate acestea, trenul de rulare electric al lui Inster permite o distanță între axe mai mare decât cea a lui Casper, oferind astfel un habitaclu și un compartiment pentru bagaje mai spațioase. De asemenea, Inster preia semnalele de direcție și stopurile pixelate de la seria Ioniq. Pe piața coreeană, Inster va fi comercializat sub numele de Casper Electric.

Versiunea pe benzină Casper, care se vinde la prețuri cuprinse între 13,85 milioane și 18,7 milioane de woni (între 9.980 și 13.480 de dolari), a înregistrat vânzări cumulate de 120.000 de unități de la lansare.

Pentru a menține costurile reduse, Hyundai echipează Inster cu o baterie litiu-ion de dimensiuni mici, cu chimie pe bază de nichel-cobalt-mangan (NMC). Deși această chimie este de obicei mai scumpă decât cea pe bază de litiu-fier-fosfat (LFP) folosită în mașinile electrice ieftine ale concurenților, dimensiunea redusă a bateriei Inster ajută la compensarea costurilor.

Versiunea standard a Inster va fi echipată cu o baterie de 42 kWh, în timp ce varianta cu autonomie extinsă va avea o baterie de 49 kWh. Datorită dimensiunilor compacte ale Inster, bateria de 49 kWh este suficientă pentru a oferi o autonomie de 355 km conform ciclului WLTP, în timp ce versiunea cu baterie mai mică atinge 299 km.

Bateria este furnizată de o întreprindere mixtă între Hyundai și LG Energy Solution din Indonesia, iar motoarele electrice, cu putere standard de 71,1 kW sau 84,5 kW pentru versiunea cu autonomie extinsă, sunt produse de BorgWarner.

În pofida prețului său scăzut, Hyundai va echipa totuși Inster cu tehnologii de top, inclusiv un cluster digital de 10,25 inchi și un ecran de infotainment de aceeași dimensiune.

Inster va oferi, de asemenea, iluminare ambientală LED cu 64 de culori în habitaclu și acces prin cheie digitală pe smartphone. Sistemele de siguranță includ o cameră de vizualizare pe 360 de grade, un monitor pentru unghiul mort, asistență pentru menținerea în bandă, avertizare de coliziune la parcare cu spate și avertizare de coliziune frontală.

Inster va fi produs în Coreea de Sud și va fi comercializat acolo în această vară. Ulterior, va fi lansat și în regiunile Asia-Pacific, Orientul Mijlociu și Europa. Hyundai a anunțat, de asemenea, că va lansa la un moment dat o variantă numită Inster Cross, cu un design mai robust și axat pe activitățile în aer liber.

Cu Inster, Hyundai face un pas hotărât către democratizarea mobilității electrice, oferind un vehicul accesibil, spațios și dotat cu tehnologii avansate. Deși nu este construit pe o platformă dedicată vehiculelor electrice, Inster profită de know-how-ul Hyundai în domeniul electrificării pentru a oferi o autonomie generoasă și un preț tentant. Rămâne de văzut dacă acest model va reuși să cucerească inimile tinerilor urbani și să concureze cu succes ofertele ieftine ale rivalilor, dar cert este că Hyundai își asumă un rol activ în revoluția verde a industriei auto.